(تصاویر) شاهکار بی‌ام‌و در طراحی هواپیمای جت با صدای ماشین لباسشویی!

(تصاویر) شاهکار بی‌ام‌و در طراحی هواپیمای جت با صدای ماشین لباسشویی!

ترکیب پیشران هیدروژنی و الکتریکی، این هواپیما را به یک شاهکار طراحی با صدای فوق‌العاده کم و آلایندگی «صفر» تبدیل می‌کند. از لحاظ ایمنی نیز این هواپیما می‌تواند انقلابی در صنعت هوانوردی باشد.

کد خبر : ۱۷۱۵۱۴
بازدید : ۱۸۵۲

فرادید| استارتاپ هوانوردی سوئیسی Sirius Aviation اخیرا طرحی از یک هواپیمای جت موسوم به «سیریوس» را ارائه کرده که اولین هواپیما با موتور هیدروژنی در جهان نامیده شده است. این هواپیما با همکاری «بی‌ام‌و دیزاین وورک» (شرکت طراحی وابسته به خودروسازی بی‌ام‌و) طراحی شده است.

به گزارش فرادید؛ از آنجایی که این هواپیما انرژی خود را از هیدروژن تامین می‌کند، میزان آلایندگی آن در طول پرواز می‌تواند صفر باشد. در 17 ژانویه 2024، شرکت هوانوردی سیریوس قرار است میزبان رویدادی در فرودگاه Payerne سوئیس باشد تا از سیستم پیشران هیدروژنی-الکتریکی این هواپیما رونمایی کند.

2

انتظار می‌رود که هواپیمای «سیریوس جت» در سال 2025 و در دو نسخه پرواز خود را آغاز کند؛ یکی از نسخه‌ها «سیریوس بیزینس جت» است که به عنوان جت خصوصی طراحی شده است و دومین نسخه «سیریوس جت هزاره» نام دارد که برای هوانوردی تجاری و مسافربری ساخته شده است.

1

نسخۀ بیزینس این هواپیما برای حداکثر سه مسافر در نظر گرفته شده است در حالی که نسخۀ هزاره می‌تواند تا پنج مسافر را در خود جای دهد. نسخه بیزینس دارای برد پروازی تا 1150 مایل، سرعت تا 323 مایل در ساعت، قابلیت ارتفاع 30000 فوت و سطح صدای 60 دسی‌بل است.

نوع هزاره ممکن است دارای محدوده پروازی کاهش یافته 650 کیلومتری باشد، اما سرعت، قابلیت ارتفاع و صدای اندکش مانند نسخۀ بیزینس است. میزان صدای 60 دسی‌بل که این هواپیما تولید می‌کند تقریبا به اندازۀ صدای یک ماشین لباسشویی است.

3

شرکت سیریوس جت و شرکت طراحی بی‌ام‌و در طراحی این هواپیما، ترکیبی از آیرودینامیک هواپیما و هلیکوپتر را در نظر داشته‌اند. این هواپیمای قرار است به یک سیستم چتر نجات بدنه مجهز شود که می‌تواند مسافران را در برابر حوادث محافظت کند و هرگونه حادثه را به حداقل برساند. این می‌تواند، به ویژه برای کسانی که نگران پرواز و مواجهه با حوادث نامعلوم هستند آرامش‌بخش باشد.

۵
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید