(تصاویر) استک‌راک؛ قلعه‌ای متروک با حال و هوای آخرالزمانی

(تصاویر) استک‌راک؛ قلعه‌ای متروک با حال و هوای آخرالزمانی

این قلعه در قرن نوزدهم برای محافظت در برابر تهاجمات دریایی ساخته شد و حالا صد سال است که متروکه باقی مانده. اگر قرار باشد یک روز آخرالزمان زامبی‌ها اتفاق بیافتد احتمالا اینجا پناهگاه بسیار مناسبی باشد!

کد خبر : ۱۵۰۵۱۲
بازدید : ۵۴۹۰

فرادید| قلعه اِستَک راک (Stack Rock) در یک جزیره صخره‌ای حدود ۸۰۰ یاردی سواحل غربی ولز نزدیک میلفورد هَوِن قرار دارد. این دژ بین سال‌های ۱۸۵۰ و ۱۸۵۲ ساخته شده و بعداً ارتقا یافته است؛ مدتی تحت مالکیت خصوصی بوده اما قریب یک قرن است که متروکه شده است.

به گزارش فرادید، ایده اصلی ساخت قلعه در اِستک راک در واقع به توماس کراموِل و سال ۱۵۳۹ برمی‌گردد. این وکیل انگلیسی، دولتمرد و وزیر ارشد پادشاه هنری هشتم، استحکامات جزیره را برای حفاظت از آبراه میلفورد هَوِن (یک بندر طبیعی) پیشنهاد داد، اما به جایی نرسید. بررسی‌ها و پیشنهادات مشابهی در مورد جزیره در سال‌های ۱۷۴۸ و ۱۸۱۷ مطرح شد، اما بالاخره اوایل قرن نوزدهم بود که این طرح به نتیجه رسید.

3

کارخانه کشتی‌سازی سلطنتی در اسکله پِمبروک واقع در امتداد آبراه میلفورد هَوِن به دفاع بیشتر در برابر حملات دریایی، به ویژه با توجه به تهاجم احتمالی فرانسه به رهبری ناپلئون سوم نیاز داشت. به دلیل موقعیت استراتژیک نزدیک دهانه آبراه، جزیره اِستَک بار دیگر در کانون توجه قرار گرفت و ساخت قلعه سال ۱۸۵۲ به پایان رسید. 

9

دژ اصلی دارای سه توپ ۳۲ پوندی بود که یکی از آن‌ها برای محافظت از دیواره‌های اسکله بود. برج اولیه چند سال بعد با ساخت یک پناهگاه توپ ارتقا یافت و چندین توپ دیگر در آنجا نصب شدند. سال ۱۸۷۰ زمانی که قلعه دایره‌ای بزرگ اطراف برج اصلی ساخته شد، این قلعه دوباره گسترش یافت و پس از آن می‌توانست پادگانی متشکل از ۱۷۵ سرباز و ۵ افسر را در خود جای دهد. 

8

بقایای توپ‌ها را هنوز در قلعه می‌توان دید

با این حال، اهمیت این قلعه طی دو دهه بعد تنزل یافت و تا سال ۱۸۹۵ بیشتر توپخانه‌های قدیمی برداشته شدند، اگرچه نقش کلیدی در پوشش دادن به میدان مین مجاور را حفظ کردند. در طول جنگ جهانی اول، تعداد کمی از سربازان تنها با دو سلاح QF باقی‌مانده قلعه را اداره می‌کردند و در نهایت سال ۱۹۲۹ این قلعه به طور کامل خلع سلاح شد. 

7

قلعه‌ی اِستَک راک نخستین بار سال ۱۹۳۲ به فروش گذاشته شد و آن زمان فقط به قیمت ۶۰ پوند فروخته شد. سال ۲۰۱۵ دوباره این قلعه برای فروش در فهرست قرار گرفت؛ این بار به قیمت ۱۵۰۰۰۰ پوند. اما ثابت شد اینجا مکان دشواری برای به فروش گذاشتن است. با توجه به موقعیت جزیره و کمبود فاضلاب و آب و برق، شاید تعجب‌آور نباشد که فروش این سازه‌ی چشمگیر مدتی طول بکشد و در برابر طرح‌های توسعه مقاومت کند.

4

سال ۲۰۱۸، این قلعه بار دیگر به بازار عرضه شد و بالاخره اواخر سال ۲۰۲۰ به یک خریدار خصوصی فروخته شد که قصد داشت آن را به عنوان یک «ویرانه‌ی زنده» در دسترس عموم قرار دهد. بنابراین اگر ایده یک قلعه جزیره‌ای مجهز به برج‌های شلیک توپ را دوست دارید که برای زنده ماندن از شر آخرالزمان زامبی‌ها مناسب باشد، قلعه‌ی اِستَک راک منتظر شماست!

مترجم: زهرا ذوالقدر

۹
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید