(تصاویر) هونگچی به امارات و عربستان می‌رود، جک و چری به ایران!

(تصاویر) هونگچی به امارات و عربستان می‌رود، جک و چری به ایران!

خودروهای این شرکت به کشورهای کویت، امارات متحده عربی، عربستا سعودی، نروژ، ژاپن، سوئد، قطر و دانمارک صادر می‌شوند؛ از میان گران‌ترین خودروهای این شرکت که تاکنون ساخته شده‌است، می‌توان به هونگچی L5 اشاره کرد.

کد خبر : ۱۳۶۵۱۶
بازدید : ۵۴

هونگچی شرکت خودروسازی چینی است، که در سال ۱۹۵۸ به‌عنوان نخستین شرکت ساخت خودرو در چین تأسیس شد و هم‌اکنون از شرکت‌های زیرمجموعه فاو و متعلق به گروه فاو می‌باشد. دفتر مرکزی و کارخانجات این شرکت در شهر چانگچون، جی‌لین قرار دارند.

خودروهای این شرکت به کشورهای کویت، امارات متحده عربی، عربستا سعودی، نروژ، ژاپن، سوئد، قطر و دانمارک صادر می‌شوند؛ از میان گران‌ترین خودروهای این شرکت که تاکنون ساخته شده‌است، می‌توان به هونگچی L5 اشاره کرد.

این سدان لیموزین مانند چینی به طراحی کلاسیک نسل قبلی خود وفادار است اما برخی ویژگی‌های مدرن که از رولزرویس و میباخ الهام گرفته را هم با آن درآمیخته است.

به همین دلیل، هرچند شاید در نگاه اول تشخیص L5 جدید از نسل دوم که در سال ۲۰۱۴ معرفی شد دشوار باشد اما با کمی دقت می‌توان متوجه به‌روزرسانی‌هایی در ظاهر خودرو شد.

48

49

این تغییرات شامل جلوپنجرهٔ کرومی بلندتر و سپر جلوی متفاوت با دی‌لایت‌های جدید و ورودی هوای بزرگ با عناصر تزئینی کرومی می‌شود. چراغ‌های جلو نیز هرچند مشابه قبل هستند اما نمای زیباتری پیدا کرده‌اند.

با نگاه به نمای جانبی L5 بلافاصله می‌توان فهمید که برخی ویژگی‌ها مثل دماغهٔ عمودی، پنجره‌های کشیدهٔ عقب، تزئینات کرومی دور پنجره‌ها و تریم کرومی روی دستگیرهٔ درها و رینگ‌ها از رولزرویس الهام گرفته‌اند. درهرحال، L5 جدید ظاهر چشمگیری دارد طرح دورنگ سفید و آبی نمونهٔ حاضر در شانگهای نیز توجهات زیادی را جلب می‌کند.

50

کابین L5 ترکیبی جذاب از ویژگی‌های قدیمی و جدید است. به‌عنوان‌مثال، هونگچی در اینجا از یک غربیلک فرمان سادهٔ دو پره استفاده کرده درحالی‌که کل داشبورد با سه نمایشگر بزرگ پوشیده شده است. البته هونگچی از انتقال همهٔ کنترل‌ها به نمایشگرهای لمسی خودداری کرده و دکمه‌های فیزیکی زیادی در داشبورد و کنسول مرکزی خودرو دیده می‌شود.

51

هنوز مشخصات فنی نسل جدید L5 منتشر نشده ولی به گفتهٔ رسانه‌های محلی، این سدان فوق لوکس چینی با یک پیشرانهٔ V8 توربو به بازار عرضه خواهد شد.

این در حالی است که نسل قبلی این خودرو با موتورهای ۴ لیتری V8 و ۶ لیتری V12 ارائه می‌شد. فعلاً از قیمت L5 جدید هم خبر نداریم ولی نسل قبلی با قیمتی نزدیک به ۶ میلیون یوآن معادل ۸۳۰ هزار دلار، گران‌ترین خودروی چینی محسوب می‌شد. هونگچی هم‌زمان با رونمایی از سدان پرچم‌دار جدید خود در شانگهای پذیرش سفارشات خرید آن را هم آغاز کرده است.

از میان دیگر خودروهای این گروه خودروسازی همچنین می‌توان به شاسی‌بلند جدید آن اشاره کرد؛ هونگچی عرضهٔ شاسی‌بلند جدید و مجلل خود بنام LS7 را به بازار آغاز کرده است.

این شاسی‌بلند را می‌توان یکی از چشمگیرترین خودروهای اخیر ساخت چین دانست زیرا به‌صورت استاندارد با چهار صندلی مجلل، رینگ‌های ۲۲ اینچی و پیشرانهٔ V8 ارائه می‌شود و قیمت بسیار بالایی دارد. LS7 همچنین یکی از بزرگ‌ترین شاسی‌بلندهای جهان هم محسوب می‌شود.

52

می‌بینیم که هونگچی از نسخهٔ استاندارد همهٔ شاسی‌بلندهای فول سایز آمریکایی بزرگ‌تر است و حتی از نسخهٔ کشیدهٔ نویگیتور هم طول بیشتری دارد.

این در حالی است که LS7 برخلاف رقبای آمریکایی فقط در یک نسخه استاندارد ارائه می‌شود اما احتمال اینکه هونگچی در آینده نسخهٔ کشیده آن را هم ارائه کند وجود خواهد داشت.

درهرحال، این شاسی‌بلند چینی طراحی بسیار چشمگیری دارد و با ابعاد بسیار بزرگ، فرم جعبه‌ای شکل و تزئینات کرومی پرزرق‌وبرق فراوان در همه‌جا، برای کسانی طراحی شده که دوست دارند دیده شوند.

53

داخل این خودرو هم با چوب و چرم واقعی پر شده است. در جلو، دو نمایشگر ۱۲.۳ اینچی دیده می‌شود که یکی مقابل راننده برای صفحه آمپر و دیگری در وسط داشبورد برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی نصب شده است.

غربیلک فرمان خودرو شکلی سنتی و قطور دارد و لوگوی قرمز و طلایی قدیمی هونگچی در میانهٔ آن جای گرفته است. حلقهٔ نیم‌دایرهٔ نقره‌ای‌رنگ در پایین این غربیلک هم به سبک لیموزین‌های قدیمی این شرکت برای به صدا درآوردن بوق خودرو تعبیه شده است. در همین حال، روی تریم چوبی درها نام هونگچی به چینی نقش بسته است.

54

کنسول مرکزی LS7 با دو ستون طلایی‌رنگ به داشبورد متصل شده و خود کنسول هم با چوب تیره‌رنگ پوشیده شده است. هرچند این ماشین ۵.۷ متر طول دارد اما برخلاف شاسی‌بلندهای بزرگ آمریکایی، در داخل آن تنها چهار صندلی وجود دارد.

در عقب خودرو فقط دو صندلی بسیار پهن و فوق‌العاده لوکس نصب شده و هیچ خبری از صندلی‌های ردیف سوم نیست. این صندلی‌ها که فضای پای بسیار زیادی دارند، به گرم‌کن، تهویه و ماساژور مجهز بوده و مقابل آن‌ها دو نمایشگر ۱۲.۸ اینچی نصب شده است. در این قسمت نورپردازی محیطی با ۲۵۴ رنگ هم کار شده است. به گفتهٔ هونگچی، به‌زودی نسخهٔ شش‌نفرهٔ LS7 هم ارائه خواهد شد.

این غول خودروسازی اخیرا در رقابت با آلمان‌ها نیز پیروز بوده‌است؛ اولین تصاویر نسل کاملاً جدید سدان کامپکت هونگچی H5 پیش از رونمایی رسمی در نمایشگاه پکن در ماه پیش منتشر شده است.

طراحی نسل جدید این خودرو کاملاً متفاوت از نسل قبلی است و اشتراکات زیادی با طراحی سدان بزرگ‌تر H9 دارد که رقیبی برای مرسدس بنز E کلاس، ب‌ام‌و سری ۵ و آئودی A6 محسوب می‌شود. طراحان هونگچی در جلوی H5 از همان جلوپنجرهٔ بزرگ با قاب کرومی و پرچم قرمز که تا روی کاپوت کشیده شده است استفاده کرده‌اند که قبلاً مشابه آن را در H9 دیده بودیم.

55

56

57

منبع: خبرآنلاین

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید