(تصاویر) کافی‌شاپ «مینیمالیستی» در ژاپن که آیندۀ قهوه را به تصویر می‌کشد

(تصاویر) کافی‌شاپ «مینیمالیستی» در ژاپن که آیندۀ قهوه را به تصویر می‌کشد

یک شرکت طراحی به نام تکی‌دیزاین (Teki Design) در شهر کیوتوی ژاپن یک کافی‌شاپ مینیمالیستی و سلف سرویس به نام «۲۰۵۰ قهوه» ساخته است. هدف از ساخت این کافی شاپ این است که مردم را در مورد مشکلات مربوط به کمبود قهوه در آینده (تا سال ۲۰۵۰) آگاه کند.

کد خبر : ۱۹۳۴۵۱
بازدید : ۴۶۵

فرادید| طراحان این کافی شاپ می‌گویند که تغییرات آب و هوایی باعث کم شدن زمین‌های قابل کشت قهوه می‌شود و در نتیجه قهوه در آینده به یک نوشیدنی لوکس تبدیل خواهد شد. به همین دلیل، آن‌ها فضایی ساده و بدون تجملات اضافی طراحی کرده‌اند تا به مشتریان نشان دهند که در آینده چه اتفاقی ممکن است برای قهوه بیفتد.

به گزارش فرادید؛ کافی شاپ «۲۰۵۰ قهوه» دارای دو طبقه با پلان باز و پنجره‌های بزرگ مستطیلی شکل است که نمای داخلی تک‌رنگ آن را نشان می‌دهد. داخل کافی شاپ، دیوارهای صاف خاکستری رنگ، زمینه‌ای برای پیشخوان‌های منحنی و نورانی ساخته شده از ورق‌های پلاستیکی راه راه هستند. این ورقه‌ها به خاطر ارزان و در عین حال جلوۀ آشنا و زیبایی که دارند انتخاب شده‌اند.

2050-coffee-teki-design-hero2

طراح می‌گوید این ورقه‌ها علی رغم اینکه معمولا برای سقف سوله‌ها استفاده می‌شوند، نور را به زیبایی منعکس می‌کنند. در انتهای طبقه همکف، فضایی کوچک برای نشستن با نیمکت‌ها و میزهای سیاه رنگ ساده در نظر گرفته شده است.

پیشخوان‌ها دارای صفحه نمایش‌های سلف سرویس با نور روشن هستند که به شیرهای نقره‌ای براق متصل می شوند و پنج نوع قهوه را در حدود ۱۰ ثانیه درست می‌کنند. از همین ورقه‌های پلاستیکی برای ورودی کافی‌شاپ نیز استفاده شده تا یک تابلو بزرگ و گرد با لوگوی ۲۰۵۰ قهوه ساخته شود که از دور هم قابل مشاهده است.

2050-coffee-teki-design-interiors-japan_dezeen_2364_col_54

طبقه بالا دارای قفسه‌هایی برای نمایش وسایل مربوط به قهوه است. همچنین در کنار این قفسه‌ها، صندلی‌های تیره رنگ در کنار قفسه‌های کم نور با قاب‌های ضخیم قرار گرفته‌اند که وسایل بیشتری مربوط به قهوه را در خود جای داده‌اند. این قفسه‌ها در آینه‌های قدی منعکس می‌شوند تا حس آینده‌نگرانه‌ای به کافی شاپ بدهند.

علاوه بر اینکه ۲۰۵۰ قهوه یک کافی شاپ است، از آن به عنوان فضایی برای برگزاری رویدادهای مختلف با موضوع قهوه و پایداری زیست‌محیطی نیز استفاده می‌شود.

2050-coffee-teki-design-interiors-japan_dezeen_2364_col_71

طراح این کافی شاپ هشدار می‌دهد که با وجود این مشکلات، مصرف قهوه در سراسر جهان در حال افزایش است که این موضوع هم به کمبود قهوه در آینده دامن می‌زند. طراحان می‌گویند: «با افزایش مصرف قهوه، به خصوص در کشورهای آسیایی که چای نوشیدنی سنتی بوده است، تعادل بین عرضه و تقاضا ممکن است برهم بخورد. بنابراین ایجاد فضایی که مردم بتوانند ابتدا یاد بگیرند و سپس با هم فکر کنند، رویکرد ما برای حل مشکل است».

2050-coffee-teki-design-interiors-japan_dezeen_2364_col_3

2050-coffee-teki-design-interiors-japan_dezeen_2364_col_0

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید