(ویدئو) همه چیز درباره تویوتا لندکروز ۲۰۲۴؛ تصاویر این آفرود هیبریدی ۵۰ هزار دلاری را ببینید

(ویدئو) همه چیز درباره تویوتا لندکروز ۲۰۲۴؛ تصاویر این آفرود هیبریدی ۵۰ هزار دلاری را ببینید

در حالی که لندکروزر نسل قبلی از موتور ۸ سیلندر ۵.۷ لیتری تنفس طبیعی استفاده می کرد، مدل جدید دارای یک موتور ۴ سیلندر ۲.۴ لیتری با یک هیبرید کمکی و توربوشارژ است. این موتور ۳۲۶ اسب بخار قدرت و ۴۶۵ پوند فوت گشتاور تولید می کند. و می تواند تا ۲۷۰۰ کیلوگرم را یدک بکشد.

کد خبر : ۱۷۶۱۶۲
بازدید : ۲۱

تویوتا لندکروزر جدید به راحتی می تواند یکی از پرطرفدارترین شاسی بلندهای سال ۲۰۲۴ باشد.

به نقل از موتور۱، پس از یک توقف ۴ ساله، این آفرود ارزشمند با ظاهری خشن، موتوری قدرتمند و انبوهی از تجهیزات آفرودی به بازار خودرو آمریکا بازگشته است.

ویژگی های موتور

در حالی که لندکروزر نسل قبلی از موتور ۸ سیلندر ۵.۷ لیتری تنفس طبیعی استفاده می کرد، مدل جدید دارای یک موتور ۴ سیلندر ۲.۴ لیتری با یک هیبرید کمکی و توربوشارژ است. این موتور ۳۲۶ اسب بخار قدرت و ۴۶۵ پوند فوت گشتاور تولید می کند. و می تواند تا ۲۷۰۰ کیلوگرم را یدک بکشد.

45

مصرف سوخت

تویوتا مصرف سوخت ترکیبی لندکروزر جدید را ۱۱.۵ کیلومتر به ازای هر لیتر تخمین می زند. این یک پیشرفت بزرگ نسبت به نسل قبلی این SUV است که در مجموع ۶ کیلومتر/لیتر بود. به عبارت دیگر موتور هیبرید لندکروز جدید این کارایی را افزایش داده است.

آیا لندکروزر، آفرود خوبی است؟

هنوز فرصت رانندگی با لندکروزر جدید را نداشته ایم، بنابراین نمی توانیم با اطمینان مطلق بگوییم که لندکروزر آفرود خوبی است. اما می دانیم که SUV جدید دارای فناوری های زیادی برای برتری این خودرو در محیط های ناهموار است.

46

لندکروزر جدید بر روی پلتفرم بدنه روی قاب TNGA-F سوار می شود و دارای گیربکس هشت سرعته اتوماتیک با سیستم چهار چرخ متحرک دائمی و جعبه انتقال دو سرعته است.

در زمان آفرود کردن، لندکروزر دارای کنترل کرال با سرعت کم است که دریچه گاز و ترمز را در اختیار می گیرد تا راننده بتواند روی فرمان تمرکز کند. کنترل کمکی در سراشیبی هم وجود دارد که سرعت SUV را هنگام پایین آمدن تعدیل می کند.

47

یک سیستم Multi-Terrain Select هم به راننده امکان می دهد پیشرانه را برای شرایطی مانند گل، سنگ و شن تنظیم کند. این لندکروزر ۲۲.۱ سانتی‌ متر از زمین فاصله دارد.

آیا تویوتا، یک لندکروزر برقی می سازد؟

نه در آمریکا؛ حداقل هنوز نه. تویوتا، کانسپت لندکروزر الکتریکی را در اکتبر ۲۰۲۳ با طراحی سفارشی و آینده نگر معرفی کرد. اما این کانسپت قرار نیست به این زودی ها تولید شود. اگرچه تویوتا در برنامه های آتی خود تعدادی آفرود برقی دارد.

48

فضای داخلی لندکروزر چگونه است؟

لندکروزر جدید دارای امکانات رفاهی بسیاری در کابین است. حتی تریم پایه ۱۹۵۸ دارای گرمکن صندلی های جلو و فرمان گرم شونده است. همچنین دارای صفحه نمایش اطلاعات سرگرمی ۸.۰ اینچی و استریو با ۶ بلندگو است. این مدل پایه دارای روکش پارچه ای است.

49

همه مدل ها دارای پلاستیک های نرم در داشبورد بالایی و پانل درب هستند. بخش های دیگر یک پوشش لاستیکی روی پلاستیک دارند. تریم میان رده دارای صفحه نمایش ۱۲.۳ اینچی روی داشبورد و روکش چرم مصنوعی Softex است. و صندلی ها تهویه می شوند.

همه لندکروزها با مجموعه فناوری Toyota Safety Sense ۳.۰ عرضه می شوند که شامل سیستم پیش از برخورد، کروز کنترل تطبیقی، کمک برای ماندن بین خطوط و تشخیص علائم جاده است.

50

آیا لندکروزر بزرگتر از 4Runner است؟

بله، لندکروزر جدید بزرگتر از 4Runner است. لندکروزر ۴۹۲۰ میلی متر طول دارد و روی فاصله بین ۲ محور ۲۸۵۰ میلی متری سوار می شود، در حالی که عرض آن با آینه ها ۲۱.۳۸ میلی متر و ارتفاع آن ۱۸۵۹ میلی متر است.

51

تویوتا 4Runner مدل 2024

4Runner بسته به سطح تریم، ۴۸۳۱ میلی متر تا ۴۸۵۹ میلی متر طول دارد و فاصله بین ۲ محور آن ۲۷۸۹ میلی متر است. عرض کلی ۱۹۲۵ میلی متر و ارتفاع ۱۸۱۶ میلی متر است. 4Runner فاصله ۲۲۸ میلی متری از زمین را برای مدل ۴x۲ و ۲۴۳ میلی متر را برای ۴x۴ در نظر گرفته که در واقع بهتر از فاصله ۲۲۰ میلی متر لندکروزر است.

قیمت تویوتا لندکروزر جدید چقدر است؟

تویوتا هنوز قیمت کامل لندکروزر را اعلام نکرده است. هنگامی که در ماه آگوست عرضه شد، این شرکت گفت که قیمت اولیه آن در محدوده ۵۰ هزار دلاری خواهد بود. لندکروزر در ۳ تیپ موجود عرضه می شود: ۱۹۵۸، لندکروزر و فرست ادیشن که افزایش قیمت خواهند داشت.

52

تویوتا 4Runner مدل 2024

آنطور که گفته می شود فرست ادیشن محدود به ۵ هزار دستگاه است که تویوتا در ۲ ماه اول آن را تولید می کند.

منبع: همشهری

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید