مزدا با این موتور خاص تولید می‌شود؛ موتور برقی در آیکونیک اس‌پی مزدا

مزدا با این موتور خاص تولید می‌شود؛ موتور برقی در آیکونیک اس‌پی مزدا

کاتسوهیرو مورو رئیس و مدیر عامل مزدا اعلام کرد که یک تیم اختصاصی از مهندسان توسعه موتورهای گردان(rotary engine) در اول فوریه تشکیل خواهد شد.

کد خبر : ۱۷۱۹۲۵
بازدید : ۱۱

او همچنین از بازخورد شرکت Zoom-Zoom پس از رونمایی از مدل مفهومی خیره کننده Iconic SP خبر داد.

4961207

این مدل مفهومی برقی هم مجهز به موتور گردان است. موتور گردان یک نوع اولیه از موتورهای احتراق داخلی است که معمولاً تعداد سیلندرهای آن در هر ردیف فرد است و در یک پیکربندی شعاعی طراحی می شود.

4961209

میل لنگ موتور در حال کار ثابت می ماند، در حالی که کل میل لنگ و سیلندرهای متصل به آن به عنوان یک واحد به دور آن می چرخیدند. کاربرد اصلی این نوع موتورها در هوانوردی بود، اما در چند موتورسیکلت و اتومبیل مورد استفاده قرار گرفت.

4961208

در اوایل دهه ۱۹۲۰، محدودیت های ذاتی این نوع موتورها، آن را منسوخ کرده بود.

4961212

اما مزدا در این زمینه سرآمد محسوب می شود. مزدا آخرین خودرو اسپورت روتاری خود را در سال ۲۰۱۲ ساخت. با این حال، تا سال ۲۰۱۸ تیم توسعه مسئول موتور گردان این شرکت منحل نشد. سال گذشته، روتاری به عنوان یک موتور افزایش برد در مدل MX-۳۰ ظاهر شد تا مشکلات نگران کننده بردی که این کراس اوور کوچک را آزار می داد، برطرف کند.

4961213

رئیس مزدا همچنین اعلام کرد که کوپه Iconic SP با عملکرد بالا واقعاً در حال تبدیل به واقعیت است. او از حمایت ها تشکر کرد و گفت: تشویق شما، باعث شد که ما در اول فوریه گروه توسعه موتورهای گردان را دوباره راه اندازی می کنیم تا به این رویا نزدیک تر شویم.

4961210

به منظور عبور از چالش‌های عصر کربن خنثی، مهندسان موتور گردان که توانایی های فنی گسترده‌ای را به دست آورده‌اند از مرزهای انواع موتورها و فناوری‌های پیشرفته موتور احتراق داخلی فراتر رفته اند.

4961215

این موتورها در واقع مانند یک ژنراتور بدون آلودگی عمل می کنند و اهمیت آنها در مصرف نکردن سوخت های فسیلی و قدرت بالاست.

4961216

با این اوصاف، طول Iconic SP که موتور گردان مزدا در آن کار خواهد کرد ۴۱۸۰ میلی متر، عرض آن ۱۸۵۰ میلی متر و ارتفاعش ۱۱۵۰ میلی متر خواهد بود. همچنین فاصله بین دو محور این خودرو برقی ۲۵۹۰ میلی متر و وزنش ۱۴۵۰ کیلوگرم اعلام شده است.

این خودرو اسپرت جمع و جور از یک موتور دوقلو گردان با قدرت ۳۶۵ اسب بخار بهره می برد که حتی قابل مقایسه با پورشه ۹۱۱ است.

4961217

این کوپه پر زرق و برق برای ۲ نفر و چمدان‌های آنها به اندازه کافی جا دارد.

منبع: همشهری

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید