(تصاویر) زندگی در مرموزترین کشور دنیا چه شکلی است؟

(تصاویر) زندگی در مرموزترین کشور دنیا چه شکلی است؟

این عکس‌ها نماهایی کمیاب و دیده‌نشده از یکی از مرموزترین مکان‌های روی زمین را به ما نشان می‌دهند؛ کشوری که فلسفۀ خاص خودش، سیاست خاص خودش و سبک زندگی خاص خودش را دارد.

کد خبر : ۱۶۶۰۵۵
بازدید : ۱۰۳۷۰

فرادید| در ژانویه 2020، کرۀ شمالی مرزهای خود را بست. قبل از آن تاریخ نیز، افرادی که شانس ورود به کشور را داشتند، با قوانین سختگیرانه‌ای مواجه می‌شدند که عکاسی را به شدت محدود می‌کرد. کره شمالی همیشه پر از راز و پنهانکاری بوده است و همین واقعیت آن را به یکی از مرموزترین مکان‌های روی زمین تبدیل کرده است.

به گزارش فرادید؛ به کره شمالی با نام رسمی جمهوری دموکراتیک خلق کره (DPRK) از جنوب با کره جنوبی، از شمال با چین و از شمال شرق با روسیه مرز مشترک دارد. پرجمعیت‌ترین شهر این کشور پایتخت آن یعنی پیونگ یانگ است. این کشور دارای پیشینه تاریخی غنی، یک نظام سیاسی متمایز و یک هویت فرهنگی منحصر به فرد است.

9

یک سینمای سه بعدی در پیونگ‌یانگ

کره شمالی یکی از بزرگترین ارتش‌های دائمی جهان را دارد. خدمت سربازی برای همه افرادی که به لحاظ جسمی سالم هستند اجباری است و ارتش از طریق مشاغل و کارخانه‌های متعلق به خود به اقتصاد کمک می‌کند.

8

فروشندۀ یک دکه در پیونگ‌یانگ

نظام سیاسی این کشور به دلیل حاکمیت مطلق و خودکامۀ کیم جونگ اون چندان خوشنام نیست. محور ایدئولوژی سیاسی کرۀ شمالی، فلسفۀ «جوچه» (Juche) است که به پدربزرگ کیم یعنی کیم ایل سونگ نسبت داده شده است. فلسفۀ جوچه بر خودکفایی، استقلال و تقدم ملت بر فرد تأکید دارد. این فلسفۀ سیاسی از طریق تبلیغات، آموزش و فعالیت‌های فرهنگی در تمام ابعاد جامعه نفوذ می‌کند.

6

یک پیشخدمت در زمان استراحت

بیشتر اطلاعات موجود در مورد کره شمالی معمولا مربوط به سیاست آن کشور است و این باعث شده که دیدگاهی تک بعدی دربارۀ آن در سراسر دنیا شکل بگیرد. این در حالی است که کره شمالی ملتی پیچیده است که خواهان درک انسان‌گرایانه‌تری از فرهنگ خود است. عکاسی نقشی حیاتی در این تلاش ایفا می‌کند و به ما کمک می‌کند تا این کشور کمتر‌ شناخته‌شده را بهتر درک کنیم.

14

بازدید از کره شمالی یک امتیاز نادر است که  به تعداد خیلی کمی از افراد خارجی اعطا می‌شود. سالانه تنها حدود 5000 گردشگر غیر چینی از کره شمالی بازدید می‌کنند.

عکاسی از مناظر مرموز کره شمالی، با توجه به کنترل شدید رژیم، چالش‌های بزرگی را به همراه دارد. مجموعه تصاویری که در اینجا می‌بینید، نماهای نادری از تلاش‌های روزمره و شیوه‌های زندگی مردم کره شمالی را ارائه می‌دهند.

18

19

20

12

11

17

13

15

5

10

3

1

7

۴۷
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید