(تصاویر) چشم‌انداز وحشی یک خانۀ مدرن که اصلا شبیه خانه نیست

(تصاویر) چشم‌انداز وحشی یک خانۀ مدرن که اصلا شبیه خانه نیست

آلخاندرو آراونا، معمار اهل شیلی، این توده‌های عظیم بتنی را طوری طراحی کرده که با چشم‌انداز وحشی ساحل اقیانوس در هماهنگی کامل باشد؛ اما در درون خانه دنیای دیگری است.

کد خبر : ۱۷۹۱۶۰
بازدید : ۱۹۶

فرادید| آلخاندرو آراونا، معمار برنده جایزه معماری پریتزکر و بنیانگذار استودیوی شیلیایی اِلِمِنتال، این ملک را برای سایت ناهمواری در لوس ویلوس، واقع در ۲۵۰ کیلومتری شمال سانتیاگو، طراحی کرده است. این طراحی، نخستین مورد از مجموعه‌ای از اقامتگاه‌هاست که برای این منطقه به عنوان بخشی از برنامه توسعه‌ای به نام «هشت دره» برنامه‌ریزی شده است. 

9

المنتال می‌گوید: «این سایت برای ما فرصت کشف یک بدویت خاص بود. جغرافیای آن به قدری وحشیانه بود که فقط مجموعه عناصری قوی و مردانه مناسب آن بود. اقیانوس آرام اینجا اصلاً آرام نیست. آب آن در نتیجه خشونت برخورد با زمین سفید است». 

8

ساخت و ساز ساده‌ی این بنا شامل سه حجم عظیم با اندازه‌ها و آرایش‌های مختلف می‌شود:

یک حجم بتنی افقی (با یک سر آزاد و یک سر درگیر)، یک قطعه‌ی شیبدار منتهی به یک پنجره بزرگ رو به منظره و یک حجم تمام قد برافراشته که اتاق خواب‌های اضافی مهمان با تراس بالا را در خود جای داده است. 

7

«این اقامتگاه جاییست که مردم فرصت تجربه زندگی ساده و بنیادی را دارند. ما از خلأ نبود مشتری، به عنوان بهانه‌ای برای حذف قراردادهای مرسوم زندگی خانگی استفاده کردیم و در عوض ابعاد تقلیل‌ناپذیر زندگی را کشف کردیم.» 

«ما تصمیم گرفتیم به عقب و به سمت دوران باستان حرکت کنیم، نه به عنوان یک فرار نوستالژیک، بلکه به عنوان یک فیلتر طبیعی در برابر کلیشه‌ها.» 

6

«ما انتظار داریم این قطعات به مرور زمان مانند سنگ کهنه شوند و کمی از توحش محیط پیرامون را به خود بگیرند، اما همچنان برای لذت بردن مردم از طبیعت و به طور کلی زندگی، لطیف هم باشند.» 

5

کرکره‌ها و پارتیشن داخل این اقامتگاه ۲۸۹ مترمربعی از جنس یک چوب خاکستری هستند که با بتن همخوانی دارد. 

در قسمت پلان باز نشیمن، چوب رنگ و رو رفته‌ی کابینت‌های آشپزخانه با میز ناهارخوری مرمر سفید روبرو جفت شده‌اند. 

4

آشپزخانه و سالن که با مبل L مانند و آثار هنری جسورانه‌ی رنگارنگ مبله شده‌اند، با یک آتش‌دان لعاب‌دار از هم جدا می‌شوند. کرکره‌های چوبی تاشو نیز اتاق نشیمن را از اتاق خواب اصلی مجاور جدا می‌کنند. 

در این سطح، راه‌پله سیمانی مارپیچ در گوشه‌ای طراحی شده تا حجم عمودی را به سمت بالا هدایت کند و با پلکان چوبی دیگر این بنا تضاد ایجاد کند. 

3

این خانه با سه اتاق خواب اضافی، حمام و یک انبار کامل شده که همگی از اصول زیبایی‌شناسی مینیمالیستی پیروی می‌کنند. 

خانه هشت دره، نخستین خانه از مجموعه خانه‌هایی است که قرار است به عنوان بخشی از توسعه خصوصی در لوس‌ویلوس ساخته شوند.

2

آراونا برنده جایزه معماری پریتزکر ۲۰۱۶ شد و دوسالانه‌ی معماری ونیز را همان سال رهبری کرد. او دفتر معماران آلخاندرو آراونا را سال ۱۹۹۴ و المنتال را سال ۲۰۱۱ راه‌اندازی کرد که بیشتر به دلیل پیشگامی در کار مسکن اجتماعی شناخته‌شده است. 

1

 

مترجم: زهرا ذوالقدر

۱
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید