(تصاویر) ماشین چاق، خانۀ لاغر، کیفِ پادار؛ وقتی «پوچی» مجسمه می‌شود

(تصاویر) ماشین چاق، خانۀ لاغر، کیفِ پادار؛ وقتی «پوچی» مجسمه می‌شود

اروین وورم (Erwin Wurm) هنرمندی اتریشی است که مجسمه‌های خلاقانه و عجیبش، جنبه‌هایی جزئی از زندگی روزمره را در قالب اَشکالی انتزاعی و غافلگیرکننده به نمایش می‌گذارند.

کد خبر : ۱۴۳۸۴۹
بازدید : ۱۵۱

فرادید| نمایشگاه‌هایی که وورم برگزار می‌کند نه تنها جلوه‌ای متمایز و منحصر به فرد دارند، بلکه اغلب در آن‌ها صدای بلند خنده به گوش می‌رسد! بازدیدکنندگان نمایشگاه‌های او می‌توانند از تماشای آثاری بسیار متنوع لذت ببرند و شگفت‌زده شوند؛ از یک خودروی کاروان دهۀ 1960 گرفته تا یک کیسۀ آب گرم پا دار تا سوسیس‌ها و کیف‌هایی بزرگ که راه می‌روند یا مبارزه می‌کنند!

به گزارش فرادید؛ خود وورم می‌گوید: «شوخی یک جنبۀ فرعی از روشی است که من در کارم دارم. من به دنیا از یک منظر بی‌معنا و پوچ و گاهی پارادوکسیکال نگاه می‌کنم. اما من علاقه‌ای به شوخی کردن ندارم. فقط به نظرم وقتی به جهانمان از یک منظر متفاوت نگاه می‌کنیم چیزی متفاوت می‌بینیم که ممکن است خنده‌دار به نظر برسد».

7

لوئیس لور، متصدی اولین نمایشگاه آثار وورم در موزۀ بریتانیا می‌گوید: «آثار او همیشه از دل پوچی‌شان تولید شادی می‌کنند. این چیزی متفاوت با سبک‌مغزی و بلاهت است. آثار او چندلایه هستند و در حالیکه می‌توانند مفرح باشند، همچنین می‌کوشند تا ایده‌های تاریخی و سیاسی پیچیده‌ای را به ما ارائه کنند».

4

خانۀ لاغر

8

خانۀ چاق

Exhibition_Image_3227_20200312134811197777

6

3

1

9

5

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید