خداحافظی با هیولای جهنمی رو به انقراض
دوج بهزودی به تولید دورانگو با پیشرانههای V8 پایان میدهد. پس پیش از آنکه دورانگو هلکت برای همیشه کنار برود، تجربه رانندگی با این هیولای روبهانقراض را مطالعه کنید.
دوران موتورهای پرحجم و قدرتمند ۸ سیلندر رو به پایان است و دوج دورانگو نیز از قربانیان جدید این سیاست همهگیر دنیای خودروسازی است.
دوج بهزودی به تولید دورانگو با پیشرانههای V8 پایان میدهد. پس پیش از آنکه دورانگو هلکت برای همیشه کنار برود، تجربه رانندگی با این هیولای روبهانقراض را مطالعه کنید.
دورانگو هلکت با وجود وزن بیش از ۲.۵ تن، ظرف تنها ۳.۴ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد و ۴۰۰ متر را در ۱۱.۷ ثانیه طی میکند. این اعداد تأثیر وجود سامانهٔ چهارچرخ محرک را نشان میدهند زیرا دورانگو هلکت با وجود ۸۷ اسب بخار قدرت کمتر نسبت به چلنجر هلکت ردآی دیفرانسیل عقب، سریعترین دوجی محسوب میشود که تاکنون آزمایش کردهایم.
دورانگو هلکت همچنین رانندگی فوقالعادهای هم دارد. فرمان دقیق عمل میکند و گیربکس نرم و پاسخگو است. ترمزها هم برای اتوبوس مدرسهای که روی لاستیکهای چهارفصل قرار گرفته عملکرد هیجانانگیزی دارند و این دوج ۲.۵ تنی را از سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت در تنها ۳۱.۷ متر متوقف میکنند.
البته بهتر بود پدال ترمز بازخورد بیشتری ارائه میکرد تا پایمان هم بتواند بهاندازۀ مغزمان مطمئن باشد که دورانگو برای پیچ بعدی بهموقع سرعت کم میکند.
سواری و هندلینگ شگفتانگیز
با وجود اندازهٔ بزرگ و ارتفاع بلند، دورانگو هلکت هنگام چرخاندن فرمان هندلینگ چشمگیری را به نمایش میگذارد و فقط باید گاز را تخته کنید تا عقب خودرو منحرف شود. با وجود استفاده از لاستیکهای ۲۹۵، انتظار داشتیم چسبندگی این دوج کمتر از چیزی باشد که در طول آزمایش نشان داد.
همچنین ضمن ارائهٔ همهٔ این ویژگیهای جذاب، تمام خوبیهایی که دورانگوی معمولی را به خودروی مناسبی برای استفادههای روزمره تبدیل کردهاند هم حفظ شده است. این یعنی سواری خودرو حتی روی دستاندازهای بزرگ هم راحت است زیرا سیستم تعلیق تطبیقی تمام مشکلات مسیر را از بین میبرد. سیستم اطلاعاتی-سرگرمی Uconnect هم هرچند بهترین این کلاس نیست اما پاسخگویی خوبی دارد و منوهای آن بهطور منطقی طراحی شدهاند.
این ماشین همچنین میتواند تا ۳۹۵۰ کیلوگرم را هم یدک بکشد درحالیکه در داخل توانایی حمل شش نفر را با تمام وسایلشان دارد.
مشکلات
دو ویژگی منفی در مورد این شاسیبلند قدرتمند و جذاب وجود دارد. اول اینکه تولید دورانگو هلکت در پایان سال ۲۰۲۴ خاتمه خواهد یافت و این شامل نسخهٔ ضعیفتر SRT با پیشرانهٔ ۴۷۵ اسب بخاری ۶.۴ لیتری تنفس طبیعی همی هم میشود. مشکل دوم هم قیمت بالای دورانگو هلکت است.
قیمت نمونهٔ آزمایشی ما از ۹۷,۵۹۰ دلار آغاز میشود که با آپشنهایی مثل پکیج ۱۱,۲۰۵ دلاری پریمیوم شامل سیستم صوتی هارمن کاردون با ۱۹ بلندگو، تودوزی چرمی دستدوز، سانروف و کالیپرهای ترمز قرمزرنگ از مرز ۱۰۰ هزار دلار عبور کرده و به ۱۱۱,۲۸۰ دلار رسیده است.
منبع: خبرآنلاین