(عکس) هواوی خودروی خود را رونمایی کرد

(عکس) هواوی خودروی خود را رونمایی کرد

لوکسید برند خودروهای تمام الکتریکی چینی جدیدی است که حتی تا ۴ ماه پیش اثری از نام آن نبود. مشخصات خودروی جدید این شرکت، یعنی S۷، سه هفته قبل از عرضه‌ی رسمی امروز، به بازار فاش شده بودند.

کد خبر : ۱۶۳۹۳۷
بازدید : ۲۱

هواوی با همکاری چری، خودروی الکتریکی جدیدی تحت برند لوکسید روانه‌ی بازار می‌کند.

به گزارش Cnevpost، لوکسید، برندی که تحت نظر هواوی و با همکاری چری اقدام به تولید خودروهای الکتریکی می‌کند، اکنون اطلاعاتی از سدان پرچمدار خود یعنی S۷ به اشتراک گذاشته است.

خودرو مورد بحث که دامنه‌ی حرکتی‌اش تا ۸۵۵ کیلومتر می‌رسد، رقیبی جدی برای خودروهای مشابه تسلا محسوب می‌شود.

لوکسید برند خودروهای تمام الکتریکی چینی جدیدی است که حتی تا ۴ ماه پیش اثری از نام آن نبود. مشخصات خودروی جدید این شرکت، یعنی S۷، سه هفته قبل از عرضه‌ی رسمی امروز، به بازار فاش شده بودند.

2000

هواوی و چری اعلام کردند که از زمان معرفی اولیه‌ی این خودرو، بیش از ۱۰ هزار دستگاه از آن را پیش‌فروش کرده‌اند که این مقدار نیز تاکنون به‌طور قابل توجهی افزایش یافته است. قیمت مدل پایه‌ی این سدان الکتریکی، ۳۵ هزار دلار اعلام شده که بسیار کمتر از خودرو برندهایی مثل تسلا است.

لوکسید S۷ امروز طی یک رویداد در شانگهای و با حضور ریچارد یو، رئیس بخش خودروسازی هواوی به‌صورت رسمی رونمایی شد. قیمت خودرو الکتریکی یادشده با توجه به اینکه در چهار مدل مختلف به بازار عرضه می‌شود، به نسبت مشخصات هر یک از آن‌ها متفاوت خواهد بود.

2001

در رویداد برگزار شده‌ی امروز اعلام شد که این خودروی الکتریکی، با قیمت ۱۱۵۵ دلار، کمتر از آنچه در ابتدا اعلام شده بود، به بازار عرضه می‌شود. ریچارد یو همواره لوکسید S۷ را با تسلای مدل S مقایسه کرده است و اکنون نیز ادعای این را دارد که خودرو آن‌ها در برخی زمینه‌ها از تسلا عملکرد بهتری به نمایش می‌گذارد.

لوکسید S۷ از باتری ۸۰۰ ولتی با فناوری اختصاصی هواوی استفاده می‌کند و می‌تواند ۲۱۵ کیلومتر را تنها با پنج دقیقه شارژ و ۴۳۰ کیلومتر را با ۱۵ دقیقه شارژ طی کند. نکته‌ی چشمگیر قضیه جایی است که بالاترین مدل S۷ می‌تواند تنها با یک بار شارژ مسافتی به طول ۸۵۵ کیلومتر را طی کند.

2002

خودرو مورد بحث در مدل‌های پرو، مکس، مکس پلاس و مکس RS به بازار عرضه می‌شود که برد آن‌ها به ترتیب ۵۵۰، ۶۳۰، ۷۰۵ و ۸۵۵ کیلومتر است. قیمت مدل‌های نام‌برده به ترتیب ۳۵، ۴۰، ۴۵ و ۵۰ هزار دلار خواهد بود. سازنده‌ی انواع گوشی و لپ تاپ، یعنی هواوی، لوکسید را معادل BMW در حوزه‌ی خودروهای الکتریکی معرفی می‌کند.

هواوی اعلام کرده است که به جز مدل پرو، تمام مدل‌های این خودرو از حسگر لایدار بهره می‌برند. ریچارد یو اعلام کرد خودروهایی که پیش‌فروش شده‌اند، سال آینده به دست صاحبان خود خواهند رسید.

منبع: خبرآنلاین

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید