(تصاویر) تازه‌ترین خلاقیت هوندا؛ موتورسیکلتی که به چمدان تبدیل می‌شود

(تصاویر) تازه‌ترین خلاقیت هوندا؛ موتورسیکلتی که به چمدان تبدیل می‌شود

موتور تاشوی هوندا با عنوان «موتوکامپو» اولین بار در سال 1981 در ژاپن عرضه شد. حالا بعد از 42 سال، این کمپانی موتورسیکلت‌سازی نسل تازه‌ای از این محصول را به صورت یک اسکوتر تاشوی الکتریکی عرضه کرده است.

کد خبر : ۱۷۰۱۸۱
بازدید : ۳۶۴۷

فرادید| موتوکامپکتو (Motocompacto) که نسل قبلی آن در دهۀ هشتاد میلادی عرضه شده بود، حالا به شکل یک اسکوتر برقی کوچک جذاب با قطعات تاشو بازگشته است. این اسکوتر برقی به قدری کوچک است که می‌تواند در صندوق عقب ماشین یا کابینت جا شود و به کیفی با موتور و چرخ تبدیل شود.

به گزارش فرادید؛ این وسیلۀ نقلیه، نشانه‌های طراحی را از موتوکومپوی هوندای اوایل دهه ۸۰ گرفته و به شکل یک سواری مدرن و شیک احیا شده که پس از تا شدن، شبیه یک چمدان دستی می‌شود. 

3

این اسکوتر برقی در اندازه سفری برای سواری در شهر و فضای دانشگاه طراحی شده است. باتری و شارژر آن در قاب آلومینیومی قرار دارند و فرمان اسکوتر قبل از پایین آمدن، به اطراف چراخانده می‌شود تا در محفظه جا بگیرد. صندلی و چرخ‌ها نیز هر زمان که سفر راننده تمام شود به داخل جمع می‌شوند و دسته‌ای دارد که بتوان به راحتی آن را حمل کرد. 

2

اسکوتر برقی با قاب و چرخ‌های آلومینیومی

اسکوتر برقی موتوکامپکتوی هوندا یک صندلی راحت، گیره‌های پای ایمن، فضای ذخیره‌سازی داخلی، سرعت‌سنج دیجیتال و درجه شارژ هم دارد. برنامه اختصاصی آن که به زودی در دسترس خواهد بود به راننده اجازه می‌دهد تنظیمات شخصی خودش را از طریق بلوتوث داشته باشد، از جمله نور و حالت‌های سواری. طراحی کوچک آن به گونه‌ای است که راننده می‌تواند از آن در فضاهای فشرده استفاده کند. 

نیک زیرالدو، سرپرست پروژه می‌گوید که اسکوتر برقی موتوکامپکتوی هوندا با در نظر گرفتن ایمنی، دوام و امنیت طراحی شده است: «این دستگاه دارای قاب و چرخ‌های آلومینیومی مقاوم‌شده با عملیات حرارتی، چراغ جلو و عقب LED روشن، بازتابنده‌های کناری و یک حلقه قفل فولادی جوش‌خورده روی جک است که با بیشتر قفل‌های دوچرخه سازگار است.» 

1

اسکوتر برقی موتوکامپکتوی تاشوی هوندا

از آنجا که موتوکامپکتوی هوندا یک اسکوتر برقی است، ردپای کربن را کاهش می‌دهد و در عین حال، اطمینان می‌دهد که راننده مشخصات خودروی مناسب را دریافت می‌کند. در واقع، این اسکوتر برقی می‌تواند به حداکثر سرعت ۱۵ مایل در ساعت برسد و تا ۱۲ مایل درجه آلایندگی صفر دارد. با این که ممکن است این مدل هنوز شارژ سریع نداشته باشد، اما با استفاده از یک پریز ۱۱۰ ولتی معمولی تنها در ۳.۵ ساعت به طور کامل شارژ می‌شود. 

حداقل می‌توان شارژر جمع و جور و استاندارد آن را درون خودش ذخیره کرد! هوندا به شوخی گفته است که می‌توان این اسکوتر برقی را با عکس‌برگردان‌ها، برچسب‌ها، روکش‌ها و موارد دیگر شخصی‌سازی کرد تا بازتاب سبک و شخصیت صاحبش باشد. از زمان انتشار این خبر، اسکوتر برقی موتوکامپکتو به قیمت ۹۹۵ دلار آمریکا رسیده است و از نوامبر ۲۰۲۳ در نمایندگی‌های خودروهای هوندا و آکورا در دسترس است.

مترجم: زهرا ذوالقدر 

۱۲
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید