(تصاویر) یکی از زیباترین کشورهای دنیا که توریست‌ها علاقه‌ای به آن ندارند!

(تصاویر) یکی از زیباترین کشورهای دنیا که توریست‌ها علاقه‌ای به آن ندارند!

این کشور زیبا با مناظر کوهستانی و جنگلی بکر و شگفت‌انگیزش یکی از زیباترین مقاصد جهان است، اما به دلیل هزینه‌های گزاف سفر، توریست‌ها به ندرت به آنجا سفر می‌کنند.

کد خبر : ۱۵۲۵۷۵
بازدید : ۶۱۸

فرادید| از غروب خورشید در سانتورینی گرفته تا معماری‌های پیچیده در رم، دنیا مکان‌های مشهور زیادی برای گردش و ماجراجویی دارد. برخی از مشهورترین نقاط توریستی جهان، روزانه هزاران بازدیدکننده دارند؛ شلوغ‌ترین مقاصد تفریحی جهان گاهی ۱۰۰ گردشگر به ازای هر ساکن محلی دارند. 

به گزارش فرادید، با وجود این، هنوز مکان‌های زیبایی وجود دارند که به ندرت گردشگری به آن‌ها راه یافته است. یکی از آن‌ها یک کشور زیبای آسیایی است که جزو کم‌بازدیدترین نقاط جهان است. بوتان (Bhutan) کشور کوچکی در حاشیه‌ی شرقی هیمالیا، زمانی یکی از منزوی‌ترین کشورهای جهان بود که سال ۱۹۷۴ به روی گردشگران باز شد، اما هنوز تعداد بازدیدکنندگانش را با وسواس محدود نگه داشته است.

5-Star-Bhutan-Le-Méridien-Paro-vs-Le-Méridien-Thimphu

این کشور کوچک آسیایی، روزانه ۱۰۰ دلار (۸۰.۷۴ پوند) برای بازدید از گردشگران دریافت می‌کند. اگرچه این مقدار زیاد به نظر می‌رسد، اما در واقع نصف هزینه‌ی روزانه‌ای است که قبلا به میزان ۲۰۰ دلار دریافت می‌شد.

3

هزینه‌ی گزاف بازدید از بوتان برای جلوگیری از گردشگری بیش از حد و محافظت از فرهنگ سنتی-بودایی این کشور است. اما بازدیدکنندگان در بوتان از چه چیزهایی بازدید می‌کنند؟ برترین جاذبه این کشور پارُ تاکسانگ (Paro Taktsang) است، یک مکان مقدس بودایی که در ارتفاع ۳۱۲۰ متری از سطح دریا روی لبه‌ی صخره‌ی پارُ وَلی (دره ولی) قرار دارد.

1

توریستی به اسم پولکابروز درباره این مکان دیدنی نوشته است: «یکی از زیباترین مکان‌هایی که تا به حال دیده‌ام. ارزش دیدن دارد و معماری آن بسیار خوب است.» 

مایکل سی نیز می‌گوید: «بدون شک ارزش پیاده‌روی طولانی سربالایی را دارد! «آشیانه ببر» به دلایل خوبی مشهور شده است. یک پیاده‌روی زیبا و دیدنی و معبدی که واقعاً نمایانگر بخش زیادی از فرهنگ بودایی بوتان است».

Untitled4

گردشگران می‌توانند از بودا دوُردِنما، مجسمه‌ی غول‌پیکر بودا در کوهستان‌های این کشور نیز دیدن کنند. این مجسمه بیش از ۱۰۰ هزار مجسمه‌ی کوچکتر بودا را در خود جای داده است.  بازدیدکنندگان برای بازدید از بوتان باید ضرورتا بخشی از یک تور باشند و هزینه اقامت و وعده‌های غذایی‌شان را علاوه بر هزینه‌ی روزانه ۱۰۰ دلار پرداخت کنند. 

حقایقی درباره بوتان

Untitled5

- فرودپاه پاروُ (Paro)، تنها فرودگاه بین‌المللی در بوتان، یکی از چالش‌برانگیزترین فرودگاه‌های دنیا برای به زمین نشستن هواپیماهاست. تنها شمار کمی از خلبانان برای فرود آمدن در این فرودگاه آموزش دیده‌اند. 

- بوتان جزو آخرین کشورهای دنیاست که از تلویزیون استفاده کرد، یعنی از سال ۱۹۹۹. 

- گانگکهار پونزوم در کشور بوتان بلندترین قلّۀ فتح‌نشده‌ی دنیاست که ۷۵۷۰ متر ارتفاع دارد.

مترجم: زهرا ذوالقدر

۲
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید