(تصاویر) ساختمانی مدرن و متفاوت در اصفهان که به جای یک «طویله» ساخته شد

(تصاویر) ساختمانی مدرن و متفاوت در اصفهان که به جای یک «طویله» ساخته شد

سازۀ مدرنی که در میان بناهای آجری قدیمی در محلۀ باغ قوشخانۀ اصفهان ساخته شده، شبیه به یک سازۀ «فرازمینی» است که تضادی چشمگیر و جالب توجه با محیط اطرافش پیدا کرده است.

کد خبر : ۲۱۰۰۰۳
بازدید : ۸۷

فرادید| مالک یک برند فرش صادراتی، اقامتگاهی قدیمی را در محلۀ تاریخی باغ قوشخانه اصفهان خریداری کرد که سال‌ها محل کار قالیبافان سنتی بود. این بنا نیازمند احیا بود. خریدار قصد داشت این بنا را تخریب کرده و ساختمان مدرنی برای کارگاه، نمایشگاه و اقامتگاه مهمانان بسازد.

به گزارش فرادید؛ اما معماران طرح متفاوتی را پیشنهاد کردند. به جای تخریب کامل بنا، تصمیم بر آن شد که ساختاری جدید و سبک در داخل ساختمان قدیمی قرار گیرد. این کار هم از بنای تاریخی محافظت می‌کرد و هم فضایی مدرن و کارآمد برای کارگاه ایجاد می‌کرد.

bagh-ghushkhaneh-carpet-studio-se-baer-studio_1

قسمت قدیمی طویله که بلااستفاده مانده بود، برای ساخت سازه جدید انتخاب شد. ساختار جدید به شکل استوانه‌ای شیشه‌ای طراحی شد که روی سه ستون فلزی قرار گرفت. این طراحی فضایی باز و روشن ایجاد کرده و منظره کاملی از اطراف را به نمایش می‌گذارد.

19-1

هدف از این طراحی، ارائۀ تلفیقی از سنت و مدرنیته بود. ساختمان قدیمی با تاریخ و اصالت خود حفظ شده و در عین حال، ساختار جدید فضاهای مدرن و کارآمدی را برای کارگاه فراهم کرده است. ساختار شیشه‌ای و فلزی بنای جدید که در ارتفاع از سطح زمین قرار گرفته، در میان دیوارهای آجری بنای قدیمی، نه تنها ترکیبی از معماری قدیم و جدید بلکه حتی شبیه به ترکیبی از معماری زمینی با معماری یک تمدن بیگانه از کار درآمده است!

bagh-ghushkhaneh-carpet-studio-se-baer-studio_2

حیاط‌ها و پشت بام با سنگریزه پوشیده شدند تا برای نمایش فرش، برگزاری نمایشگاه و رنگرزی نخ استفاده شوند. قسمت قدیمی ساختمان به اتاق‌های قالیبافی اختصاص یافت و ساختار جدید نیز به عنوان استودیو، اتاق مهمان و محل برگزاری جلسات در نظر گرفته شد.

18-2

۲
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید