تصاویری خارق‌العاده از یک کوه یخ که شبیه «جواهر» است

تصاویری خارق‌العاده از یک کوه یخ که شبیه «جواهر» است

سفر به قطب جنوب و تماشاشی منظره‌های متفاوت آن سرزمین یخ‌زده قطعا هیجان‌انگیز و شگفت‌آور است؛ اما برای الکس کورنل این سفر یک شگفتی مضاعف نیز داشت؛ او توانست از یک کوه یخ عکاسی کند که درست مثل کوهی از جواهر به نظر می‌رسید.

کد خبر : ۱۴۷۸۷۷
بازدید : ۹۲۸

فرادید| حدود هشت سال قبل بود که فیلمساز و عکاسی به نام الکس کورنِل موفق شد تصاویری غیرمعمول و کمتر دیده شده را ثبت کند؛ تصاویری که قسمت زیرین یک کوه یخ را نشان می‌دادند. شاید تصور اغلب ما این باشد که همه جای یک کوه یخ شبیه هم است اما عکس‌های کورنل نشان دادند که اینطور نیست.

به گزارش فرادید؛ او این عکس‌ها را زمانی گرفت که همراه با خانواده‌اش سفری به جنوبگان رفته بود. در جریان این سفر و در حالی که آن‌ها با قایق در حال گردش در میان کوه‌های یخی بودند، راهنمای آن‌ها قایق را به یکی از این قطعات عظیم شناور نزدیک کرد.

1

وقتی آن‌ها به نزدیکی کوه یخ رسیدند متوجه نکتۀ عجیبی شدند؛ بر خلاف اغلب کوه‌های یخ که پوشیده از برف و مواد معدنی مختلف هستند و رنگی کدر و مات دارند، بخشی از این کوه یخ کاملا شیشه‌ای و شفاف بود و یک رنگ سبزآبی درخشان و مسحور کننده داشت؛ چیزی شبیه به کوهی از زمرد!

2

دلیل این تفاوت این بود که این کوه یخ به تازگی واژگون شده بود و قسمت‌هایی از آن که در زیر آب قرار داشتند بالا آمده بود. ماندن در زیر آب لایۀ کدر بیرونی را شسته و یخ‌هایی شفاف و جواهر مانند را آشکار کرده بودند.

3

به علاوه این قطعه یخ به احتمال زیاد از یک یخچال بسیار قدیمی جدا شده بود؛ یخچال‌های قدیمی به علت تراکم بسیار بالایی که دارند می‌تواند حالت شیشه‌ای‌تر و شفاف‌تری داشته باشند.

۱
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید