(تصاویر) معماری استثنایی یک «خانۀ جنگلی» در شیلی

(تصاویر) معماری استثنایی یک «خانۀ جنگلی» در شیلی

یک استودیوی معماری مستقر در شیلی، یک خانه‌ی شیشه‌ای و چوبی با رنگ قرمز را کنار پرتگاهی جنگلی نزدیک دریا ساخته است. خانه‌ای که شاید ظاهرش شبیه قفس پرنده باشد اما در واقع چشم‌اندازی بی‌نظیر را در برابر چشم ساکنانش به نمایش می‌گذارد.

کد خبر : ۲۰۶۴۰۹
بازدید : ۲۲۵۷

فرادید| استودیوی معماری «گی‌یِرمو آکونی آرکیتکتوس آسوسیاتوس» در فاصله سال‌های 2020 تا 2021  یک خانه‌ی شیشه‌ای و چوبی با رنگ قرمز را کنار پرتگاهی جنگلی نزدیک دریا در شیلی با لایه‌هایی ساخته که سطوح فزاینده‌ای از صمیمیت را ایجاد می‌کنند. این خانه‌ی ۱۹۵ متر مربعی مرتفع با رنگ زنده‌ی قرمز در منطقۀ دِتیف شیلی واقع شده است. 

به گزارش فرادید؛ این طرح در واقع از اسباب‌بازی «توماتروپ» الهام گرفته شده که یک پرنده در یک طرف و یک قفس در طرف دیگر پانل چرخشی دارد. چرخاندن اسباب‌بازی این خطای دید را ایجاد می‌کند که پرنده به طور همزمان داخل و خارج قفس است.

7

معماران این پروژه می‌گویند: «این پروژه در دِتیف به شکل جدایی‌ناپذیری با جنگل اطرافش مرتبط است. در واقع لایۀ بیرونی این خانه را باید خود جنگل در نظر بگیریم و لایه‌های درونی آن سطوح فزاینده‌ای از صمیمیت را درون فضای قدرتمند و زیبای مجمع‌الجزایر شکل داده‌اند.»

6

پلان این خانه که بر روی یک سکو قرار گرفته، توسط یک سری مستطیل‌های متحدالمرکز شکل گرفته است.

5

بیرونی‌ترین لایه شامل یک ایوان سرپوشیده می‌شود که پیرامون پلان را پوشش می‌دهد و توسط یک شبکه چوبی نازک قرمز با نرده‌های قرمز ظریف ایجاد شده است. 

4

«عناصر قرمز خطی از ریتم طبیعی تنه‌های مسی‌رنگ درختان پیروی می‌کنند. اینها بیرونی‌ترین لایه پروژه هستند؛ پوششی طبیعی که در برابر هجوم باد و باران از خانه محافظت می‌کند».

3

وقتی به سطح اصلی قدم می‌گذارید، مستطیل دوم فضاهای عمومی را در برگرفته، جایی که آشپزخانه از اتاق غذاخوری عبور می‌کند و تا پیرامون اتاق نشیمن ادامه می‌یابد. 

2

دیوارهای بیرونی و درونی از کف تا سقف شیشه‌ای هستند. لایه‌های چوب فضاهای عایق ایجاد کرده‌اند که به راحتی می‌توان با اجاق‌های هیزمی در دو انتهای پلان آن‌ها را گرم کرد. 

پله‌های باریک و نردبان‌مانند به طبقه بالا می‌روند. در طبقه بالا، چهار سوئیت یکسان در گوشه‌های پلان قرار دارند که شیشه‌های بیرونی آن‌ها نمایی رو به بیرون و فضاهای داخلی با دیوارهای نواری از چوب خام گرم تقسیم شده‌اند. 

پنجره‌بام‌های شیاردار نور بیشتری را به اتاق خواب وارد می‌کنند. درونی‌ترین مستطیل فضایی خالی است که یک دهلیز در هوای آزاد با نمایی رو به آسمان را در خود دارد. 

1

آخرین نکته‌ای که می‌توان در مورد این خانه به آن اشاره کرد، تضاد زیبایی است که رنگ قرمز خانه با چشم‌انداز سبز-آبی جنگل و دریا ایجاد کرده است؛ تضادی که به ویژه از فاصلۀ دور بسیار چشمگیر است.

مترجم: زهرا ذوالقدر

۳
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید