نسخه منصوری برای شوالیه انگلیسی؛ تزریق ۸۰۰ اسببخار قدرت به قلب استون مارتین DBX
این اولینبار نیست که منصوری به سراغ استون مارتین DBX میرود. این شرکت پیشتر و در نوامبر ۲۰۲۱ نیز پروژهای را بر مبنای این سوپر شاسیبلند انگلیسی توسعه داده بود. برای پروژه جدید، منصوری طیفی خاص از رنگ خاکستری را انتخاب کرده است که شباهت زیادی به خاکستری ناردوی آئودی دارد.
این کراساوور اسپرت پس از خروج از کارگاه منصوری، صفر تا صد را در ۳.۸ ثانیه طی میکند.
منصوری دوران پرکاری را سپری میکند؛ بهطوری که هر چند روز یک بار شاهد رونمایی از یک پروژه جدید توسط این تیونر معروف جهان خودرو هستیم. تازهترین پروژه این کمپانی کراساوور بسیار سریع و قدرتمند استون مارتین DBX است که بهلطف بازنگریها، جذابیتی دوچندان پیدا کرده است.
این کراساوور اسپرت پس از خروج از کارگاه منصوری، صفر تا صد را در ۳.۸ ثانیه طی میکند و میتواند سرعت خود را به ۳۲۵ کیلومتر در ساعت برساند.
این اولینبار نیست که منصوری به سراغ استون مارتین DBX میرود. این شرکت پیشتر و در نوامبر ۲۰۲۱ نیز پروژهای را بر مبنای این سوپر شاسیبلند انگلیسی توسعه داده بود. برای پروژه جدید، منصوری طیفی خاص از رنگ خاکستری را انتخاب کرده است که شباهت زیادی به خاکستری ناردوی آئودی دارد.
پیکرهای عضلانیتر و اسپرتتر
در نمای روبهرو، مهندسان منصوری سپر استاندارد را با یک سپر اختصاصی جایگزین کردهاند. این سپر به اسپلیتر مجهز است و جنسی از فیبر کربن دارد. لبه برآمده گلگیرها دیگر ویژگی جذاب DBX تیونینگ منصوری است که باعث میشود عرض خودرو بیشتر از قبل بهنظر برسد.
منصوری
رینگهای استون مارتین DBX منصوری جدید هستند و بهخاطر ترکیب رنگ مشکی و نقرهای، نقش بسیار پررنگی در زیبایی و جذابیت خودرو ایفا میکنند. در نمای جانبی، رکابهای جانبی و قاب آینهها نیز مشکی هستند و مثل پوشش شکاف روی گلگیرها جنسی از فیبر کربن دارند.
استون مارتین DBX تیونینگ منصوری، در نمای عقب طراحی و استیل خیلی متمایزی دارد. طبق انتظار، سپر، دیفیوزر و اسپویلر بزرگ حاضر در این بخش نیز از فیبر کربن هستند. منصوری اسپویلر انتهای سقف را نیز از این ماده گرانقیمت تولید کرده است؛ مکمل جذابیتهای این شاسیبلند قدرتمند انگلیسی، دو خروجی اگزوز بزرگ هستند که گازهای حاصل از احتراق را از وسط دیفیوزر به بیرون هدایت میکنند.
مشخصات استون مارتین DBX تیونینگ منصوری
به موازات طراحی بیرونی، منصوری در بخش فنی نیز بازنگری کرده است. بهلطف نصب توربوشارژرهای بزرگتر و برنامهریزی مجدد ECU، موتور ۴ لیتری V۸ استون مارتین DBX اکنون توانایی تولید ۸۰۰ اسببخار قدرت و ۱۰۰۰ نیوتنمتر گشتاور را دارد. بد نیست بدانید در حالت استاندارد خروجی این موتور برابر با ۵۵۰ اسببخار قدرت و ۷۰۰ نیوتنمتر گشتاور است.
استون مارتین DBX تیونینگ منصوری صفر تا صد را در عرض ۳.۸ ثانیه طی میکند. درصورت فشردن پدال گاز تا انتها در یک مسیر مستقیم، این خودرو توانایی ثبت نهایت سرعت ۳۲۵ کیلومتر در ساعت را دارد. برای مقایسه باید گفت صفر تا صد DBX استاندارد ۴.۵ ثانیه و حداکثر سرعت آن برابر با ۲۹۲ کیلومتر در ساعت است.
شایان ذکر است که نسخه ۷۰۷ از استون مارتین DBX شتابی برابر با ۳.۱ ثانیه دارد و نهایت سرعت آن به ۳۱۰ کیلومتر در ساعت میرسد. بااینحساب باید گفت DBX تیونینگ منصوری سرعت بیشتری نسبت به نسخه ۷۰۷ دارد، اما با وجود قدرت بیشتر، نمیتواند در شتابگیری از حالت سکون پابهپای آن حرکت کند.
منبع: دیجیاتو