نیسان آریا تاریخ‌ساز شد

نیسان آریا تاریخ‌ساز شد

نسخه‌ی اصلاح‌شده‌ی خودرو برقی نیسان آریا با طی کردن مسافت خارق‌العاده‌ی ۲۷٫۳ هزار کیلومتر در مدت ۹ ماه از قطب شمال به قطب جنوب رسید.

کد خبر : ۱۶۷۳۲۰
بازدید : ۱۷۴

کریس و جولی رمزی اسکاتلندی اوایل امروز سرانجام موفق شدند پایان اکتشاف ۹ ماهه‌ی خود را با سفری ۱۷ هزار مایلی (حدود ۲۷٫۳ هزار کیلومتر) از قطب شمال تا قطب جنوب اعلام کنند و به اولین کسانی تبدیل شدند که چنین مسیری را با خودرو الکتریکی رانندگی کرده‌اند.

این زوج درواقع ۱۵ دسامبر (۲۴ آذر ۱۴۰۲) به مقصد رسیدند اما پس‌ از برقراری مجدد اتصال ماهواره‌ای توانستند خبر مذکور را به‌اشتراک بگذارند.

به‌نوشته‌ی Electrek، کریس و جولی رمزی از خودرو برقی نیسان آریا e-4ORCE برای سفر خود از قطب شمال به قطب جنوب استفاده کردند و متخصص ایسلندی Arctic Trucks خودرو مذکور را بهینه‌سازی و آن را به لاستیک‌های بزرگ‌تر ۳۹ اینچی مجهز کرد. علاوه‌براین برخی تجهیزات دیگر روی خودرو قرار گرفت و بدنه‌اش تقویت شد.

5961446 - Copy

خانواده‌ی رمزی باید به برد کاهش‌یافته‌ی ۲۴۰ تا ۳۲۰ کیلومتر با هر بار شارژ اکتفا می‌کردند. در مقام مقایسه مدل استاندارد خودرو با هربار شارژ حدود ۴۴۰ کیلومتر مسافت را طی می‌کند.

زوج اسکاتلندی در طول سفر خود ترفندهایی برای گرم‌ نگه‌داشتن باتری خودرو و افزایش کارایی آن انتخاب کردند. مهم‌تر از همه اینکه لایه‌ای را برای محافظت از رادیاتور زیرین و جلویی خودرو در برابر باد سرد به‌کار گرفتند و حتی از چادر کوچک اختصاصی برای پوشاندن کل خودرو بهره بردند.

بسته به آب‌وهوا، خانواده‌ی رمزی از توربین بادی ۵ کیلوواتی یا شارژر خورشیدی برای شارژ نیسان آریا استفاده کرده‌اند. کریس و جولی گاهی هم مجبور بودند از ژنراتور بنزینی برای شارژ خودرو برقی خود استفاده کنند.

کریس رمزی می‌گوید هدف او و همسرش از سفر قطب شمال تا قطب جنوب با خودرو برقی این بود ثابت کنند وسایل نقلیه‌ی الکتریکی جایگزین مناسبی برای خودروهای گازسوز و بنزین‌سوز هستند. این خانواده سفرشان را ازطریق قاره‌ی آمریکا انجام دادند و در آمریکای شمالی به‌لطف ایستگاه‌های متعدد شارژ خودروهای برقی، مشکل خاصی در مسیر نداشتند.

البته کریس و جولی رمزی سال ۲۰۱۷ نیز به سرتیتر خبرها تبدیل شدند؛‌ زمانی که این زوج اسکاتلندی با خودرو برقی دیگری وارد رالی مغولستان شدند و آن را به‌طور کامل به پایان رساندند.

شارژ کردن خودرو آن‌ها در سفر مذکور بین بریتانیا و ترکیه نسبتاً آسان بود اما از آنجا به بعد مجبور بودند از پریزهای برق خانگی ترکیه بهره ببرند. در آن زمان خانواده‌ی رمزی ۱۰ هزار مایل (۱۶ هزار کیلومتر) را در مدت ۵۹ روز طی کردند.

منبع: خبر آنلاین

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید