(تصاویر) معماران مینیمالیست چگونه «حمام» می‌سازند؟

(تصاویر) معماران مینیمالیست چگونه «حمام» می‌سازند؟

در این مطلب هشت حمام مینیمالیستی از سراسر جهان را معرفی می‌کنیم که تکنیک‌های خلاقانه و زیبایی در آن‌ها بکار گرفته شده است.

کد خبر : ۱۸۲۲۰۶
بازدید : ۶۶۹

فرادید| پس از اتاق خواب، حمام مکانی از خانه است که برای آرامش در نظر گرفته شده است. تمیز نگه داشتن فضای داخلی این حمام‌ها از شلوغی‌های غیرضروری و در عین حال افزودن مصالح ارگانیک مانند چوب و سنگ به ایجاد احساس آرامش کمک کرده است. 

1. خانه ساحلی هِدِرهیل، دانمارک، ساخت استودیوی معماری نورم

1

به گزارش فرادید، این خانه ساحلی در سواحل دانمارک برای فرار از زندگی روزمره در کپنهاگ ساخته شده است. دو حمام مینیمالیستی این خانه با الهام از سنت‌های ژاپنی ساخته شدند و جزئیات ساده چوبی و کف آجری دارند. فضای این حمام‌ها با وجود کوچک بودن، حس راحتی و بزرگی می‌دهد. 

2. آپارتمان مجسمه‌ساز، جمهوری چک، ساخت نوهاسل هونال

2

این استودیوی معماری در سراسر این آپارتمان در پراگ، از پانل‌های شیشه‌ای شفاف به عنوان فضای کاری یک مجسمه‌ساز استفاده کرده است. حمام مرکزی و منحنی این خانه جادار است، روی یک سکوی کوچک بلند شده و با کاشی‌های سرامیکی سفید پوشیده شده است. 

3. خانه کلویستِر، استرالیا، ساخت MORQ

3

این خانه بتنی در پِرث استرالیا با حیاطی پر از گیاهان احاطه شده است. فضای داخلی دارای بتن متراکم و سقف چوبی قرمز رنگ است. در حمام، این مواد جذابیت بافتی ایجاد کرده‌اند و با وسایل فولادی و کف چوبی در تضاد هستند. 

4. خانه کانیون، انگلستان، ساخت استودیوی معماری هاگِن هال

4

حمام مینیمالیستی این خانه با بکار بردن کاشی‌هایی با بافت چوب پنبه‌ای در کف و وان، حس گرمی به این فضا داده است. فضای داخلی مانند بقیه خانه الهام‌گرفته از مدرنیسم کالیفرنیایی دهه ۱۹۷۰ است. پرده‌هایی به رنگ اسطوخودوس (بنفش) کمرنگ و لامپ‌های کره‌مانند، جلوه‌های زینتی ساده‌ای به این فضا بخشیده‌اند. 

5. اقامتگاه لوما، مکزیک، ساخت استودیوی معماری اِسراوِی

5

تمام فضای داخلی این آپارتمان در مکزیکوسیتی با پوست بلوط پوشیده شده به جز حمام که پوشش آن از سنگ است. دیوارها و کف تمام سنگی حمام، فضای داخلی گیرایی با الگوهای طبیعی ایجاد کردند، در حالی که روشویی بیضی و فضای توکار زیر دوش، فضا را هندسی کرده‌اند. 

6. کازولاره اِسکارانی، ایتالیا، ساخت استودیوی معماری اَندرو تراتِر

6

این مدرسه قرن نوزدهمی در پولیای ایتالیا، ساخت استودیوی معماری اندرو تراتر به خانه‌ای تبدیل شده که هدفش بازگرداندن آن به زندگی بدون از بین بردن ماهیت آن بوده است. کفپوش سنگی سنتی حمام حفظ شده و دیوارهای گچی آرام‌بخش به آن اضافه شده است. لامپ‌های شیشه‌ای هندسی، گلیمی از جنس الیاف کنفی، شیر مسی و جای صابون به این حمام مینیمالیستی حس روستایی داده‌اند. 

7. کارپِر، بلژیک، ساخت استودیوی معماری هه

7

دیوارهای حمام این خانه در شهر بروکسل پوشیده از گچ سفالی است، در حالی که پالت رنگ ساده نگه داشته شده و بیشتر به رنگ‌های بژ و سفید کم رنگ است و گیاهان سبز فضای آن را زنده کرده‌اند. این آپارتمان در یک ساختمان صنعتی سابق در کارپراسترات واقع شده که استودیوی معماری، یک ضمیمه با قاب چوبی به آن اضافه کرده است. 

8. تراس نلسون، انگلستان، ساخت استودیوی معماری پائولو کوسو

8

این آپارتمان مینیمالیستی در لندن تقریباً مانند یک بوم خالی طراحی شده و دارای حمامی به همان اندازه مینیمالیستی است. در تصویر، یک وان حمام سفید بزرگ را کنار یک چهارپایه فولادی هندسی می‌بینید که تقریباً مانند یک اثر هنری در این فضای کوچک است. پرده‌ی حمام پارچه‌ای و قفسه‌ی حوله چوبی به فضا حس ارگانیک داده‌اند. 

مترجم: زهرا ذوالقدر

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید