عکس های جاسوسی از بی ام و جدید M5؛ هدیه بابانوئل با ۷۰۰ اسب بخار قدرت!

عکس های جاسوسی از بی ام و جدید M5؛ هدیه بابانوئل با ۷۰۰ اسب بخار قدرت!

با نزدیک شدن به تعطیلات سال جدید میلادی، بی‌ام‌و تصویری از خودرو جدید M۵ Touring را در کنار یک درخت کریسمس در اینستاگرام منتشر کرده است.

کد خبر : ۱۶۷۸۷۹
بازدید : ۵۵

این خودرو استیشن که اصطلاحا به آن واگن گفته می شود، مثل یک کادو بسته بندی شده و یوتوب هم ویدئویی از آن منتشر کرده است.

4948750

BMW M5 Touring یکی از کم تعدادترین خودروهایی است که در کلاس M تولید شده است.

E34 تنها در ۸۹۱ دستگاه تولید شد، در حالی که E61 محدود به ۱۰۲۵ دستگاه بود. هر دو بسیار خاص بودند، زیرا اولی در زمانی تولید شد که واگن های اسپرت کم بودند و دومی هم دارای موتور V10 با Formula1 DNA بود. اما هنوز مشخص نیست که M5 در چه تعداد تولید می شود.

4948744

M5 Touring بر خلاف مدل قبلی خود، سال آینده میلادی شانس ورود به ایالات متحده را دارد. چون BMW سری M مطمئناً می خواهد مشتریانی را جذب کند که نسبت به آئودی RS6 آوانت یا یک Mercedes-AMG E63 Estate تمایل نشان می دهند.

M5 سدان (G90) همراه با همتای واگن خود تنها مدل های سری ۵ خواهند بود که V8 را حفظ می کنند زیرا M550i دیگر باز نمی گردد. زیر کاپوت BMW M یک موتور ۴.۴ لیتری توئین توربو قرار گرفته است. با این حال، این موتور ۸ سیلندر تنها نخواهد ماند، زیرا قرار است نیروی رانش را با یک موتور الکتریکی پیوند بزند.

4948746

تخمین زده می‌شود که این مجموعه پلاگین هیبریدی، مجموعاً بیش از ۷۰۰ اسب‌بخار قدرت تولید کند که بیشتر از XM استاندارد اما کمتر از XM Label است.

4948747

با توجه به اینکه ب‌ام‌و هنوز سری ۵ تورینگ معمولی را معرفی نکرده است، نسخه M بعید است به این زودی‌ها معرفی شود. این واگن استاندارد در اوایل سال ۲۰۲۴ همراه با i5 تمام برقی(از جمله i5 M60) به نمایش درخواهد آمد در حالی که M5 Touring در اواخر سال رونمایی خواهد شد.

4948748

خریداران باید خود را برای رقمی بیش از ۱۰۰ هزار دلار آماده کنند. چراکه نسل قبلی M5 سدان از ۱۰۷ هزار و ۹۰۰ دلار برای مدل سال ۲۰۲۳ شروع شد و مدل جدید قطعا گران‌تر خواهد بود.

4948749

واگن‌ها نسبت به سدان‌هایی که بر اساس آنها ساخته شده‌اند گران‌تر هستند، اما با این وجود، M5 Touring باید کمتر از ۱۵۹ هزار دلار قیمت بخورد.

منبع: همهشری

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید