(عکس) متفاوت‌ترین هیوندای جهان در آستانه ورود به خیابان‌

(عکس) متفاوت‌ترین هیوندای جهان در آستانه ورود به خیابان‌

سناریوی ایده‌آل این است: درخواست تاکسی می‌کنید، سوار می‌شوید، راننده‌ای وجود ندارد، خودرو شما را به جایی می‌برد که باید بروید، ترافیک و مسیرهای جایگزین را مانند هر راننده‌ای هدایت می‌کنید، و شما سالم می‌رسید. پایان!

کد خبر : ۱۶۳۰۶۷
بازدید : ۲۱

آینده جذاب و در عین حال ترسناک و عجیب خودروهای خودران و فاقد راننده هرروز بیشتر از قبل به ما نزدیک شده و ما را آماده یک انقلاب و تحول عظیم می‌کنند. هیوندای در کنار دیگر بزرگانی مانند مرسدس بنز، بی ام و و تسلا، در این زمینه مشغول به فعالیت جدی است.

سناریوی ایده‌آل این است: درخواست تاکسی می‌کنید، سوار می‌شوید، راننده‌ای وجود ندارد، خودرو شما را به جایی می‌برد که باید بروید، ترافیک و مسیرهای جایگزین را مانند هر راننده‌ای هدایت می‌کنید، و شما سالم می‌رسید. پایان!

9

Robotaxis یک کانسپت جدید است. این ایده برای چندین سال در جریان اصلی قرار گرفته و مورد آزمایش بوده است؛ چرا که رانندگی خودران به یک فناوری مهم در آینده به طور فزاینده‌ای بحث‌برانگیز و دشوار تبدیل شده است.

اکنون، از طریق شرکتی به نام Motional (سرمایه گذاری مشترک بین هیوندای و شرکت فناوری جهانی Aptiv)، این خودروساز کره‌ای جدیدترین شرکتی است که قدرت خود را در تولید خودروهای بدون راننده واقعاً بادوام امتحان می‌کند.

موشنال در طول فرآیند تولید و کالیبراسیون خودرو با هیوندای همکاری نزدیک داشته است. آنها اولین خودروهای خودران هدفمند و دارای گواهی FMVSS (استاندارد ایمنی خودروهای موتوری فدرال) را دارا هستند.

10

در مجموع، بیش از ۳۰ حسگر به طور کامل در Ioniq ۵s ادغام شده‌اند؛ از جمله سنسورهای لیدار و رادارها به همراه نقشه برداری مسیر اضافی که مشابه سوپر کروز جنرال موتورز کار می‌کند. این خودروها بدون راننده از مرکز نوآوری جدید و پیشرفته هیوندای سنگاپور ارسال خواهند شد.

موشنال در حال حاضر آزمایشات محدودی را انجام می‌دهد و امیدوار است تا اوایل سال آینده این خودروها را برای فروش تجاری در دسترس قرار دهد. تا کنون، به گفته این شرکت یک قرارداد آزمایشی با Uber Eats در لس‌آنجلس امضا شده است.

در ابتدا یک راننده ایمنی در خودرو وجود خواهد داشت. با وجود اینکه Ioniq ۵ یک خودروی الکتریکی است، نسخه ربات‌اکسی هنوز وقتی باتری خودرو کم یا تمام می‌شود، خودش را به سمت ایستگاه شارژ نمی‌رساند.

11

علی‌رغم همه صحبت‌های مثبت و زمان‌بندی‌های خوش‌بینانه، تا کنون همه چیز از نظر مصرف‌کننده بسیار آزمایشی به نظر می‌رسد. با این حال، تصمیم هیوندای برای ادغام سخت‌افزار مستقل و همکاری با دولت فدرال از ابتدا، می‌تواند به این معنا باشد که احتمالا به ثمر می‌نشیند.

رویکردی است که برای مرسدس بنز، که با نوادا و کالیفرنیا همکاری نزدیک داشت تا عملکرد نیمه خودران سطح ۳ خود را در این ایالت‌ها ارائه کند، نتیجه داد.

منبع: خبرآنلاین

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید