(تصاویر) کاپیتان آمریکا در قلب تهران؛ تنها شورولت کوروت C ۸ در پایتخت
وقتی از جلو به خودرو نگاه میکنیم، حس میکنیم که انگار از یک سفره ماهی الهام گرفته شده است. قسمت کناری عمق و برجستگیهای بیشتری نسبت به نسل قبل دارد و انگار کشیدهتر به نظر میرسد.۸ نوع رینگ برای این خودرو قابل سفارش است.
اخیرا یک دستگاه شورولت کوروت C ۸-R استینگری نسخه کانورتیبل برای دومین بار وارد کشور شده و این روزها در تهران تردد دارد. کوروت نسل هشتم به عنوان یکی از جذابترین کوروتهای تاریخ شناخته میشود. کوروت C ۸ لقب ارزانترین سوپراسپرت موتور وسط جهان را یدک میکشد.
در این مقاله قصد داریم این هیولای تازه وارد را بیشتر بشناسیم.
طراحی؛ سفره ماهی آمریکایی!
به صورت کلی، سبک طراحی نسل جدید آنچنان با نسل قبل تفاوتی ندارد و بیشترین تغییر در نمای جلویی صورت گرفته است. چراغهای جلو کشیدهتر شده و تهاجمیتر به نظر میرسند. دیلایت کوروت از L به V تغییر شکل داده است. قسمت پایینی سپر جلو به همراه لیپ نصب شده، بسیار اسپرت و جذابتر شده است.
وقتی از جلو به خودرو نگاه میکنیم، حس میکنیم که انگار از یک سفره ماهی الهام گرفته شده است. قسمت کناری عمق و برجستگیهای بیشتری نسبت به نسل قبل دارد و انگار کشیدهتر به نظر میرسد.۸ نوع رینگ برای این خودرو قابل سفارش است.
نمای عقب همان سبک و سیاق نسل قبل را دارد با این تفاوت که آن مسطح بودن را از دست داده و دارای برجستگی و عمقهایی شده است. دو نوع بال که متحرک نیستند برای این خودرو قابل سفارش است. اما کابین کوروت C ۸ این بار حرفها برای گفتن دارد. سبک طراحی آن از سادگی نسل قبل به شدت دور شده و همان فرم متمایل به راننده را در شکلی جدیدتر ارائه میدهد.
فرمانی که قسمت بالا و پایین آن به شکل D کات بوده، به همراه نمایشگر کیلومترشمار و نمایشگر مرکزی متمایل به راننده و یک لاین پر از دکمهها و کنترلرهای مختلف، همهی اینها در افزودن جذابیت کابین با یکدیگر همکاری دارند. اهرم تعویض دنده به شکل دکمهای تغییر داده شده است. سیستم صوتی Bose، شارژر وایرلس، فناوری تشخیص صدا و... از جملهامکانات شاخص کوروت نسل ۸ هستند.
پیشرانه؛ تهدیدی جدی برای رقبا
اما اظهار نظر درباره طراحی و امکانات بس است! قلب تپنده کوروت جدید ۶.۲ لیتری V ۸ است که در پکیج Z ۵۱ قدرتی حدود ۴۹۵ اسببخار و گشتاور ۶۳۰ نیوتونمتری تولید میکند. گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه اتوماتیک وظیفه انتقال قدرت را برعهده دارد. شاید باورش سخت باشد که از این پیشرانه ۴۹۵ اسببخاری، میتوان شتاب صفر تا صد ۲.۹ ثانیهای را بدست آورد!
دلایلی که برای این شتاب بسیار خوب میتوان ارائه کرد یکی طراحی هوشمندانه گیربکس دو کلاچه است که میتواند گشتاور ۶۳۷ نیوتونمتری را تحمل کند و تعویض سریعی را در دو دنده اول ارائه دهد و دومی مربوط به لاستیکها میشود که از نوع پهن و چسبان میشلن پایلوت اسپورت ۴ S هستند.
قیمت کوروت C ۸ به صورت بیسیک از ۶۴ هزار دلار شروع میشود که با توجه به اعمال تغییرات و پکیجهای مختلف و همچنین کانورتیبل بودن یا نبودن، ممکن است به ۸۰ هزار دلار و یا حتی بیشتر هم برسد. کوروتی که به تازگی وارد کشور شده، تغییراتی ظاهری را تجربه کرده و تهاجمیتر شده است.