حراج دستمال کاغذی که اولین قرارداد لیونل مسی با بارسلونا روی آن نوشته شد

حراج دستمال کاغذی که اولین قرارداد لیونل مسی با بارسلونا روی آن نوشته شد

قدمت این دستمال و سندی که روی آن امضا شده به دسامبر سال ۲۰۰۰ برمی‌گردد، زمانی که فوق‌ستاره حال حاضر دنیای فوتبال تنها ۱۳ سال داشت.

کد خبر : ۱۷۴۸۷۶
بازدید : ۹

قرار است دستمال کاغذی معروفی که اولین قرارداد لیونل مسی با بارسلونا روی آن بسته شده بود ماه آینده در حراجی به فروش برسد. قیمت پایه در نظر گرفته شده برای این دستمال تاریخی ۳۰۰ هزار پوند (۳۵۰ هزار یورو) است.

قدمت این دستمال و سندی که روی آن امضا شده به دسامبر سال ۲۰۰۰ برمی‌گردد، زمانی که فوق‌ستاره حال حاضر دنیای فوتبال تنها ۱۳ سال داشت.

download_3_11zon

لیونل مسی یک ماه پس از آن به باشگاه بارسلونا پیوست و در نهایت صاحب‌ رکورد برترین گلزن این تیم بزرگ شد.

مسی در طول ۱۷ سال حضور در بارسلونا، ۱۰ قهرمانی لیگ اسپانیا و چهار عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا را به دست آورد.

gettyimages-1192763963-1024x576_2_11zon

او در سال ۲۰۲۱ و پس از پایان قراردادش با بارسلونا به باشگاه فرانسوی پاری سن-ژرمن پیوست.

گمان می‌رود که این دستمال کاغذی به ارزش بیش از ۳۰۰ هزار پوند به فروش برسد. بارسلونا می‌تواند با حضور در حراجی، این دستمال کاغذی را بخرد و آن را به موزه خود اضافه کند. کاتالان‌ها پیش از این نیز می‌توانستند مالک این دستمال تاریخی شوند، اما برای خرید آن به توافق نرسیدند.

مسئولیت برگزاری این حراجی به شرکت معروف بونهامس انگلیس سپرده شده و این اتفاق قرار است در حد فاصل روزهای ۱۸ تا ۲۷ ماه مارس سال جاری رخ دهد.

ماجرای دستمال تاریخی که پای مسی را به بارسلونا باز کرد

hi-res-3472372953a216d7c482044b72be4509_crop_exact-1024x784

در سال ۲۰۰۰ زمانی که مسی ۱۳ سال داشت به همراه خانواده‌اش به شهر کندال رفت تا در یکی از تست‌های باشگاه بارسلونا شرکت کند.

او به لطف دو نماینده آرژانتینی‌اش به نام‌های فابیان سولدینی و مارتین مونترو، برای عقد قرارداد به اسپانیا سفر کرده بود. در آن ماجرا اما فردی به نام اوراسیو گاجولی که رابط باشگاه بارسلونا و خانواده مسی در اسپانیا و آرژانتین بود نقش اصلی را بازی کرد.

آن پسربچه ریزنقش که در آن زمان قدش به یک متر و ۴۰ سانتی‌متر هم نرسیده بود و برای تکمیل رشدش به یک سری درمان‌های هورمونی نیاز داشت، با استعدادی که در حرکات پا به توپ داشت، ‌همه را حیرت زده کرد.

خانواده مسی با این وعده که با پسرشان قراردادی بسته خواهد شد به روساریو برگردانده شدند.

15739009646402-768x1019

اما هنوز هم به نظر می‌رسید که خوان گاسپارت، رئیس وقت باشگاه بارسلونا برای پذیرش ریسک سرمایه‌گذاری روی آن پسر بچه ۱۳ ساله آرژانتینی نگران و دودل است. آن موقع بود که گاجولی باشگاه بارسلونا را تهدید کرد که اگر این باشگاه دست به کار نشود و یک پیشنهاد شفاف به خانواده مسی ارائه نکند،‌ سایر باشگاه های اروپایی ازجمله رئال مادرید ممکن است برای جذب نوجوان با‌استعداد اهل روساریو پیش‌قدم شوند.

روزها می‌گذشت تا اینکه در روز چهاردهم سپتامبر، گاجولی با کارلس رکساچ، بازیکن سابق و مدیر فنی وقت باشگاه بارسلونا برای انجام یک بازی تنیس دوستانه در باشگاه پمپیای مونتیوییچ قرار گذاشت.

پس از بازی، آن دو به رستوران محلی در نزدیک باشگاه رفتند تا ناهار را هم در کنار هم صرف کنند، جایی که خوسپ ماریا مینگیا، یک ‌مدیر برنامه فوتبال که بازیکنان زیادی به واسطه او به باشگاه بارسلونا رفتند هم به آنها ملحق شد. گاجولی و مینگیا، رکساچ را توجیه و تحت فشار قرار دادند که درباره عقد قرارداد با لیونل مسی تصمیم‌گیری کند.

247fa0f1a05d119eabff82d9e782e85f

آن زمان بود که رکساچ متقاعد شد با لیونل مسی قرارداد ببندد و از آنجایی که امکانات لازم برای ثبت رسمی قرارداد در دسترس نبود، این قرارداد سرنوشت‌ساز روی یک دستمال کاغذی نوشته شد که متن آن به این شرح بود:

در بارسلون و در تاریخ ۱۴ دسامبر سال ۲۰۰۰، در حضور آقایان مینگیا و اوراسیو، کارلوس رکساچ مدیر فنی باشگاه بارسلونا به موجب اختیاراتش و با وجود برخی مخالفت‌ها، متعهد می‌شود زمانی که بتواند در مورد رقم و شروط به طرف مقابل به توافق برسد، با لیونل مسی قرارداد می‌بندد.

828x564_cmsv2_69f762b4-b3af-5867-822c-1dfa2ea89942-8210164_1_11zon

این قرارداد که روی دستمال نوشته شد به امضای رکساچ، مینگیا و گاجولی رسید و یک هفته بعد، به آن قرارداد اعتباری رسمی دادند و مسی چمدان‌هایش را برای سفر به بارسلونا بست.

از آن زمان این دستمال توسط گاجولی نگهداری می‌شد.

منبع: روزیاتو

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید