طرز تهیه نان کروسان شکلاتی در خانه

طرز تهیه نان کروسان شکلاتی در خانه

از قدیم، نان به‌عنوان یکی از مهم‌ترین خوراکی‌ها در میان انواع غذاها شناخته می‌شود. در اصل نان گزینه‌ای کامل و ایده‌آل برای تأمین انرژی است.

کد خبر : ۲۱۰۶۳۵
بازدید : ۱۷

برخی نان را با ترکیب چند ماده غذایی در کیف مدرسه دانش‌آموزان خود قرار می‌دهند. درحالی‌که می‌توان نان‌های خوشمزه و جذابی را در خانه تهیه کرد و به تنهایی جزو میان وعده مدرسه گذاشت.

نان کروسان شکلاتی

آماده‌سازی‌:۴۰دقیقه

پخت:۲۰دقیقه

مواد لازم:

تخم‌مرغ: یک عدد

شیر ولرم: دو سوم پیمانه

آرد سفید قنادی: ۲ پیمانه

پودر خمیرمایه: یک و یک‌دوم قاشق چای‌خوری

شکر: یک چهارم پیمانه

کره: ۲۰گرم

نمک: یک‌دوم قاشق چایخوری

مواد لازم برای قسمت میانی کروسان

کره نرم: ۱۰۰گرم

- شکلات چیپسی یا تخته‌ای: به میزان لازم

- زرده تخم‌مرغ: یک عدد

طرز تهیه

۱. خمیرمایه، آب ولرم و یک قاشق غذاخوری شکر را داخل کاسه‌ای بریزید، مخلوط کنید و ۵ تا ۱۰دقیقه به آن فرصت دهید تا خمیرمایه به عمل‌ آید. سپس باقیمانده شکر، نمک، شیر و ۵۰گرم از کره را داخل قابلمه‌ای بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا کره ذوب شود. سپس داخل یک کاسه‌ بریزید و آرد را به آن اضافه کنید. کمی هم بزنید سپس خمیرمایه را هم اضافه کنید و هم بزنید تا خمیر نرمی به‌دست بیاید.

۲. خمیر را ۵دقیقه ورز دهید. سپس به شکل توپ درآورید و داخل کاسه‌ای چرب‌شده بگذارید تا استراحت کند.

۳. ۱۰۰گرم کره باقیمانده را روی کاغذ روغنی یا فویل به ضخامت یک سانتی‌متر پهن کنید و داخل فریزر قرار دهید تا سرد و سفت شود.

۴. روی میز خمیر را پهن کنید، آرد بپاشید و خمیر را با وردنه پهن کنید. سپس کره سرد را در مرکز خمیر قرار دهید. لبه‌های خمیر را روی هم بیاورید و به هم بچسبانید تا کره مخفی شود. سپس خمیر را چند تا بزنید و روی هم بیاورید تا اندازه‌اش یک چهارم شود.

۵. خمیر را ۳۰ دقیقه در یخچال بگذارید، سپس بیرون بیاورید و صاف کنید و دوباره در یخچال بگذارید. پس از استراحت نهایی خمیر را نازک پهن کنید و به شکل مثلث برش زده، سپس مقداری شکلات چیپسی در وسط خمیر بریزید و رول کنید.

۶. خمیرهای آماده شده را داخل سینی فر با فاصله قرار دهید و ۲ساعت داخل فر خاموش بگذارید تا استراحت کند.

۷. زرده تخم‌مرغ را با کمی شیر یا آب رقیق کنید و روی خمیرها بزنید. سپس ۱۵ تا ۲۰دقیقه داخل فر از قبل آماده‌شده با دمای ۲۰۰درجه سانتی‌گراد قرار دهید تا پخته شود.

نکته: برای داخل کروسان می‌توان از کشمش یا گردو هم استفاده کرد.

منبع: روزنامه همشهری
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید