۱۲ ابرخودرو لوکس و گرانقیمت در سال ۲۰۲۴ که برای فروش در اختیار عموم قرار می گیرند

۱۲ ابرخودرو لوکس و گرانقیمت در سال ۲۰۲۴ که برای فروش در اختیار عموم قرار می گیرند

خریدارانی که به دنبال خودروهای فوق لوکس با قیمت بیش از ۵۰۰ هزار دلار هستند، حق انتخاب زیادی داشته و طیف گسترده ای از خودروها از شاسی بلندهای آفرودی تا ابرخودروهای بسیار سریع برای انتخاب وجود دارند.

کد خبر : ۱۷۵۸۹۳
بازدید : ۱۹

براساس تحقیقات Cox Automotive ، میانگین قیمت جدید خودرو در دسامبر ۲۰۲۳ برابر با ۴۸،۷۵۹ دلار بوده است. این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش اندکی را نشان می دهد اما همچنان در مقایسه با میانگین های قبل از همه گیری کرونا ، رقم بالایی محسوب می شود. در حالی که به نظر می رسد رشد قیمت کلی بازار خودرو ثابت است، اما همچنان قسمت بالای بازار خودرو در حال افزایش قیمت است.

خریدارانی که به دنبال خودروهای فوق لوکس با قیمت بیش از ۵۰۰ هزار دلار هستند، حق انتخاب زیادی داشته و طیف گسترده ای از خودروها از شاسی بلندهای آفرودی تا ابرخودروهای بسیار سریع برای انتخاب وجود دارند.

Radford-Type-62-2س-1024x576_5

در کنار برندهای لوکس همیشگی که علاقه مندان انتظار دیدن آن ها را در بالای لیست قیمت خودرو دارند، تعدادی از برندهای تازه کار نیز در سال های اخیر راه خود را به بالای جدول پیدا کرده اند. برخی از آن ها خودروهای الکتریکی بسیار پیشرفته با قدرت خروجی چهار رقمی ارائه می دهند، در حالی که برخی دیگر طراحی منحصر به فرد و انحصاری بودن بیش از حد را به عنوان دلایل قیمت بالایشان عنوان می کنند. چه از استارتاپ های جاه طلب باشند و چه خودروسازان قدیمی، در اینجا ۱۲ مورد از گران ترین خودروهایی که در حال حاضر برای فروش در سال ۲۰۲۴ وجود دارند، آورده شده است.

Rolls-Royce-Phantom-EWBص-1024x682

۱۲- Rolls-Royce Phantom EWB

قیمت: ۵۷۳,۰۰۰ دلار

لیموزین پرچمدار رولز رویس هنوز هم استاندارد طلایی در مورد خودروهای فوق لوکس است و همانطور که انتظار دارید، با قیمت بسیار بالایی عرضه می شود. البته به سختی می توان به اعداد و ارقام دقیق دست پیدا کرد؛ چرا که فانتوم ها معمولاً به مقدار قابل توجهی برای صاحبانشان سفارشی سازی می شوند و همین موضوع باعث می شود تا قیمت نهایی آن ها به میزان قابل توجهی تغییر کند؛ اما Car and Driver مدعی شده که یک فانتوم پهن پیکر حداقل ۵۷۳,۰۰۰ دلار قیمت خواهد داشت. در فرم EWB، فضای داخلی پرفضای سابق فانتوم حتی وسیع تر نیز شده و یک فضای پای بزرگ تر و اضافی برای بخش وی آی پی عقب خودرو در نظر گرفته شده است.

زمانی بود که رولز رویس از افشای ارقام قدرت خودروهای خود خودداری می کرد و در موردی مشهور، خروجی قدرت خودرو Silver Shadow خود را تنها “کافی” توصیف می کرد؛ اما امروزه زمانه تغییر کرده و این شرکت در مورد آنچه در زیر کاپوت قرار دارد، صادقانه تر از قبل عمل می کند. هر نمونه از این خودرو از یک موتور V۱۲ دوگانه توربو شارژر با قدرت ۵۶۳ اسب بخار استفاده می کند که برای کاهش زمان حرکت از صفر تا ۱۰۰ کیلومتر این خودرو به ۵.۱ ثانیه کافی است. حتی در شتاب کامل، سواری خودرو با دقت مهندسی شده ای تا حد ممکن نرم بوده و سیستم دوربینی و سنسورهایی برای تشخیص جاده پیش رو و تنظیم سیستم تعلیق برای جبران هرگونه دست اندازها و چاله ها در نظر گرفته شده است.

این سواری دگرجهانی را با فهرستی از آپشن های اختیاری گرانقیمت – از جمله یک خنک کننده داخلی شامپاین و یک هدلاینر شوتینگ استار – ترکیب کنید و به راحتی می توانید ببینید که چرا فانتوم همچنان گزینه انتخابی ثروتمندان جهان است.

Ferrari-SF90-Spiderسسسث-1024x576

۱۱- Ferrari SF90 Spider

قیمت: ۵۷۵,۰۰۰ دلار

فراری SF۹۰ اسپایدر با قیمت پایه ۵۷۵،۰۰۰ دلار، یکی از گرانترین سری های تولید Prancing Horses تا به امروز است. این در حالی است که افزایش قیمت ها مانع از صف کشیدن مشتریان ثورتمند برای خرید این خودرو نشده و در واقع کاملاً برعکس است. این برند آمار فروش بی سابقه ای را در سال ۲۰۲۲ داشته و از SF۹۰ به عنوان یکی از دلایل اصلی این رشد یاد کرده است.

نسخه سقف دار این خودرو با نام SF۹۰ Stradale کمی ارزان تر است و قیمت پایه آن از حدود ۵۲۴,۰۰۰ دلار شروع می شود. هر دو در ۲.۵ ثانیه از سرعت ۰ به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می رسند و از نهایت سرعت ۳۴۰ کیلومتر بر ساعت بهره می برند که به لطف پیشرانه هیبریدی جدید امکان پذیر شده است. از مجموع ۹۸۶ اسب بخار قدرت این موتور، ۷۶۹ اسب توسط موتور ۴ لیتری توربو دوگانه V۸ تولید می شود. ۲۱۷ اسب بخار باقی مانده نیز از موتورهای الکتریکی دوقلو می آید که با پک باتری ۷.۹ کیلووات ساعتی تا بیش از ۲۵ کیلومتر برد تمام الکتریکی جفت می شوند.

با این حال، در واقع خرید SF۹۰ اسپایدر به سادگی رفتن به نزدیک ترین نمایندگی و دادن پول نقد نیست. با این همه علاقه، مشتریان جدید پشت یک لیست انتظار بسیار طولانی خواهند بود. لیست بلندبالایی از قوانین وجود دارد که مالکان برای بهبود جایگاه خود در صف دنبال می کنند، اما در صورتی که از قبل مشتری وی آی پی نباشند، بسیار بعید است که بتوانند یک دستگاه از این خودرو ساخت ۲۰۲۴ را تهیه کنند.

Lamborghini-Revueltoب-1024x576

۱۰- Lamborghini Revuelto

قیمت: ۶۰۰,۰۰۰ دلار

پس از هیاهوی بسیار، جانشین لامبورگینی اَونتادور در سال ۲۰۲۳ رونمایی شد. ویژگی اصلی این خودرو، موتور جدید است؛ چرا که پرچم دار خط تولید Raging Bull دیگر تنها یک پیشرانه بنزینی نیست و سه موتور الکتریکی در کنار موتور V۱۲ آن کار می کنند تا قدرت ترکیبی ۱،۰۰۱ اسب بخار را ارائه دهند. اولین رانندگی با روولوتو تایید کرد که قدرت اضافه شده بسیار فراتر از آن چیزی است که روی کاغذ می توان دید و کمترین میزان گشتاور موتورهای الکتریکی باعث می شود تا شتاب گیری با سرعت بالا آسان تر از همیشه شود. حس فرمان و هدایت خودرو نیز به همان اندازه تاثیرگذار بوده و به نظر بسیاری این خودرو بسیار تیزتر از خودرو آونتادور است.

با نهایت سرعت بیش از ۳۴۷ کیلومتر بر ساعت و زمان ۲.۵ ثانیه برای رسیدن از سرعت صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت، آمار عملکرد رولوتو بسیار نزدیک به رقیب فراری خود یعنی SF۹۰ Stradale است، اما این لامبورگینی است که به جیب های کمی عمیق تر نیاز خواهد داشت، چرا که قیمت روولوتو از ۶۰۰ هزار دلار شروع می شود. با این حال، برخلاف SF۹۰، فعلاً فقط به شکل سقف دار در دسترس است. به احتمال زیاد در سال های آینده شاهد عرضه نسخه بدون سقف این خودرو با برچسب قیمتی بالاتر خواهیم بود.

با این حال در حال حاضر لامبورگینی بر روی برآورده کردن تقاضای مشتریان برای روولوتوی معمولی تمرکز خواهد کرد، چرا که در اکتبر ۲۰۲۳ گزارش شد که مدت انتظار برای این خودرو از ۳۰ ماه فراتر رفته است.

Radford-Type-62-2ضضضض

۸- Radford Type 62-2

قیمت: ۶۳۶,۰۰۰ دلار

خودروساز کوچک و اختصاصی Radford، از همان ابتدای شروع فعالیت غیرمرسومش، یکی از زیباترین ابرخودروهایی را خلق کرده است که احتمالاً تا به حال نام آن را نشنیده اید. این برند توسط گروه کوچکی از کارآفرینان از جمله آنت آنستد، مجری تلویزیون بریتانیا که بیشتر به خاطر برنامه Wheeler Dealers شناخته می شود و جنسون باتن، قهرمان سابق جهان فرمول یک تاسیس شد. این خودرو شاسی یک Lotus Exige را گرفته و تقریبا هر عنصر دیگر را از نو می سازد و خودروی حاصل از آن طولانی تر، با ارتفاع کمتر و بسیار قدرتمندتر از هر Exige است.

در بهترین مدل، به لطف موتور V۶ سوپرشارژ ۳.۵ لیتری، قدرت این پیشرانه به ۶۰۵ اسب بخار می رسد. فضای داخلی مینیمالیستی و مسابقه ای خودرو با در نظر گرفتن صرفه جویی در وزن طراحی شده است و تنها نیازهای اساسی را در بر می گیرد. البته یکی از موارد استثنا، کورنومترهای دوگانه روی داشبورد است که توسط ساعت سازی لوکس Bremont ساخته شده اند و به عنوان آپشن اختیاری در دسترس هستند. سبک طراحی این خودرو از خودرو مسابقه ای Lotus Type 62 در اواخر دهه ۶۰ میلادی الهام گرفته شده است و برای ادای احترام به نسخه اورجینال، دو نمونه ویژه با ظاهر قدیمی در دسترس هستند.

یک نسخه John Player Special و یک نسخه Gold Leaf از این خودرو وجود دارد که هر دو تنها به ۱۲ واحد محدود شده اند. کل تیراژ تولید به ۶۲ دستگاه می رسد و قیمت ها بر اساس نوع نسخه و توان خروجی متفاوت است. ردرفورد هنوز قیمت دقیق را تایید نکرده است، اما Top Gear گزارش داده بود که نسخه فول آپشن ۶۰۵ اسب بخاری حدود ۵۰۰ هزار دلار قیمت خواهد داشت که برابر با حدود ۶۳۶,۰۰۰ دلار در زمان نگارش این مطلب است.

Brabus-900-XLP-صثقص-1024x577_4

۷- Brabus 900 XLP

قیمت: ۹۰۹,۰۰۰ دلار

تیونر آلمانی Brabus برخی از عجیب و غریب ترین مرسدس – ای ام جی های موجود در بازار را تولید می کند که ۹۰۰ XLP یکی از گرانقیمت ترین های آن ها است. این خودرو بر اساس Mercedes-AMG G 63 طراحی شده است؛ اما فهرست بلندبالایی از ارتقاها از جمله افزایش قدرت خروجی تا ۹۰۰ اسب بخار را در خود جای داده است. این امر با افزایش قدرت جابجایی پیشرانه V۸ شرکت G – Wagon، نصب دو توربوشارژر با طراحی برابوس و نصب ECU جدید، و دیگر تغییرات به دست آمده است. این افزایش قدرت، زمان شتاب صفر تا ۱۰ کیلومتر بر ساعت این خودرو را تنها به ۴.۴ ثانیه می رساند؛ هرچند نهایت سرعت آن به ۲۰۸ کیلومتر بر ساعت محدود می شود.

هرچند این تیونر مشخص نمی کند که چرا نهایت سرعت این خودرو نسبت به G۶۳ استاندارد به سرعت پایین تری محدود می شود، اما با اطمینان می توان گفت که این موضوع به کیت بدنه آماده آفرودی و تایرهای حجیم تمام آفرودی مربوط می شود. برابوس هم عریض تر بوده و هم ارتفاع بیشتری نسبت به یک شاسی بلند استاندارد دارد و هم می توان آن را با یک سقف ریلی و یک وینچ برای ماجراجویی های بسیار دوردست مجهز کرد. علاوه بر این، تبدیل بستر پیکاپی باعث می شود که به راحتی بتوان کیت و تجهیزات لازم را برای یک آفرود لذت بخش به همراه داشت.

همانند بسیاری از خودروهای فوق گران قیمت، براباس قیمت گذاری دقیقی را اعلام نکرده است، اما در زمان نگارش این مطلب، این برند نمونه تقریباً جدیدی از ۹۰۰ XLP را با قیمت ۸۳۰،۹۶۸ یورو – که حدود ۹۰۹،۰۰۰ دلار است – در وب سایت خود قرار داده است.

SSC-Tuataraسی_3

۷- SSC Tuatara

قیمت: ۱.۶ میلیون دلار

ابرخودروهای مدرن اغلب به صورت بسیار محدود عرضه می شوند و بخش اعظم یا تمام دفترچه سفارش آن ها مدت ها قبل از رونمایی عمومی، توسط مشتریان وفادار برند پر می شود. این بدین معنی است که پیدا کردن خودرویی که واقعاً برای خرید در دسترس است، کار آسانی نیست. بیشتر خودروهای عجیبی که پیش از تمام شدنشان رونمایی می شوند، توسط تولیدکنندگان کوچک تری ساخته می شوند که برای پایگاه دیرپایی از طرفداران، لوکس بودن کافی را ندارند. یکی از این برندها SSC است که آخرین هایپرکار آن ۱.۶ میلیون دلار قیمت دارد. Tuatara در سال ۲۰۲۰ زمانی خبرساز شد که سازنده اش اعلام کرد رکورد سرعت جدیدی در بخش خودرو را ثبت کرده و در بخش بسته بزرگراهی در نوادا به سرعت بیش از ۵۰۵.۷ کیلومتر بر ساعت رسیده است.

علاوه بر این، بررسی مستقل کارشناسان در مورد این ادعاها تردید ایجاد کرد و این عملکرد هرگز توسط رکوردهای جهانی گینس تایید نشد. در تلاش دوم، این بار در باندی بسیار کوتاه تر، این خودرو به سرعت ۴۵۲.۶ کیلومتر بر ساعت رسید که بدون شک بسیار چشمگیر است، اما به رقم اصلی ادعا شده نزدیک نیست. با این حال، ناظران در این رویداد اشاره کردند که این طول باند بود که سرعت بالای خودرو را محدود می کرد، نه خود خودرو.

بدون شک تلاش های بیشتری برای اثبات ادعای سرعت بیش از ۴۸۰ کیلومتری این خودرو برنامه ریزی شده است، اما بحث و جدل پیرامون آن به این معنی است که ۱۰۰ دستگاه برنامه ریزی شده از این خودرو فعلا به طول کامل فروش نمی رسد. این موضوع باعث می شود که حتی اگر به طور رسمی سریع ترین خودرویی نباشد که تاکنون ساخته شده است، باز هم بتوان آن را سریع ترین خودروی موجود برای خرید دانست.

