(عکس) قدرتمندترین خودرو دو دیفرانسیل بازار در راه ایران؟
فونیکس تیگو ۸ پرو مکس نسخه قدرتمندتر همان تیگو ۸ پرو بوده که به سیستم چهار چرخ محرک هم مجهز شده است. مدیران خودرو با عرضه تیگو ۸ پرو اولین شاسی بلند پریمیوم چینی را به بازار ایران عرضه کرد که از نظر تکنولوژی، کیفیت، تجهیزات ایمنی و رفاهی در بین خودروهای صفر کیلومتر بیرقیب است.
طی سالهای گذشته اسیوویهای چینی مختلفی به بازار عرضه شده که عمدتا دارای سیستم انتقال قدرت جلومحرک بودهاند و همین موضوع سبب شده که برخی از مشتریان همچنان به کراس اوورها و اسیوویهای کارکرده وارداتی به دلیل سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرکی که برای آنها لحاظ شده علاقه داشته باشند.
اما مدیران خودرو قصد دارد با عرضه تیگو۸ پرو مکس جای خالی اسیووی تمام چرخ محرک صفر کیلومتر را در بازار ایران پر کند.
فونیکس تیگو ۸ پرو مکس نسخه قدرتمندتر همان تیگو ۸ پرو بوده که به سیستم چهار چرخ محرک هم مجهز شده است. مدیران خودرو با عرضه تیگو ۸ پرو اولین شاسی بلند پریمیوم چینی را به بازار ایران عرضه کرد که از نظر تکنولوژی، کیفیت، تجهیزات ایمنی و رفاهی در بین خودروهای صفر کیلومتر بیرقیب است.
هرچند تیگو ۸ پرو از نظر امکانات ایمنی و رفاهی و تکنولوژی نسبت به رقبای وارداتی کارکرده خود بالاتر است، اما یک کمبود در این خودرو در مقایسه با رقبای وارداتی حس میشد که این مربوط به فقدان سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک است.
سیستمی که عمده رقبای وارداتی این خودرو از آن بهره گرفتهاند که به موجب آن امکان پیمایش مسیرهای بیراهه و نیمه ناهموار را پیدا کردهاند.
ظاهر فونیکس تیگو ۸ پرو مکس
تیگو۸ پرو مکس از نظر طراحی ظاهری با نسخه معمولی تفاوت زیادی ندارد. در نمای جلو جلوپنجره کهکشانی جذاب این خودرو را شاهد هستیم که در میان آن لوگوی فونیکس قرار گرفته و از دو طرف با چراغهای اصلی با گرافیکی بسیار جذاب احاطه شده است. در گوشههای سپر جلو نیز چراغهای روشنایی در روز داخل یک قاب مشکی رنگ قرار گرفتهاند.
قسمت پایینی سپر هم یک ورودی هوا کوچک تعبیه شده که در میان آن صفحه رادار سیستمهای کمکی رانندگی تیگو ۸ پرومکس دیده میشود. در نمای جانبی نصب رینگهایی با دیزاین متفاوت وجه تمایز تیگو ۸ پرو مکس از نسخه معمولیست. فاصله بین دو محور زیاد تیگو ۸ پرو مکس و کابین کشیده این خودرو نویدبخش فضای داخلی بسیار جادار در سه ردیف صندلی است.
در نمای عقب کلیت طراحی تیگو ۸ پرومکس نسبت به نسخه معمولی تیگو ۸ پرو تفاوتی نداشته، اما به جای دو خروجی اگزوز متوازیالاضلاع شکلی که در نسخه معمولی شاهد بودیم، چهار خروجی اگزوز دایرهای (دو اگزوز دوتایی) در دو سمت سپر عقب داخل دیفیوزر نصب شدهاند که نشان از موتور قدرتمندتر تیگو ۸ پرومکس نسبت به مدل معمولی دارند.
البته که نشان Pro Max قرمز رنگ در کنار ۳۹۰T و نشان AWD روی در صندوق هم بیانگر تفاوت این مدل با نسخه معمولی تیگو ۸ پرو هستند.
مشخصات فنی فونیکس تیگو ۸ پرومکس
خودرونویس در تحلیل مشخصات فنی این خودرو نوشته است، فونیکس تیگو ۸ پرومکس قدرتمندترین کراس اوور مونتاژی بازار ایران، قدرتمندترین کراس اوور دو دیفرانسیل صفر کیلومتر بازار ایران، قدرتمندترین خودرو دیفرانسیل بازار ایران و به احتمال زیاد سریعترین خودرو مونتاژی ایران خواهد بود.
همه این عناوین به دلیل بهره گیری تیگو ۸ پرومکس از یک موتور ۲ لیتری چهار سیلندر توربو GDI حاصل شده که قادر به تولید ۲۵۴ اسب بخار قدرت و ۳۹۰ نیوتن متر گشتاور است. به عبارت دیگر تیگو ۸ پرومکس نسبت به نسخه معمولی تیگو ۸ پرو حدود ۵۷ اسب بخار قدرت بیشتر و ۱۰۰ نیوتن متر گشتاور بیشتری دارد.
تیگو ۸ پرومکس همانند نسخه معمولی از گیربکس هفت سرعته اتوماتیک دو کلاچهتر WET بهره گرفته، اما برخلاف نسخه معمولی تیگو ۸ پرو که نیروی موتور به چرخهای جلو منتقل میشود، تیگو ۸ پرو مکس نیروی تولیدی موتور را به هر چهار چرخ به صورت کاملا هوشمند منتقل میکند.
تیگو ۸ پرو با موتور ۱۹۷ اسب بخاری خود، پس از فونیکس FX برادر کوچکتر خود سریعترین کراس اوور مونتاژی بازار ایران است.
حال باید منتظر ماند و دید که آیا تیگو۸ پرومکس چه رکوردی در شتاب صفر تا ۱۰۰ به ثبت میرساند؟ جهت یادآوری بیان میکنیم که تیگو ۸ پرو طی ۷/۸ ثانیه از حالت سکون به مرز ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست مییابد.
گفته میشود البته که هنوز تایید نشده مدیران خودرو به زودی قصد رونمایی و عرضه تیگو۸ پرومکس را به بازار ایران دارد. اطلاعات بیشتر در خصوص قیمت تیگو۸ پرو مکس و زمان عرضه آن به زودی اعلام خواهد شد.
منبع: هفت صبح