عکس‌های تاریخی از کشف حیرت‌انگیزترین «قبر» بریتانیا؛ یک کشتی پر از گنج!

عکس‌های تاریخی از کشف حیرت‌انگیزترین «قبر» بریتانیا؛ یک کشتی پر از گنج!

در سال 1938 میلادی یک زن ثروتمند به نام ادیت پرتی، باستان‌شناسی آماتور و خودآموخته را استخدام کرد تا چند تپۀ کوچک را که در ملک او قرار داشتند کاوش کند؛ این کاوش به کشف یکی از بزرگترین گنجینه‌های کشف شده در تاریخ معاصر اروپا منجر شد.

کد خبر : ۱۵۸۳۱۳
بازدید : ۱۴۶۹

فرادید| ادیت پِرتی مالک مزرعۀ ساتن‌هو کنجکاو شده بود که چه چیزی در زیر این پشته‌های مرموز قرار دارد. او ابتدا تصوراتی ماورائی و جادویی در این باره داشت و حتی با چند متخصص امور غریبه نیز مشورت کرد. بعضی‌ها می‌گویند که او حتی در برخی رویاهایش ارواحی را می‌دید که نزدیک این پشته‌ها پرسه می‌زنند.

به گزارش فرادید؛ دلیل اصلی این تصمیم هر چه که بوده باشد، بالاخره او باسیل براون را استخدام کرد تا این تپه‌ها را برایش کاوش کند. این تصمیم نه تنها زندگی ادیت و باسیل را تغییر داد بلکه درک باستانشناسان و مورخان از تاریخ انگلستان را دگرگون کرد.

8

بعد از یک سال کاوش که منجر به کشف قابل توجهی نشده بود، در سال 1939 بالاخره باسیل به سراغ بزرگترین پشته رفت. بعد از کاوش در این تپه، باسیل متوجه شد که بقایایی از یک کشتی باستانی را یافته است. اما این فقط یک کشتی نبود بلکه یک مقبرۀ باستانی بود که در دورۀ آنگلوساکسون یعنی در قرن هفتم میلادی ایجاد شده بود؛ مقبره‌ای که تابوتش یک کشتی بود.

با اینکه چوب کشتی مدت‌ها قبل پوسیده و از بین رفته بود، اما اثر آن در داخل زمین به خوبی باقی مانده بود؛ و البته به غیر از اثر کشتی چیزهای حیرت‌آور دیگری هم آنجا بود: گنجینه‌ای دست‌نخورده و کامل از 236 شیء سلطنتی طلایی و نقره‌ای در آنجا یافت شد؛ گنجینه‌ای که بدون تردید ثابت می‌کرد که آنجا مقبرۀ یک پادشاه بوده است؛ هرچند که اثری از بقایای انسانی در آنجا به دست نیامد.

7

بخش کوچکی از گنجینۀ ساتن‌هو که شامل ظروف و ابزارهای طلایی است

خبر این کشف بلافاصله در سراسر انگلستان پیچید؛ حالا معلوم شده بود که تاریخ انگلستان غنی‌تر و بسیار پربارتر از آن چیزی بوده که تا آن زمان تصور می‌شد. دربارۀ هویت دقیق صاحب مقبره هنوز قطعیتی وجود ندارد اما نظر عمدۀ باستان‌شناسان این است که آنجا احتمالا متعلق به شاه ردوالد، پادشاه انگلیای شرقی بوده است که در سال 624 میلادی از دنیا رفت.

ماجرای کاوش گنجینۀ ساتن‌هو در سال 2021 دستمای ساخت فیلم Dig شد. در اینجا عکس‌هایی تاریخی از این کشف تاریخ‌ساز را ملاحظه می‌کنید.

999

2

3

5

4

مترجم: زهرا ذوالقدر

۳
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید