(عکس) شاسی بلند جدید مازراتی/ تمام جذابیتهای یک ایتالیایی تمامعیار
مازراتی ممکن است «گرکاله» را به عنوان رقیب «پورشه ماکان» به بازار عرضه کند، اما این دو را در کنار هم قرار دهید و متوجه خواهید شد که مازراتی در واقع خودرویی بزرگتر است، با فضای بیشتری در داخل اتاق خودرو. فضای داخلی یک برجسته واقعی است زیرا «گرکاله» واقعاً لوکس به نظر میرسد.
شاسیبلند لوکس متوسط جدید مازراتی قصد دارد کاری را انجام دهد که لوانته بزرگتر هرگز نمیتوانست. فناوری، لوکس بودن و هیجان رانندگی، همگی بخشهای چشمگیر پکیج « مازراتی گرکاله» هستند، به اصطلاح میتوان گفت این شاسی بلند جدید مملو از جذابیتهای یک خودروی ایتالیایی است.
ممکن است فکر کنید که «مازراتی گرکاله جی تی»(Maserati Grecale GT) دیر وارد میهمانی با شکوه خودروهای شاسی بلند شده باشد، اما با توجه به اینکه مشتریان هنوز شاسی بلندهای لوکس را در هر اندازهای میپسندند و خریداری میکنند. تاخیر مازراتی در ورود به باشگاه کمپانیهای تولید کننده خودروی شاسی بلند توجیه پذیر مینمابد.
مازراتی ممکن است «گرکاله» را به عنوان رقیب «پورشه ماکان» به بازار عرضه کند، اما این دو را در کنار هم قرار دهید و متوجه خواهید شد که مازراتی در واقع خودرویی بزرگتر است، با فضای بیشتری در داخل اتاق خودرو. فضای داخلی یک برجسته واقعی است زیرا «گرکاله» واقعاً لوکس به نظر میرسد.
مواد به کار رفته در داخل اتاق خودرو، چه روی صندلیها، داشبورد یا تودریها، همه مومی، لوکس و با جزئیات بالا هستند. سایر عناصر برجسته عبارتند از شیفترهای آلومینیومی نصب شده روی ستون و تزئینات چوبی با منافذ باز اختیاری. عناصری که بر گران بودن «گرکاله» تاکید میکنند.
فناوری به کار رفته در این خودرو همچنین بهطور قابلتوجهی خوب است، با دو صفحهنمایش نرم و صاف که سریع پاسخ میدهد و پس از افزایش سرعت، استفاده از آن آسان است، با این هشدار که برای عملکردهای صفحهنمایش پایینی در حین حرکت امکان دارد کمی مشکل پیش بیاید.
نمایشگر دیجیتالی درایوری نسبتا استاندارد است، اما تفسیر دیجیتالی جدید از ساعت مازراتی شگفتانگیز است، حتی اگر برخی احساس کنند که این یکی دیگر از تمرینهای بیمعنی در دیجیتالیسازی است. یکی از عناصری که به خوبی اجرا نشد، انتخابگر دنده دکمهای است که دو صفحه نمایش لمسی را به دو نیم میکند ما دکمههای فیزیکی را دوست داریم، اما برای انتخاب چرخ دندهها این کار خیلی ذاتی نیست.
زیر کاپوت «مازراتی گرکاله» یک موتور ۲ لیتری توربوشارژ بنزینی با سیستم هیبریدی ملایم قابل توجهی قرار دارد که از آن پشتیبانی میکند. بهجای سادهسازی عملکرد موتور، در موتور برقی کوچک به اندازهی کافی نیرو وجود دارد تا بتواند شکافهای گشتاوری را که توربوشارژر نمیتواند کاملا به آن برسد، پر کند.
قدرت ۲۹۶ اسب بخار، برای این خودرو شاید چندان زیاد به نظر نرسد، اما از موتور ۴ سیلندر ۲۶۲ اسب بخاری «پورشه ماکان» قوی تر است و جذابیت بیشتری برای راه اندازی دارد.
با توجه به ارقام نسبتا ضعیف روی کاغذ، عملکرد «مازراتی گرکاله» چشمگیر است - این خودرو تنها در ۵.۶ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت میرسد. مازراتی گرکاله دارای موتور ۲.۰ لیتری۴ سیلند است. گیربکس این خودرو اتوماتیک و ۸ سرعته است. این خودرو میتواند با حدکثر سرعت ۲۳۹ کیلومتر در ساعت در جادهها حرکت کند.
منبع: همشهری