W-Motors-Fenyr-SuperSport46564-1024x512

۶- W Motors Fenyr SuperSport

قیمت: ۱.۹ میلیون دلار

پس از موفقیت Lykan HyperSport، شرکت W Motors که مقر آن در امارات متحده عربی است، به سرعت اولین خودروی خود را با یک محصول دیگر و کمی ارزان تر دنبال کرد. در حالی که قیمت لایکان هایپراسپرت از ۳.۴ میلیون دلار شروع شد، قیمت Fenyr SuperSport حدود ۱.۹ میلیون دلار است که البته هنوز هم برای بسیاری از افراد یک معامله خوب محسوب نمی شود. این سوپر اسپرت برای اولین بار در سال ۲۰۱۷ رونمایی شد اما دو سال طول کشید تا تمام نسخه اولیه به فروش برسد. این خط تولید فوق العاده انحصاری متشکل از تنها ۱۰ خودرو، با این واقعیت که گفته می شود یک کلکسیونر ژاپنی در یک معامله ۵ دستگاه از این خودروهای خاص را خریداری کرده است، انحصاری تر می شود.

با این حال، میلیاردرهایی که ثروت های هفت رقمی دارند، نیازی به نگرانی ندارند، چرا که دبلیو موتورز قصد دارد ۱۰۰ نمونه دیگر از این خودرو را پس از عرضه اولیه بسازد. هر کدام از آن ها دارای موتور ۳.۸ لیتری شش سیلندر تخت با قدرت ۸۰۰ اسب بخار هستند که توسط متخصصان پورشه RUF ساخته شده است. سرعت گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت این خودرو تنها ۲.۸ ثانیه طول می کشد، در حالی که نهایت سرعت رسمی ادعا شده ۳۹۷ کیلومتر بر ساعت است. اگر یک Fenyr استاندارد کمی بیش از حد معمولی به نظر می رسد، پس W Motors یک برنامه سفارشی سازی گسترده را نیز ارائه می دهد که خریداران می توانند با صرف هزینه ای اضافی، آپشن های شخصی خود را به آن اضافه کنند

Koenigsegg-Gemera-HV8سیبسی-1024x576

۵- Koenigsegg Gemera HV8

قیمت: ۲.۱ میلیون دلار

علی رغم اینکه Koenigsegg قول داده بود که با عرضه Jesko Absolut از دنبال کردن رکوردهای سرعت بالا فاصله بگیرد، اما هنوز هم در زمینه ساخت خودروهای بسیار سریع فعالیت می کند. خودرو چهار نفره Gemera یکی از جدیدترین تولیدات این شرکت است که به صورت استاندارد دارای پیشرانه سه سیلندر خطی و گزینه ای برای موتور V۸ هیبریدی است.

مدل دوم گران ترین مدل است که ۲.۱ میلیون دلار قیمت دارد و حدود ۴۰۰ هزار دلار از مدل پایه گران تر است. همچنین با قدرت خروجی ترکیبی ۲,۳۰۰ اسب بخار، این نسخه قدرتمندترین موتور این گروه محسوب می شود که ۱,۵۰۰ اسب بخار از آن توسط موتور احتراقی تامین می شود. Gemera در حالت استاندارد هیبریدی سه سیلندری، در مجموع ۱,۴۰۰ اسب بخار قدرت ارائه می دهد. بنابراین، یک خروجی قدرت چهار رقمی از یک هیبرید با یک سیلندر کم تر نسبت به Prius.

جمرا علاوه بر اینکه بسیار سریع است، کاربردی ترین خودروی Koenigsegg تا به امروز نیز هست و فضای کافی برای چهار بزرگسال و مقدار قابل توجهی بار دارد. قرار است تولید این خودرو به ۳۰۰ واحد در تمامی تیپ ها محدود شود، هرچند که مشخص نیست چه تعداد جای خالی ساخت برای این خودرو باقی مانده است.

Rimac-Nevera-سث-1024x576

۴- Rimac Nevera

قیمت: ۲.۲ میلیون دلار

در شرایطی که تعدادی از هایپرکارهای الکتریکی ادعای قدرت خروجی اسب بخاری قابل توجهی را می کنند که تا یکی دو دهه پیش غیرقابل تصور به نظر می رسید، به راحتی می توان فراموش کرد که رانندگی با خودرویی با این قدرت تا چه حد سخت است. مدتی را پشت فرمان ریماک نورا تایم اتک (Rimac Nevera Time Attack)، نوع خاصی از هایپرکار کروات که تنها به ۱۲ واحد محدود می شود، بگذرانید و این سوال را از خود خواهید پرسید که آیا یک راننده مسابقه ای غیر حرفه ای می تواند حتی از عهده رانندگی با خودرویی چنین قدرتمند برآید یا خیر. در حال حاضر تمامی نسخه های Nevera Time Attack پیش فروش شده اند، اما مدل استاندارد Nevera فعلاً با قیمت پایه حدود ۲.۲ میلیون دلار در دسترس است.

Nevera از چهار موتور الکتریکی خود ۱،۸۱۳ اسب بخار قدرت تولید می کند و زمان صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت آن تنها ۱.۸۵ ثانیه است. این خودرو می تواند به طور رسمی به حداکثر سرعت ۴۱۳ کیلومتر بر ساعت برسد و به لطف شتاب بی نظیر خود، سریع تر از هر خودروی تولیدی دیگری در کره زمین به سرعت های بالای سه رقمی خواهد رسید. سرعت مستقیم یک چیز است، اما نورا هم در پیچ ها، هم در جاده و هم در پیست عملکرد فوق العاده ای دارد. همچنین یک نسخه دریفت از آن برای علاقمندان به هیجان های جانبی در دسترس است.

در مجموع تنها ۱۵۰ دستگاه از این خودرو ساخته شده و تا به امروز، ریماک در مورد اینکه دقیقاً چه تعداد جای خالی سفارش باقی مانده، افشاگری نکرده است. به تازگی اعلام شده که همکاری توزیع با گروه VW آمریکا احتمالاً باعث افزایش فروش برای دستگاه های باقی مانده خواهد شد، بنابراین علاقه مندان به خودروهای گرانقیمت لوکس مدت زمان زیادی برای کسب سهمیه نخواهند داشت.

Gordon-Murray-Automotive-T.33-Spiderس-1024x576

۳- Gordon Murray Automotive T.33 Spider

قیمت: ۲.۳ میلیون دلار

گوردون موری، طراح فرمول یک مک لارن، از مشهورترین جانشین معنوی این خودرو در سال ۲۰۲۰ رونمایی کرد. با نام رسمی GMA T. ۵۰، این خودرو پس از عرضه، همانند مدل های بعدی GMA یعنی T. ۵۰ و T33 به سرعت فروخته شد. در اطلاعیه ای که در وب سایت گوردون موری منتشر شده، اعلام شده است که اکنون دیگر برای کلکسیونرها بسیار دیر شده است تا به هر یک از این خودروهای انحصاری دست پیدا کنند؛ اما با این وجود، همچنان امکان ثبت نام برای T.33 Spider وجود دارد.

تولید این نسخه به ۱۰۰ دستگاه محدود بوده و تا زمان رونمایی آن در سال ۲۰۲۳ نزدیک به نیمی از تیراژ تولید به فروش رفته است. درست مانند T.33 کوپه، اسپایدر دارای موتور V۱۲ ساخت Cosworth با حجم ۳.۹ لیتر است که ۶۰۷ اسب بخار قدرت دارد. این V۱۲ تنفس طبیعی داشته و ۱۱,۱۰۰ دور در دقیقه می چرخد. شاید این عملکرد به اندازه T.50 قابل توجه نباشد، اما هنوز برای دادن قدرتی به T.33 Spider که با هر خودروی اسپرت دیگری در اندازه خود کاملاً متفاوت باشد، کافی است.

همچنین تی.۳۳ اسپایدر با ۱۰.۴ فوت مکعب فضای بار و کارپلی اپل و اندروید اتو برای ناوبری و سرگرمی، برای سفرهای جاده ای طولانی مناسب تر از دیگر ابرخودروهای با قیمت هفت رقمی طراحی شده است. قیمت این خودرو از ۱.۸ میلیون پوند – که تقریباً ۲.۳ میلیون دلار است – شروع می شود و اولین نمونه ها قرار نیست تا سال ۲۰۲۵ تحویل داده شوند.

Deus-Vayanne45-1024x683_2_11zon

۲- Deus Vayanne

قیمت: ۲.۵ میلیون دلار

Vayanne که در نمایشگاه بین المللی خودروی نیویورک ۲۰۲۲ معرفی شد، اولین خودرو از استارتاپ ابرخودرویی اتریشی Deus است. استارت آپ های جاه طلب عرصه خودروسازی الکتریکی بسیار فراوان و بی کیفیت هستند، اما Deus از همکاری های قابل توجهی برخوردار است که شانس تولید آن را بیش از پیش بالا می برد. به عنوان مثال، بنیان گذاران این شرکت قراردادی با ایتال دیزاین برای ساخت خودرو در تاسیسات آن در تورین، ایتالیا از سال ۲۰۲۵ به بعد امضا کرده اند. کارخانه ایتال دیزاین پیش از این همه چیز از بی ام و M۱ گرفته تا نیسان GTR – ۵۰ و همچنین هایپرکار محدود خود این برند یعنی Zerouno را ساخته است.

همچنین کمپانی William Advanced Engineering، بخش سابق تیم فرمول یک ویلیامز که اکنون به عنوان متخصص مستقل خودروهای لوکس فعالیت می کند، با Deus همکاری می کند. ویلیامز به عنوان تامین کننده اصلی باتری ها در انواع رشته های موتوراسپرت از فرمول E تا کلاس Hypercar (LMDh)، تجربه زیادی در ساخت پیشرانه های الکتریکی در جهان دارد.

از آنجایی که این خودرو هنوز در حال توسعه است، آمار نهایی عملکرد آن مشخص نشده است، اما خروجی قدرت موقت این خودرو ۲،۲۴۳ اسب بخار، با زمان صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت کم تر از دو ثانیه و نهایت سرعت بیش از ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت است. همچنین هنوز قیمت دقیق این خودرو مشخص نشده است، هرچند که پیش از این رقم ۲.۵ میلیون دلار برای آن در رسانه ها اعلام شده بود.

Lotus-Evija34534-1024x576_1_11zon

۱- Lotus Evija

قیمت: ۲.۶ میلیون دلار

گرانترین و قدرتمندترین خودروی جاده ای لوتوس که تاکنون ساخته شده است، چند سالی است که در بازار وجود دارد هر چند اولین بار در سال ۲۰۱۹ رونمایی شد. در زمان عرضه، قیمت آن ۲.۱۵ میلیون دلار گزارش شد و تیراژ تولید آن به ۱۳۰ واحد می رسید. با این حال، تاخیر در تولید همراه با تاثیر دوران شیوع کرونا به این معنی بود که تا سال ۲۰۲۳ طول کشید تا اولین نمونه ها به مشتریان تحویل داده شوند و تحویل در هفته خودروی مونتری انجام شد. در حالی که مجموعه ای از گزارش ها در سال ۲۰۲۰ ادعا می کردند که تولیدات سال اول همگی به فروش رسیده اند، به نظر می رسد که تعدادی از ساخته های بعدی هنوز فروخته نشده اند.

بر اساس برخی گزارش ها، تعداد نامشخصی جای خالی برای خرید Evija، با قیمت اصلاح شده ۲.۶ میلیون دلار، هنوز در دسترس هستند. این کانسپت هنوز هم در وب سایت این برند قرار دارد، بنابراین به نظر می رسد فعلاً Evija تاج و تخت گرانقیمت ترین خودروی جدیدی که در حال حاضر در معرض فروش عمومی قرار دارد، را بر سر خواهد داشت.

زمانی که configurator برای اولین بار رونمایی شد، با قدرت نزدیک به ۲,۰۰۰ اسب بخار و بردی در حدود ۴۰۰ کیلومتر، پیشگامانه بود. ورود هایپرکارهای جدیدتر به این معنی است که این اعداد دیگر چندان منحصر به فرد نیستند، اما با این حال هنوز هم بسیار قابل توجه به نظر می رسند. در حال حاضر، این خودروی لوتوس به تنهایی گرانترین خودروی جدیدی است که در سال ۲۰۲۴ به فروش می رسد.

منبع: روزیاتو

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید