(تصاویر) اولین و لوکس ترین کامیون لیموزین جهان با ظرفیت ۴۰ نفر!

(تصاویر) اولین و لوکس ترین کامیون لیموزین جهان با ظرفیت ۴۰ نفر!

در ادامه همراه ماباشید تا شما را با اولین و لوکس ترین کامیون لیموزین جهان آشنا کنیم.

کد خبر : ۱۸۳۱۵۶
بازدید : ۱۲۰

وقتی صحبت از یک لیموزین لوکس می شود اغلب افراد خودروهای برندهای معروف اروپایی مانند مرسدس بنز و یا بی ام و، و برخی نیز خودروی محبوب مراسمات مهم را به یاد می آورند.

با اینحال اگر نگاهی به کتاب رکورد گینس بیاندازیم سنگین ترین خودروی لیموزین جهان را خواهیم یافت. این خودرو از یک کابین و یک نیمه تریلر تشکیل شده است که در حال حاضر به فروش گذاشته شده است. در ادامه همراه من باشید تا شما را با این کامیون جذاب و لوکس آشنا کنم.

تاریخچه ساخت سنگین ترین لیموزین جهان

کامیون پیتربیلت ۳۷۹ زیبا در سال ۱۹۸۷ تولید شد. این کامیون دارای موتوری با قدرت ۴۳۵ اسب بخار از برند کامینز در زیر کاپوت است. این کامیون کاملا نمادین است و سبک کلاسیک آن مورد علاقه بسیاری از رانندگان آمریکایی است.

این پیتربیلت می تواند با سرعت ۱۴۵ کیلومتر بر ساعت در جاده حرکت کند زیرا محئو کننده های سرعت هنوز در ایالات متحده اجباری نیستند.

این خودروی آمریکایی پس از اینکه بازسازی شد و به این شکل درآمد، Midnight Rider نام گرفت و در حال حاضر داخل نمایشگاه جکسون که یکی از فروشنده های خودروهای کلاسیک و منحصر بفرد است، قرار گرفته است.

ایده ساخت لیموزین با یک کامیون کشنده برای اولین بار در ذهن زوجی کالیفرنیایی متولد شد که قصد داشتند به واگن های قدیمی در عیم حال لوکس راه آهن ادای احترام کنند. کل ساخت پروژه این کامیون توسط یک تیم پنج نفره انجام شد و ۷ سال به طول انجامید و در سال ۲۰۰۳ به پایان رسید.

najciezsza_limuzyna_na_swiecie_7-1024x819_4_11zon

najciezsza_limuzyna_na_swiecie_5-1024x819_11zon

طراحی دیواره ها و تجهیزات لوکس اولین کامیون لیموزین جهان

سقف این کامیون موج دار است و پنجره هایی که در سطوح مختلف قرار گرفته شدند و در نگاه اول واگن های قطار را تداعی می کند. طراحی فضای داخلی آن واقعا تاثیرگذار است و حتی زیباترین و تاثیرگذارترین ساختمان های دوره هنری باروک را شرمنده می کند.

در ابتدا باید بگویم که این اتاق عظیم که به روی شاسی قرار گرفته به چهار قسمت تقسیم می شود که سه قسمت آن از اتاق های نشیمن فوق بسیار مجهزی می باشد.

دیواره های اتاق با چوب برنج صیقل داده شده است با پارچه های هماهنگ و زیبا به عنوان پرده دیزاین شده است. همین المان ها باعث شده  فضای اتاق بیشتر شبیه به کاخ های باستانی شود تا یک کمپر معمولی. المان های لوکس فقط به دیواره های کابین ختم نمی شود بلکه پنج تلویزیون صفحه تخت با قابلیت دریافت ماهواره، تهویه مطبوع و یک سیستم تلفن داخلی که به شما این امکان را می دهد هر نوع نوشیدنی را از اتاق مخصوص نوشیدنی سفارش دهید. سازندگان این کابین سرویس بهداشتی را نیز فراموش نکردند.

در مجموع این تریلر لوکس بیش از ۳۸ متر مربع فضا را در اختیار سرنشینان می گذارد و ۴۰ نفر می توانند به صورت همزمان در آن حضور داشته باشند.

۵ نفر همزمان به روی این خودرو کار می کنند که شامل دو راننده، یک متصدی بخش سرو نوشیدنی، یک مهماندار و یک متخصص و تعمیرکار می شود.

تطبیق چنین این تعداد افراد در یک خودرو و بکارگیری تجهیزات لوکس نیاز به یک ساختار بسیار محکم داشت به همین دلیل ۹۰ درصد اتاق این نیمه تریلر دست ساز بود و تا ۱۶ برابر ضخیم تر از خودروهایی بود که در بخش حمل و نقل مشغول فعالیت بودند.

وزن بدون بار کل این خودرو به ۲۲.۹۳۳ کیلوگرم می رسد به همین دلیل است که این کامیون به عنوان سنگین ترین لیموزین تاریخ در کتاب های گینس ثبت شده است.

najciezsza_limuzyna_na_swiecie_8-1024x819_1_11zon

سخن پایانی

در آخر باید گفت کامیون Midnight Rider یک جواهر کلکسیونری است که به احتمال زیاد در حراجی با قیمت بالا فروخته خواهد شد. در سال 3003 هزینه ساخت این خودرو چیزی حدود 2.5 میلیون دلار برآورد شد. با توجه به ارزش پول امروزی 17.3 میلیون دلار آمریکا است. با این حال قیمت حراجی ممکن است خیلی بیشتر از این حرف ها باشد. کسانی که به دنبال خرید این کامیون هستند باید در سایت رسمی حراجی ثبت نام کنند.

منبع: دیزل ایران

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید