جنسیس GV80 کوپه معرفی شد؛ رقیبی برای ب ام و X6

جنسیس GV80 کوپه معرفی شد؛ رقیبی برای ب ام و X6

جنسیس GV80 کوپه یک شاسی‌بلند سایز متوسط لوکس و اسپرت است که برای رقابت با ب ام و X6 وارد بازارهای بین‌المللی خواهد شد

کد خبر : ۱۵۴۴۸۳
بازدید : ۱۳۹

برند لوکس جنسیس از یک کراس‌اوور جدید رونمایی کرد. این کراس‌اوور GV80 کوپه نام دارد و همان‌طور که قابل حدس است، نسخه کوپه از مدل GV80 محسوب می‌شود. مثل دیگر محصولات جنسیس، این کراس‌اوور سایز متوسط نیز از طراحی زیبا و مشخصات فنی مطلوبی برخوردار است و به‌احتمال‌قوی با قیمتی رقابتی وارد بازار خواهد شد.

 

جنسیس GV80 کوپه آوریل گذشته و در قالب مدلی مفهومی در نمایشگاه خودروی نیویورک در معرض دید عموم قرار گرفت. با آنکه این خودرو یک مدل مفهومی بود، اما تفاوت چندانی با مدل‌های حاضر در خیابان نداشت. در آن مقطع جنسیس تأیید کرد که این کراس‌اوور کانسپت در حقیقت پیش‌نمایشی از یک مدل تولیدی است و به‌زودی از آن رونمایی می‌کند. حالا پس از چند ماه این اتفاق افتاده و برند لوکس کره‌ای با عرضه GV80 کوپه قصد دارد به مصاف ب ام و X6 برود.

جنسیس GV80 کوپه

عرضه در 13 رنگ جذاب

طبق انتظار، جنسیس GV80 کوپه در مقایسه با GV80 استاندارد طراحی اسپرت‌تر و جوان‌پسندتری دارد و شاخص‌ترین تفاوت آنها به فرم انتهای اتاق مربوط می‌شود. این خودرو که اولین کراس‌اوور کوپه برند جنسیس به‌شمار می‌رود، روی رینگ‌های اختصاصی 20 یا 22 اینچی حرکت می‌کند. برای جلب نظر مثبت حداکثری، این کراس‌اوور اسپرت با 13 رنگ متنوع به‌فروش خواهد رسید.

جنسیس GV80 کوپه

نخستین کراس‌اوور کوپه لوکس کره‌ای‌ها، طولی برابر با 4965 میلیمتر و عرضی برابر با 1975 میلیمتر دارد. ارتفاع این خودرو 1710 میلیمتر است و فاصله محوری آن به 2955 میلیمتر می‌رسد.

نسخه تولید انبوه جنسیس GV80 کوپه در نمای بیرونی تا حد زیادی به مدل مفهومی وفادار باقی مانده است. اما در داخلی کابین، یک تفاوت بزرگ به‌چشم می‌خورد. درحالی‌که نسخه مفهومی، دارای دو نمایشگر مستقل بود، نسخه تولید انبوه GV80 کوپه تنها یک نمایشگر در پشت فرمان خود دارد. البته این نمایشگر بسیار عریض است و اندازه آن به 27 اینچ می‌رسد! علاوه‌بر این، در نسخه تولید انبوه خبری از صندلی‌های موسوم به سطلی نیست و آنها جای خود را به صندلی‌های استاندارد با پوشش چرمی داده‌اند.

جنسیس GV80 کوپه

جنسیس GV80 کوپه و کابینی لوکس

جنسیس GV80 کوپه از کابین بسیار باکیفیتی برخوردار است. مثل مدل‌های پرچمدار شرکت ب ام و، دکمه گردان مربوط به انتخاب وضعیت گیربکس و دکمه‌های سیستم اینفوتینمنت جنسی از کریستال دارند. استفاده از تزئینات چوبی و آلومینیومی در کنار روکش چرم برای قسمت‌های مختلف و همچنین بهره‌مندی از دکمه‌های لمسی روی کنسول میانی، تازه‌ترین محصول جنسیس را هم‌ردیف با رقبای آلمانی خود قرار می‌دهد.

در کنار این‌ها، باید گفت که صندلی‌های عقب این کراس‌اوور اسپرت برای بهبود راحتی سرنشینان یا افزایش فضای در دسترس خم می‌شوند. خریداران این خودرو از بین 5 رنگ متنوع که سه مورد از آنها کاملاً جدید هستند، می‌توانند گزینه دلخواه را برای فضای داخلی انتخاب کنند. رنگ‌های جدید قابل سفارش عبارتند از سفید یخی و دو طیف از رنگ قهوه‌ای.

جنسیس GV80 کوپه

مشخصات فنی جنسیس GV80 کوپه

نیروبخش مدل پایه از جنسیس GV80 کوپه یک موتور 2.5 لیتری چهار سیلندر است. این موتور توربوشارژ توانایی تولید 300 اسب بخار قدرت و 422 نیوتن متر گشتاور را دارد. اما نسخه پرچمدار این خودرو، نیروی خود را از یک موتور 3.5 لیتری V6 دریافت می‌کند. این موتور 375 اسب بخار قدرت و 530 نیوتن متر گشتاور دارد. نسخه دیگری از این موتور با سوپرشارژر برقی قابل انتخاب است که در آن خروجی موتور به 409 اسب بخار قدرت و 549 نیوتن متر گشتاور افزایش می‌یابد.

جنسیس GV80 کوپه

فارغ از نوع موتور، گیربکس 8 سرعته خودکار وظیفه انتقال نیرو به چرخ‌ها را بر عهده دارد. خبر خوش اینکه در تمامی تیپ‌ها هر چهار چرخ از نیروی پیشرانه بهره‌مند می‌شوند. گفتنی است باک این کراس‌اوور کوپه گنجایش 80 لیتر سوخت را دارد.

در رابطه با قیمت جنسیس GV80 کوپه فعلاً اطلاعاتی در دست نیست. فروش این کراس‌اوور خوش استیل از 11 اکتبر در سرزمین مادری آغاز خواهد شد. از این رو، برای اطلاع از قیمت نباید زمان زیادی را منتظر بمانیم.

منبع: دیجیاتو

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید