(ویدیو) خط تولید ام سی 20 در کارخانه ای که بیشتر شبیه یک بوتیک لوکس است!

(ویدیو) خط تولید ام سی 20 در کارخانه ای که بیشتر شبیه یک بوتیک لوکس است!

مازراتی ام سی 20 یکی از جدیدترین محصولات این خودروساز ایتالیایی و نخستین خودرو سوپر اسپرت تولیدی شرکت محسوب می شود.

کد خبر : ۱۵۸۶۱۱
بازدید : ۳۹۹

مازراتی اس.پی.ای (Maserati S.p.A) یک تولیدکننده خودروهای لوکس ایتالیایی است. این شرکت بسیار قدیمی تر از دو خودروساز مطرح ایتالیایی دیگر یعنی فراری و لامبورگینی است و تاریخ تاسیس آن به سال 1914 در شهر بولونیا باز می گردد. نخستین خودروهای مازراتی نیز در سال 1926 از خط تولید خارج شدند.

در حال حاضر، مقر اصلی و کارخانه مازراتی در شهر مودنا، ایتالیا قرار دارد. این شرکت از سال 2021 زیر مالکیت شرکت خودروسازی چند ملیتی استلانتیس فعالیت می کند. لوگو نیزه سه شاخه مازراتی یکی از شناخته شده ترین نشان های تجاری در جهان است.

ظDZ9mFsF9lCj0

معرفی مدل ام سی 20

مازراتی ام سی 20 (MC20) یکی از جدیدترین محصولات این خودروساز ایتالیایی و نخستین خودرو سوپر اسپرت تولیدی شرکت محسوب می شود. برای تولید این مدل، کارخانه ویاله چیرو منوتی (Viale Ciro Menotti) مازراتی در مودنا با خطوط جدید تولید، مونتاژ پیشرانه، رنگ آمیزی و آزمایشگاه پیشرانه مدرن سازی شده است.

یکی از نوآوری های کلیدی در بخش تولید کارخانه استفاده از سامانه متمایزی برای حمل و نقل بدنه خودروها طی مراحل مونتاژ با استفاده از وسایل نقلیه هدایت شونده خودکار است. این سامانه امکان انتقال خودروها طی فرایند مونتاژ با بالاترین درجه ایمنی و اطمینان را فراهم می کند.

خودروها با دست مونتاژ می شوند تا استادکاری که مازراتی به آن معروف است، حفظ شود. اتوماسیون حداقلی است و تنها سه ربات در کل سامانه وجود دارند که دو ربات برای رنگ آمیزی بدنه و یکی برای اعمال بهینه چسب به منظور اتصال شیشه های جلو و عقب استفاده می شود.

خط تولید جدید مازراتی به شش منطقه بزرگ تقسیم می شود که شامل خط مونتاژ بدنه با منطقه مترولوژی، خط رنگ آمیزی، خط مونتاژ پیشرانه، خط مونتاژ خودرو با مناطق آماده سازی، خط تست و خط عملیات نهایی می شوند.

 

kdZ9tCiGKNLt

پیشرانه ای کاملا جدید برای مازراتی ام سی 20

مازراتی در خودرو ام سی 20 از یک پیشرانه کاملا جدید توربو دوقلو 6 سیلندر خورجینی استفاده کرده است. این پیشرانه که به نام "نتونو" (Nettuno) شناخته می شود از یک سامانه احتراق دو گانه منحصر به فرد سود می برد که از خودروهای مسابقات فرمولا 1 گرفته شده است و با یک جعبه دنده هشت سرعته دو کلاچ اتوماتیک جفت می شود. نتونو توانایی تولید 630 اسب بخار نیرو و 730 نیوتن متر گشتاور را دارد.

پیشرانه نتونو نخستین فرزند آزمایشگاه پیشرانه مازراتی است که در کارخانه ویاله چیرو منوتی راه اندازی شده است.

wSJ0THuqihXAtVz56Zuwxwy7hjgRoufArNujZPXHYBlDkEolvgU6ifcZCLnP

BrxzraTPbdFL

منبع: عصر ایران

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید