(تصاویر) این «پُل» در شهر آمستردام انگار از دل انیمیشن‌ها بیرون آمده است

(تصاویر) این «پُل» در شهر آمستردام انگار از دل انیمیشن‌ها بیرون آمده است

یک هنرمند هلندی، در طی مدت سه سال، یک پل عجیب و غریب با حال و هوای انیمیشن‌های کودکانه طراحی کرده که دو ساختمان مجاور را در شهر آمستردام به یکدیگر متصل می‌کند.

کد خبر : ۱۶۹۱۰۲
بازدید : ۲۸۷

فرادید| فرانک دو روو (Frand de Ruwe) هنرمند ساکن آمستردام که با لقب فرانکی مشهور است و به خاطر آثار هنری خیابانی‌اش شناخته می‌شود، اخیرا طبقات بالای دو ساختمان مجاور در شهر آمستردام هلند را با پلی که شبیه به یکی از پل‌های رودخانه‌ای سنتی در این شهر است، به یکدیگر متصل کرده است.

به گزارش فرادید؛ این پل کوچک با شکل و شمایل کارتونی‌اش در محدودۀ خیابان روکین (یکی از خیابان‌های اصلی آمستردام) نصب شده است. این پل با ارتفاع 10 متری، یک طاق آجرمانند در قسمت بالای خود دارد و یک چراغ روشنایی سنتی هم درست مثل پل‌های قدیمی بر روی آن نصب شده است.

4

خود فرانکی می‌گوید: «من با الهام گرفتن از حال و هوای تخیلی کمیک‌بوک‌ها، این پل را که مرتفع‌ترین پل رودخانه‌ای دنیاست طراحی کردم».

این پل دو ساختمان کمپانی هلندی Adyen را به یکدیگر متصل می‌کند. با اینکه استفاده از این پل برای عموم آزاد نیست، اما فرانکی تصور می‌کند که صرف مشاهدۀ آن هم می‌تواند احساسی از شادمانی و سرزندگی را به رهگذران منتقل کند.

1

نکتۀ جالب در مورد این پل این است که بر خلاف ظاهرش، محل رد شدن از آن، نه از بالای آن بلکه از راهروی شیشه‌ای تعبیه شده در زیر آن است؛ این ویژگی باعث خیال‌انگیزتر شدن و جذابیت بیشتر پل می‌شود.

3

آثار خیابانی فرانکی در آمستردام اغلب حال و هوایی سرخوشانه دارند و از شخصیت‌های کارتونی یا موضوعات دیگری در فرهنگ عمومی الهام گرفته‌اند.

canal-skybridge-frankey_dezeen_2364_col_5-scaled

«پل آسمان» جاه‌طلبانه‌ترین پروژۀ او تا به امروز است و نشان از قصد او برای ورود به قلمروی معماری دارد. طراحی و اجرای این پروژه که با کمک گروهی از مهندسان انجام شد، سه سال زمان برد.

5

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید