(ویدئو) اوضاع این شرکت خودروساز خوب نیست؛ سقوط ۴ تریلیارد و ۳۲۰ تریلیون تومانی!

(ویدئو) اوضاع این شرکت خودروساز خوب نیست؛ سقوط ۴ تریلیارد و ۳۲۰ تریلیون تومانی!

ماسک پیش از این گفته بود رشد سهام این شرکت باتوجه به اینکه این شرکت بر روی ساخت یک خودروی الکتریکی ارزان‌تر و نسل بعدی در کارخانه تگزاس تمرکز کرده است تا در نیمه دوم سال ۲۰۲۵ ساخته می‌شود قابل انتظار بوده است. اما پیش بینی می شود جرقه رونق بعدی همزمان با تحویل به این خودرو اتفاق بیافتد.

کد خبر : ۱۷۳۵۲۴
بازدید : ۱۱

سهام شرکت خودروسازی تسلا پس از اینکه ایلان ماسک، مدیرعامل این شرکت هشدار داد رشد فروش در سال جاری با وجود کاهش قیمت‌ها، کم شده است بیش از ۱۲ درصد سقوط کرد و به نگرانی‌های سرمایه‌گذاران در مورد رشد رقبای چینی دامن زد.

به نقل از سان: ماسک پیش از این گفته بود رشد سهام این شرکت باتوجه به اینکه این شرکت بر روی ساخت یک خودروی الکتریکی ارزان‌تر و نسل بعدی در کارخانه تگزاس تمرکز کرده است تا در نیمه دوم سال ۲۰۲۵ ساخته می‌شود قابل انتظار بوده است. اما پیش بینی می شود جرقه رونق بعدی همزمان با تحویل به این خودرو اتفاق بیافتد.

با این حال، ماسک گفت که افزایش تولید مدل جدید چالش برانگیز خواهد بود زیرا شامل فناوری های پیشرفته است. سهام تسلا با ۸۰ میلیارد دلار ارزش بازار در روز پنجشنبه، شدیدترین ضرر روزانه خود را در بیش از یک سال گذشته متحمل شد. این باعث شد ضرر ارزش بازار آن در ماه به حدود ۲۱۰ میلیارد دلار برسد.

تحلیلگران با اشاره به اینکه درآمد و سود سه ماهه چهارم نیز کمتر از حد انتظار بود، گفتند: «سرفصل‌های تسلا اساساً از تبدیل به بد و بدتر شده است. سهام سایر سازندگان خودروهای برقی نیز کاهش یافت، به طوری که شرکت های Rivian Automotive Inc، Lucid Group و Fisker بین ۴.۷ تا ۸.۸ درصد کاهش یافتند.

صنعت خودروهای برقی بیش از یک سال است که با کاهش تقاضا دست و پنجه نرم می کند و کاهش قیمت توسط تسلا احتمالا فشار بر استارت‌آپ‌ها و خودروسازانی مانند فورد را تشدید خواهد کرد.

مشکل تسلا این است که هر گونه تلاش قابل توجهی برای افزایش فروش از اینجا به بعد احتمالاً باید به قیمت کاهش بیشتر حاشیه سود حاصل شود، زیرا مجبور به رقابت با شرکت خودروسازی BYD در چین و همچنین افزایش رقابت در جاهای دیگر است.

در زیر ویدئویی از مسابقه تسلا و بوئینگ را مشاهده بفرمایید.

منبع: همشهری

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید