(تصاویر) گران‌ترین کشور جهان برای خرید خودرو و دریافت گواهینامه را می شناسید؟

(تصاویر) گران‌ترین کشور جهان برای خرید خودرو و دریافت گواهینامه را می شناسید؟

برای خرید خودرو و رانندگی در سنگاپور، باید گواهی خاصی اخذ شود که در حال حاضر قیمت آن ۱۰۶,۰۰۰ دلار است.

کد خبر : ۱۵۶۲۳۰
بازدید : ۲۰۵

برای خرید خودرو و رانندگی در سنگاپور، باید گواهی خاصی اخذ شود که در حال حاضر قیمت آن ۱۰۶,۰۰۰ دلار است؛ معادل قیمت ۴ تویوتا کمری هیبریدی در آمریکا. پس از شیوع کووید-۱۹، هزینه سیستم سهمیه‌بندی وسایل نقلیه در این کشور به بالاترین حد خود رسیده است.

سنگاپور دارای یک سیستم ۱۰ ساله «گواهی استحقاق» بوده که در سال ۱۹۹۰ برای کنترل تعداد وسایل نقلیه در این کشور کوچک با جمعیت ۵.۹ میلیون نفر معرفی شده است.

 

این سهمیه که از طریق فرآیند مناقصه ارائه شده، سنگاپور را به گران‌ترین کشور جهان برای خرید خودرو تبدیل کرده است. در حال حاضر، هزینه اخذ این گواهی برای یک خودروی بزرگ، بیش از ۴ برابر قیمت نسبت به سال ۲۰۲۰ بوده و در روز چهارشنبه به رکورد ۱۰۶,۳۷۶.۶۸ دلاری رسیده است.

با احتساب هزینه گواهی، ثبت نام و مالیات، یک تویوتا کمری هیبریدی استاندارد جدید در حال حاضر در سنگاپور ۱۸۳,۰۰۰ دلار قیمت دارد. در حالی که قیمت همین خودرو در ایالات متحده ۲۸,۸۵۵ دلار است. هزینه خرید کمری در سنگاپور تقریباً دو برابر قیمت یک آپارتمان کوچک با یارانه دولتی در این کشور است.

در سال ۲۰۲۰ که افراد کمتری در این کشور رانندگی می‌کردند، قیمت دریافت گواهی کاهش یافت. افزایش فعالیت‌های اقتصادی پس از کووید، منجر به خرید بیشتر خودرو شده، در حالی که تعداد کل وسایل نقلیه در جاده‌ها به حدود ۹۵۰,۰۰۰ خودرو محدود شده است. تعداد سهمیه‌های جدید، بستگی به تعداد خودرو‌های قدیمی داشته که از سهمیه خارج شده‌اند.

افزایش سرسام‌آور قیمت‌ها باعث شده که سنگاپوری‌های طبقه متوسط نتوانند خودرو بخرند.

سنگاپوری‌ها، تحت تأثیر تورم در این کشور قرار گرفته‌اند و برخی برای کسب سود، سهمیه خود را می‌فروشند.

منبع: روزیاتو

۱
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید