خودت کدام جوان را تحویل تیم ملی دادی آقای ژنرال؟

خودت کدام جوان را تحویل تیم ملی دادی آقای ژنرال؟

حرف‌های عجیب قلعه‌نویی درمورد جوانگرایی‌ در تیم ملی و وعده رضا رشیدپور که عملی نشد!

کد خبر : ۱۷۹۸۸۸
بازدید : ۲۲

 امیر قلعه‌نویی در مصاحبه آخرش در پاسخ به درخواست افکار عمومی برای جوانگرایی در تیم ملی همان پاسخ قبل را داد: «تولید بازیکن و بازیکن‌سازی برعهده تیم ملی بزرگسالان نیست و باید باشگاه‌ها و تیم‌های پایه بازیکن‌سازی کند تا تیم ملی مورد استفاده قرار دهد.» حرف او اصلا حرف بیراهی نیست و تیم ملی از باشگاه‌ها تغذیه می‌شود و چیزی که در تیم ملی می‌بینیم، محصول تفکری است که در باشگاه‌ها وجود دارد.

آقای قلعه‌نویی! به دستیاران بی‌کارنامه‌تان کاری نداریم اما  آیا وقتی خودتان در این چند سال سرمربی باشگاه‌های مختلف بودید، بازیکن‌سازی کردید؟ بعد از سردار آزمون، آخرین بازیکن جوانی که شما به فوتبال ایران معرفی کردید و به تیم ملی رساندید کیست؟‌ شما یکی مثل استنلی کی‌روش را از ذوب‌آهن با خودتان به سپاهان و گل‌گهر بردید. امین قاسمی‌نژاد را در 36 سالگی از استقلال جذب کردید و چقدر هم به او فرصت دادید.

یکی مثل اریک بایناما را با آن همه دردسر و جنجال به گل‌گهر آوردید و باور کنید اگر همین الان چشم‌بسته یک بازیکن را از آکادمی سپاهان یا فولاد انتخاب کنید، قطعا چیزی از او کم ندارد. وقتی شما از همان دو سه بازیکن جوانی که محض رودربایستی با رسانه‌ها به قطر بردید، یک دقیقه هم استفاده نمی‌کنید، چرا یک تیم باشگاهی باید به بازیکن‌سازی ترغیب شود؟‌

امین حزباوی، دفاع وسط 20 ساله تیم قدرتمند السد قطر، در 6 بازی یک ثانیه هم به میدان نرفت، بعد شما از باشگاه‌ها گلایه می‌کنید که چرا جوان نمی‌سازند و تحویل تیم ملی نمی‌دهند؟ واقعا می‌توانید توی چشم مربیان باشگاهی نگاه کنید و این گلایه را از آنها بکنید؟

این بازسازی، خیلی طول نکشید آقای رشیدپور؟

از گوشه و کنار خبر رسیده که قرار است دربی برگشت با حضور 45 هزار تماشاگر برگزار شود. البته این احتمال وجود دارد که این عدد کمی بیشتر شود اما خب با توجه به اینکه هنوز کار بازسازی سکوهای تخریب شده تمام نشده، خیلی نمی‌شود روی بیشتر از 50 هزار تماشاگر حساب کرد. یادش به خیر. یک روز و روزگاری این ورزشگاه که لقبش 100 هزار نفری بود، 120 تماشاگر را هم به خودش می‌دید.

اما حالا باید با سلام و صلوات و کلی حساب و کتاب، فقط 45 تا 50 هزار نفر بتوانند دربی را از نزدیک ببیند. یاد آن توئیت غیرتمندانه جناب رضا رشیدپور افتادیم. در روزهایی که وضعیت نامساعد ورزشگاه آزادی با واکنش تند هواداران تیم النصر عربستان روبه‌رو شده بود، آقای رشیدپور جواب آنها را اینگونه داد:

«ببینید، ما نقد‌های زیادی به مسئولان کشورمان داریم. ولی پای وطن‌مان که میان باشد به هیچ‌کس اجازه نمی‌د‌هیم حرف مفت بزند. بیچارگان تازه به دوران رسیده‌‌ اجاره‌ای بدانند که همین استادیوم کهنه، زمانی رویای آنها بود. البته تا زمانی که تشریف‌تان را بیاورید به بهترین نحو هم بازسازی شده.»

خدمت آقای رشیدپور عرض کنیم که آنها تشریف‌شان را آوردند، هیچ اتفاقی هم رخ نداد و چند روز بعد هم نیمار ورزشگاه آزادی را سوژه کرد. هر 3 تیم‌شان هم به مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان صعود کردند و در این مدت یک استادیوم فوق‌مدرن هم ساختند که همین چند هفته پیش با حضور مسی افتتاحش کردند‌ اما بازسازی این چند سکوی ورزشگاه آزادی هنوز هم که هنوز  است تمام نشده. آقای رشیدپور! این بازسازی آن هم به بهترین نحو، زیادی طولانی نشده؟

منبع: هفت صبح

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید