(تصاویر) معماری استثنایی خانه‌ای از جنس خانۀ «هابیت‌ها»

(تصاویر) معماری استثنایی خانه‌ای از جنس خانۀ «هابیت‌ها»

طراحی منحصر به فرد این خانه موجب ایجاد ارتباط یکپارچه بین فضای داخلی و چشم‌انداز اطراف شده و یک خلوتگاه رویایی برای ساکنان آن به وجود آورده است. تصاویر چشم‌نواز این خانه و منظرۀ اطراف آن یادآور خانه‌هایی است که هابیت‌های فیلم ارباب حلقه‌ها در زیر تپه‌های سرسبز برای خودشان ساخته بودند.

کد خبر : ۲۰۹۱۷۷
بازدید : ۸۹

فرادید| خانه‌ی گاک (Casa Gak) یک خانه بسیار زیباست که دفتر معماری بِرناردز (Bernardes Arquitetura) آن را طراحی کرده و محل ساخت آن نیز در پورتوفلیز برزیل  بوده است.

به گزارش فرادید، این خانه که پروژه‌ی ساخت آن سال ۲۰۲۳ تمام شد، ترکیب هماهنگی از بتن و چوب دارد و با داشتن یک بام سبز حیرت‌انگیز، بر سازگاری با محیط زیست تأکید دارد. طراحی منحصر به فرد این خانه موجب ایجاد ارتباطی یکپارچه بین فضای داخلی و چشم‌انداز اطراف شده و یک خلوتگاه بسیار جذاب برای ساکنان خانه به وجود آورده است.

طراحی نوآورانه و یکی شدن با منظره

11

خانه گاک نمایانگر یک رویکرد پیشگامانه در معماری است که ارتباط عمیق بین سازه و محیط طبیعی اطراف آن را برجسته می‌کند. از نخستین گام‌های طراحی این موضوع در نظر گرفته شد و نهایتا به یک بام سبز منحصربه‌فرد ختم شد که به شکل روان از خیابان امتداد یافته و توپوگرافی بومی محوطه را حفظ کرده است.

زندگی حیاط محور

10

خانه گاک در قلب خود حیاطی دارد که مناطق اصلی زندگی خانه را در آلاچیق‌هایی جذاب سازماندهی کرده است. این طراحی متفکرانه شامل فضاهای اجتماعی و تفریحی می‌شود که با صفحات شیشه‌ای متحرک قاب شدند و ارتباط با باغ سرسبز را نزدیکتر کردند. ساکنان از مناظر فراوان و تعامل مستقیم با طبیعت لذت می‌برند و کیفیت زندگی آن‌ها به میزان قابل‌توجهی افزایش یافته است. 

انتخاب‌های ساختاری متفکرانه

9

برای پشتیبانی از بام سبز گسترده، ترکیبی قوی از بتن و فولاد، ستون اصلی این ملک خیره‌کننده را تشکیل می‌دهد. پوشش گیاهی سرسبز این خانه موجب ایجاد ریزاقلیم دلپذیری شده که به شکل موثر هزینه‌های انرژی را کاهش داده و پایداری را ارتقا بخشیده است. 

تهویه طبیعی و نور تقویت‌شده

8

خانه گاک برای تهویه متقابل طراحی شده و به همین دلیل شکاف‌های استراتژیکی میان کلاه‌فرنگی‌ها دارد. وقتی صفحات شیشه‌ای کشویی باز می‌شوند، فضاهای داخلی به طور یکپارچه با فضای باز ادغام می‌شوند و جریان هوای تازه و نور طبیعی کافی را فراهم می‌کنند. این اصول طراحی بر ایجاد تعادل میان منظره‌های وسیع و آسایش حرارتی تمرکز دارند. 

ایجاد گرما با عناصر داخلی 

4

استفاده جسورانه از بتن نمایان با پرداخت‌های چوبی گرم در تضاد است. کف‌ها، سقف‌ها و اثاثیه‌ای که با دقت انتخاب شدند، فضای دلپذیری را فراهم کردند که هم ارگانیک و هم نرم به نظر می‌رسد. اجزای مبلمان که گروه معماری برناردز و طراحان مشهور برزیلی آن‌ها را طراحی کردند، این فضای نشیمن خاص را بیشتر ارتقا دادند و زیبایی‌شناسی را با عملکرد ترکیب کردند. 

راه‌حل‌های انرژی تجدیدپذیر

7

خانه گاک با بهره‌مندی از نور فراوان خورشید از طریق صفحات خورشیدی به طور موثر برق خانه را تامین می‌کند. این تعهد به انرژی‌های تجدیدپذیر بازتاب تعهد خود پروژه به پایداری و در عین حال تضمین حداقل تأثیر بر محیط زیست است. 

این اقامتگاه جالب توجه، اصول معماری معاصر را با یک زیبایی طبیعی هماهنگ کرده و تجربه‌ای عالی از زندگی را فراهم کرده که هم شیک و هم پایدار است.

6

5

3

2

1

 مترجم: زهرا ذوالقدر 

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید