(تصاویر) بهترین خانه‌های جهان در ماه می‌ سال ۲۰۲۴

(تصاویر) بهترین خانه‌های جهان در ماه می‌ سال ۲۰۲۴

در این مطلب، فهرست خانه‌های برتر ماه می‌ سال ۲۰۲۴ را به انتخاب مخاطبان و داوران وبسایت معماری «دزین» ملاحظه می‌کنید.

کد خبر : ۱۹۱۷۸۴
بازدید : ۶۰۳

فرادید| یک خانه‌ی شهری که با خاک کوبیده ساخته شده است؛ یک خانه‌ی نوسازی‌شده با اجزای پیش‌ساخته و مونتاژشده در محل و خانه‌ای سیمانی در سوئیس جزو خانه‌های برتر ماه مه به انتخاب وبسایت دزین هستند. 

به گزارش فرادید، همچنین در فهرست ماهانه دزین از پنج اقامتگاه محبوب، خانه‌هایی در هاوایی و حیدرآباد هند نیز گنجانده شده‌اند که هر دو سقف‌های فلزی موجدار و شیروانی‌شکل دارند. 

هِیل کیاوی، ایالات متحده، ساخت معماران واکِر وارنِر

5

هِیل کیاوی (Hale Kiawe) یک اقامتگاه خانوادگی مینیمالیستی در ساحل کونا در هاوایی است که معماران واکِر وارنِر آن را طراحی کردند. 

این خانه میان یک منظره‌ی آتشفشانی موج‌دار قرار گرفته و دارای فرم‌های شیروانی ساده‌ای است که با روکش چوبی پوشیده شده و سقف فلزی موجدار دارد. 

نوسازی خانه کیت مدرن سیرز، ایالات متحده آمریکا، ساخت BoND

1

این خانه در جزیره آتش نیویورک، یکی از قدیمی‌ترین خانه‌ها در این منطقه است؛ خانه‌ای دو خوابه که نقشه‌ها و مواد اولیه آن از یک کاتالوگ سفارش داده شده است. 

استودیوی معماری BoND این خانه مدرنیستی را بازسازی کرد تا پس از بازسازی سال ۱۹۹۹، آن را به سادگی قبلی خود بازگرداند. آن‌ها همۀ پرداخت‌های انجام شده را از بین بردند و نمای بیرونی و چیدمان داخلی را به حالت سادۀ قبلی برگرداندند.

خانه پات، هند، ساخت معماران کیرون چیرلا

3

استودیوی هندی کرون چیرلا بالای این خانه در حیدرآباد را با سقفی فانوس‌مانند طراحی کرده تا نور و تهویه این فضای نشیمن و غذاخوری تمام قد تأمین شود. 

این خانه از مصالح محلی ارزان قیمت مانند الوار، آلومینیوم موجدار و آجر خشن ساخته شده است. 

خانه سی، سوئیس، ساخت معماران سلوریا

2

پایه‌های این خانه بتنی در مندریسیو قبلا یک انبار سنتی بوده که در یک محل شیبدار حفر شده بود. این خانه برای بنیانگذار استودیوی معماری سلوریا، آلدو سلوریا، طراحی شده است. خود او این خانه را یک شیء بدوی عظیم جاسازی شده در کوه توصیف کرده است. 

خانه فرانکا، فرانسه، ساخت معماران دِشلِت 

1

یک دیوار بزرگ از خاک کوبیده، نمای این خانه شهری و استودیوی هنرمندان در پاریس را شکل می‌دهد؛ ساختمانی که معماران دشلت آن را طراحی کرده‌اند. 

این استودیو باور دارد که این پروژه یکی از نخستین نمونه‌های ساخت و ساز با خاک کوبیده در شهر است. از چوب چندلایه متقاطع نیز برای ساخت این بنا استفاده شده است.

مترجم: زهرا ذوالقدر 

۱
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید