(تصاویر) جادوی باورنکردنی معماری ژاپنی در این خانۀ مثلثی

(تصاویر) جادوی باورنکردنی معماری ژاپنی در این خانۀ مثلثی

اگر به عکسی از نمای این خانه نگاه کنید و بعد عکسی از داخل آن را ببینید، احتمالا باور نمی‌کنید که این دو عکس مربوط به یک خانه باشند؛ با خودتان می‌گویید چطور ممکن است چنین خانۀ کوچکی چنین فضای داخلی وسیعی داشته باشد؟!

کد خبر : ۱۸۱۵۸۷
بازدید : ۹۷۰

فرادید| این خانه را شاید بشود نمونه‌ای از شعبده‌بازی و چشم‌بندی در دنیای معماری به حساب آورد؛ خانه‌ای که استودیوی معماری میزویشی (Mizuishi) آن را با مساحت 55 متر مربع در یک محوطۀ مثلثی شکل و برای سکونت یک خانوادۀ سه‌نفره طراحی کرده است.

به گزارش فرادید؛ نوع طراحی این خانه، به دلیل محدودیت‌های مکانی و شکل خاص زمین محل ساخت، طوری است که وقتی از سمت خیابان و خصوصا از روبه رو به بنا نگاه می‌کنید، آن را یک خانۀ بسیار باریک تصور می‌کنید که نمی‌تواند جای زیادی برای یک سکونت عادی داشته باشد.

6

اما در واقع شکل خانه نیز مطابق با پلان مثلثی زمین، حالتی مثلثی پیدا کرده و به همین جهت از برخی زوایا نمی‌توان وسعت کامل آن را مشاهده کرد. اما وقتی قدم به درون خانه بگذارید، با یک سقف بلند و فضای نسبتا گسترده رو به رو می‌شوید که با توجه به نمای بیرونی کاملا غیرمنتظره است.

این خانه شامل دو طبقه به اضافۀ یک فضای زیر شیروانی است که همۀ آن‌ها از جهات مختلف دارای پنجره هستند و همین پنجره‌ها نیز می‌توانند علاوه بر اینکه نور و تهویه مناسب را فراهم می‌کنند، احساس وسعت بیشتری نیز به بنا ببخشند.

3

1

2

9

8

11

10

4

۲
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید