سود کدام خودرو در سامانه یکپارچه بیش‌تر است؟ فردا در صدر،‌ جک در قعر!

سود کدام خودرو در سامانه یکپارچه بیش‌تر است؟ فردا در صدر،‌ جک در قعر!

مرحله اول ثبت نام طرح یکپارچه فروش خودرو از ۲۰ تا ۲۹ اردیبهشت برای افتتاح حساب وکالتی و واریز وجه اجرا شده بود.

کد خبر : ۱۳۴۷۲۶
بازدید : ۵۶۱

در مرحله دوم ثبت نام سامانه یکپارچه خودرو، فردا موتور بیش‌ترین سود و جک J7 و آریزو ۵ توربو کم‌ترین بازدهی را دارد.

در میان خودروهای عرضه شده در مرحله دوم سامانه یکپارچه تخصیص خودرو، « فردا SX5» با بازدهی بیش از ۱۴۰ درصدی پر سودترین خودرو محسوب می‌شود. در نقطه مقابل « جک J7 » اختلاف قیمت تنها ۸ درصدی میان کارخانه و بازار دارد. در میان خودروهای داخلی ساینا S بیش‌ترین و ساینا S اتوماتیک، کم‌ترین بازدهی را دارد.

از روز چهارشنبه مرحله دوم ثبت نام در سامانه یکپارچه خودرو آغاز شده است. در این مرحله متقاضیانی که حساب خود را وکالتی و ۱۰۰ میلیون تومان بلوکه کرده باشند،‌ می‌توانند ۵ اولویت برای خرید خودرو انتخاب کنند.

مرحله اول ثبت نام طرح یکپارچه فروش خودرو از ۲۰ تا ۲۹ اردیبهشت برای افتتاح حساب وکالتی و واریز وجه اجرا شده بود.

با توجه به زمانبندی اعلام شده، متقاضیان واجد شرایط که اطلاعات آن‌ها از سوی بانک‌ها به سامانه ارسال شده می‌توانند تا ۱۰ خرداد نسبت به ثبت نام در سامانه یکپارچه خودرو به نشانی esalecar.ir اقدام کنند.

چه خودروهایی در مرحله دوم سامانه یکپارچه خودرو عرضه شده است؟

در این مرحله سایپا ۱۱ مدل از محصولات خودرو را در عرضه کرده است. این خودروها عبارتند از کوییک مدل GX، کوییک اتوماتیک، ساینا S، ساینا S اتوماتیک، کوییک R مدل GX، شاهین، شاهین اتوماتیک، ساینا مدل GX، ساینا مدل GX اتوماتیک، ساینا مدل جی ایکس دوگانه سوز و اطلس.

شرکت مدیران‌خودرو در این دوره شش خودرو شامل آریزو6 پرو، تیگو8 پرو، X55 پرو، X22 پرو اتوماتیک، X22 پرو دنده‌ای و آریزو5 توربو عرضه کرده است.

همچنین شرکت فرداموتورز سه محصول فردا SX5، فردا T5 و سوبا M4  برای عرضه در این مرحله در نظر گرفته است.

 کرمان‌موتور با جک S3، جک J4، کی‌ام‌سی J7 در دومین مرحله از طرح یکپارچه عرضه خودرو‌های داخلی حضور دارد.

ایران خودرو و بهمن موتور دو غایب بزرگ مرحله دوم سامانه یکپارچه خودرو محسوب می‌شوند.

قیمت برخی خودروها نامشخص است

همچنین قیمت نهایی برخی از خودروهای عرضه شده همچون شاهین اتوماتیک و اطلس همچنان مشخص نشده است. آنگونه که شورای رقابت اعلام کرده، با توجه به اینکه این خودروها جدید محسوب می‌شوند و صورت‌های مالی حسابرسی شده ندارند، در چرخه بررسی قیمت در سازمان حمایت هستند.

در حال حاضر سازمان حمایت در حال بررسی قیمت این خودروها است و بعد از اعلام به کارگروه خودروی شورای رقابت، قیمت‌ها از سوی شورا ابلاغ و در نهایت اعلام می‌شود.

کدام خودروها در مرحله دوم سامانه یکپارچه خودرو بیش‌ترین سود را دارد؟

در میان خودروهای عرضه شده در سامانه یکپارچه خودرو، « فردا T5 » با ۹۵۴ میلیون تومان بیش‌ترین سود را نصیب خریداران خواهد کرد. پس از آن « فردا SX5 » قرار دارد. اختلاف قیمت مصوب و بازار این خودرو حدود ۹۱۴ میلیون تومان است. خریداران « تیگو ۸ پرومکس » نیز سود ۸۲۰ میلیون تومان خواهند برد.

یکپارچه خودرو دو - کدام خودرو در سامانه یکپارچه خودرو بیش‌ترین سود را دارد؟: فردا در صدر،‌ جک در قعر

بر اساس خودروهای میان رده عرضه شده در مرحله دوم سامانه یکپارچه خودرو نیز شاهین با اختلاف قیمت حدود ۱۷۰ میلیون تومانی، بیش‌ترین بازدهی را نصیب خریداران خواهد کرد.

کوییک GX R نیز در نقطه مقابل  قرار دارد. خریداران این خودرو تنها بازدهی حدود ۱۰۰ میلیون تومانی را کسب می‌کنند.

یکپارچه خودرو یک - کدام خودرو در سامانه یکپارچه خودرو بیش‌ترین سود را دارد؟: فردا در صدر،‌ جک در قعر

البته باید توجه داشت که این اعداد بر اساس قیمت روز بازار (۴ خرداد) و کارخانه است. قطعا تا زمان تحویل این قیمت‌ها دستخوش تغییر خواهد شد.

بیش ترین بازدهی درصدی در سامانه یکپارچه خودرو

نکته دیگر این است که این اعداد بر اساس بازدهی مطلق محاسبه شده است. اگر معیار را بازدهی درصدی درنظر بگیریم، نتایج کمی متفاوت خواهد بود. در این شرایط « فردا SX5 » با بازدهی بیش از ۱۴۰ درصدی، سودآورترین خودروی عرضه شده در مرحله دوم سامانه یکپارچه خواهد بود. « فردا T5 » نیز با بازدهی بیش از ۱۰۵ درصدی در رتبه دوم قرار دارد. رتبه سوم نیز به« جک S3 » با بازدهی حدود ۹۰ درصدی می‌رسد.

در نقطه مقابل « جک J7 » اختلاف قیمت تنها ۸ درصدی میان کارخانه و بازار دارد. « آریزو ۵ توربو » با ۲۵ درصد و « تیگو ۸ پرومکس » با حدود ۳۰ درصد در رتبه‌های کم بازده ترین خودروها قرار می‌گیرد.

در میان خودروهای داخلی نیز ساینا S با حدود ۵۰ درصد بیش‌ترین بازدهی را دارد. اما ساینا S اتومات با بازدهی حدود ۳۵ درصدی کم‌ترین سود را به خریداران خودرو می رساند.

یکپارچه خودرو سه - کدام خودرو در سامانه یکپارچه خودرو بیش‌ترین سود را دارد؟: فردا در صدر،‌ جک در قعر

منبع: صنعت نیوز

۱
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید