(تصاویر) پورشه Mission X؛ یک ابرخودروی در سایه

(تصاویر) پورشه Mission X؛ یک ابرخودروی در سایه

با چنین ابعادی پورشه Mission X در مقایسه با 918 اسپایدر اندکی کوتاه‌تر، اما کمی مرتفع‌تر و عریض‌تر از آن است. فاصله محوری این دو خودرو با رقم 2728 میلی‌متر تقریباً یکسان است.

کد خبر : ۱۳۶۹۴۱
بازدید : ۲۴

پورشه به مناسبت 75 سالگی خود، از یک کانسپت جذاب رونمایی کرد. این کانسپت Mission X نام دارد و تصویری نزدیک به واقعیت از جایگزین 918 اسپایدر را ارائه می‌کند. مفهومی جدید پورشه به یک پیشرانه تمام الکتریکی با 1500 اسب‌بخار قدرت مجهز است و از نظر عملکرد، قابلیت‌ها و توانمندی‌های قابل‌توجهی دارد.

پورشه Mission X با آنکه یک خودروی کانسپت است، ولی برخلاف سایر مدل‌های این‌چنینی طراحی رادیکال و پیچیده‌ای ندارد. از‌این‌رو باید گفت نسخه تولیدی آن به‌احتمال‌‌زیاد با همین شکل و شمایل راهی گاراژ میلیونرها خواهد شد.

نسخه تولیدی پورشه Mission X نقش یک ابرخودروی در سایه را ایفا خواهد کرد؛ درست مثل 918 اسپایدر و کاررا GT. کمپانی آلمانی وعده می‌دهد این ابرخودروی برقی با شکستن رکورد Mercedes-AMG One، به سریع‌ترین اتومبیل خیابانی پیست نوربرگ‌رینگ تبدیل خواهد شد. برای دستیابی به این هدف، Mission X باید زمانی سریع‌تر از 6:35.183 را ثبت کند. این رکورد سال قبل توسط Mercedes-AMG One ثبت شد.

پورشه Mission X و آیرودینامیک پیشرفته

پورشه تأکید می‌کند Mission X در مقایسه با 911 GT3 RS نیروی رو به پایین (Downforce) به‌مراتب بیشتری تولید می‌کند. برای مثال، هنگام حرکت با سرعت 285 کیلومتر در ساعت، نیروی رو به پایین تولیدی به 860 کیلوگرم می‌رسد. همچنین نسبت قدرت به وزن این هیولای برقی یک اسب‌بخار به‌ازای هر کیلوگرم وزن است؛ نسبتی که مشابه آن را بسیار کم در بین رقبا می‌توان پیدا کرد. برای نمونه، ریمک نِورا و پینینفارینا باتیستا با آنکه پیشرانه‌ای تقریباً 1900 اسب‌بخاری دارند، ولی وزن آن‌ها بیش از 2000 کیلوگرم است. با احتساب قدرت 1500 اسب‌بخاری پیشرانه پورشه Mission X، این ابرخودرو وزنی برابر با 1500 کیلوگرم دارد.  

تازه‌ترین مفهومی پورشه طولی برابر با 4596 میلی‌متر و عرضی برابر با 1999 میلی‌متر دارد. ارتفاع آن هم تنها 1199 میلی‌متر است. با چنین ابعادی پورشه Mission X در مقایسه با 918 اسپایدر اندکی کوتاه‌تر، اما کمی مرتفع‌تر و عریض‌تر از آن است. فاصله محوری این دو خودرو با رقم 2728 میلی‌متر تقریباً یکسان است.

درهای پورشه Mission X همانند خودروهای حاضر در مسابقات لمان رو به بالا باز می‌شوند. این ویژگی محصول جدید پورشه را کاملاً متمایز می‌کند. در این ابرخودروی مفهومی خبری از آینه‌های معمولی نیست و دوربین‌های جانبی تصویر اطراف خودرو را در اختیار راننده می‌گذارند. به غیر از این، چند دوربین دیگر وجود دارند که عملکرد خودرو را در پیست ثبت و ضبط می‌کنند.

در داخل کابین، صندلی‌ها از نوع موسوم به سطلی و از جنس فیبر کربن هستند. جالب اینکه رنگ دو صندلی موجود متفاوت است تا مشخص شود که رئیس کیست! فرمان هم متفاوت از نمونه‌های رایج و مشابه با فرمان خودروهای مسابقه‌ای است. یک کرنومتر اختصاصی هم وجود دارد که هنگام رکوردگیری به کمک راننده می‌آید.

در رابطه با مشخصات دقیق پیشرانه و ظرفیت باتری پورشه Mission X اطلاعاتی در دست نیست، ولی می‌دانیم که پک باتری همانند 718 کیمن برقی در پشت صندلی‌ها قرار دارد. پورشه تأیید کرده است که این خودرو از فناوری 900 ولتی پشتیبانی می‌کند و به همین خاطر سرعت شارژ باتری آن 2 برابر مدل تایکان است. درباره زمان عرضه نسخه تولیدی این کانسپت هیجان‌انگیز نیز اطلاعاتی در دست نیست.

منبع: دیجیاتو

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید