پژو 2008 فیسلیفت معرفی شد؛ موتورهای پاک و چهره جدید
پژو 2008 یکی از خودروهای نام آشنا در بازار اتومبیل ایران محسوب میشود. نسل نخست این خودرو در قالب نسخه فیسلیفت توسط ایرانخودرو مونتاژ شد و توانست نظر مثبت مشتریان ایرانی را نسبت به خود جلب کند.
پژو 2008 فیسلیفت رونمایی شد. این خودرو از سال 2024 میلادی در قالب سه تیپ الکتریکی، هیبریدی و درونسوز به فروش خواهد رسید.
پژو 2008 یکی از خودروهای نام آشنا در بازار اتومبیل ایران محسوب میشود. نسل نخست این خودرو در قالب نسخه فیسلیفت توسط ایرانخودرو مونتاژ شد و توانست نظر مثبت مشتریان ایرانی را نسبت به خود جلب کند.
پژو 2008 علاوه بر ایران، در سایر نقاط جهان نیز یک خودروی محبوب و پرفروش از این برند بهحساب میآید. حال نسل دوم این خودرو که از سال 2019 در بازار حضور دارد، مورد فیسلیفت و بهروزرسانی قرار گرفته است. جلوپنجره جدید، امکانات تازه در کابین و همچنین افزایش تنوع پیشرانهها ازجمله به روزرسانیهای این خودرو هستند.
قوای فنی پژو 2008 فیسلیفت
بیشترین سهم تغییرات در خانواده پژو 2008 فیسلیفت سهم نسخه الکتریکی این خودرو شدهاند. این نسخه که با نام پژو e-2008 شناخته میشود، 17 درصد از کل سهم فروش این خانواده را در اختیار دارد.
در نسخههای فیسلیفت، پژو e-2008 از مشخصات فنی مشابهی با پژو e-208 بهره خواهد برد. این پیشرانه الکتریکی در مقایسه با نسخه ساده توانایی بیشتری دارد و 154 اسببخار قدرت را در اختیار راننده قرار میدهد. مطابق اعلام پژو، صفر تا صد این نسخه 8.5 ثانیه خواهد بود.
همچنین پکیج باتریهای پژو 2008 فیسلیفت الکتریکی نیز بزرگتر شده است و 54 کیلوواتساعت ظرفیت دارد. استفاده از پکیج باتری بزرگتر سبب شده است تا برد e-2008 از 344 کیلومتر به 406 کیلومتر افزایش یابد.
این پکیج باتری در پژو 308 الکتریکی مورد استفاده قرار میگیرد و با وجود مزایای بسیار، فاقد قابلیت شارژ فوقسریع 100 کیلووات است. بنابراین شارژشدن باتریهای این خودرو با شارژر سه فاز حدود سی دقیقه و با برق شهری حدود 7.5 ساعت به طول خواهد انجامید.
مشخصات نسخههای هیبریدی و بنزینی
پژو 2008 فیسلیفت علاوه بر نسخه الکتریکی، در نسخه هیبریدی نیز شاهد تغییراتی بوده است. این پیشرانه هیبریدی از نوع خفیف 48 ولتی است که با موتور 1.2 لیتری بنزینی ترکیب میشود. بنابر ادعای پژو، این تیپ میتواند در نیمی از مواقع بهعنوان یک خودروی تمام الکتریکی فعالیت کند.
همچنین مصرف سوخت این مدل در مقایسه با نسخه درونسوز، حدود 15 درصد کاهش خواهد یافت. این پیشرانه هیبریدی در قالب دو تیپ عرضه خواهد شد که بهترتیب 99 اسببخار و 134 اسببخار قدرت تولید میکنند. موتور الکتریکی قرارگرفته در این دو تیپ نیز 28 اسببخار قدرت دارد و گیربکس ششسرعته دوکلاچه وظیفه انتقال قدرت را در آنها انجام میدهد.
برای افرادی که به فناوریهای جدید و گیربکس اتوماتیک علاقهای ندارند، تیپ پایه پژو 2008 فیسلیفت در دسترس است. این تیپ با موتور 1.2 لیتری توربوشارژر 99 اسببخاری و گیربکس ششسرعته دستی عرضه میشود. البته میتوان همین پیشرانه را در تیپ بالاتر با 130 اسببخار قدرت در اختیار گرفت. امکان ترکیب این دو پیشرانه با گیربکس اتوماتیک نیز برای مشتریان فراهم شده است.
تغییرات ظاهر خارجی و داخلی
بهروزرسانیهای پژو 2008 فیسلیفت در نمای جلو گسترده هستند. جلوپنجره بزرگ و سبک سهگانه چراغهای پژو که شبیه به پنجه یک گربهسان است، در بخش جلوی این کراساوور قابل مشاهده هستند. تمامی خودروها در قسمت عقب چراغهای LED سهگانه دارند. بااینحال، اگر میخواهید در نمای جلو نیز از همین چراغها بهره ببرید، بایستی تیپ GT را خریداری کنید که چراغهای تمام LED دارد.
پژو 2008 فیسلیفت
تغییرات کابین نیز محدود اما راضیکننده هستند. روکش چرمی صندلیها عوض شده است و پنل ابزار 10 اینچی نیز گرافیک جدیدی دارد. اگر تیپهای بالارده همچون GT را خریداری کنید، این پنل با الگوی گرافیکی سهبعدی مزین میشود. همچنین تمامی تیپهای این خودرو اکنون به صفحه نمایش 10 اینچی لمسی برای سیستم سرگرمی مجهز هستند. پژو اکنون قابلیتهای بیشتری را به برنامه MyPeugeot اضافه کرده است.
برای مثال، رانندگان 2008 این امکان را دارند تا نسخههای دیجیتالی تمام صورتحسابهای تعمیر و نگهداری را ذخیره کنند. همچنین آنها میتوانند جزئیات مسیریابی را از گوشیهای هوشمند خود، قبل از سفر به سیستم رهیاب خودرو ارسال کنند.
منبع: دیجیاتو