(تصاویر) همه چیز درباره خودروی گلف GTI Clubsport مدل 2025 با 296 اسب بخار قدرت

(تصاویر) همه چیز درباره خودروی گلف GTI Clubsport مدل 2025 با 296 اسب بخار قدرت

خودروهای جدید فولکس واگن، یعنی گلف Clubsport 2025 یک بار دیگر از سوی این برند آلمانی به‌روزرسانی هایی را دریافت کرده است، که مهم ترین آن سیستم FWD در نسل جدید این خودروست.

کد خبر : ۱۹۱۷۲۶
بازدید : ۹

فولکس‌واگن  به مدل محبوب و اسپرت خود جلوه‌ای متفاوت و جذاب‌تر بخشیده است. مدل جدید  GTI Clubsport  که براساس نسخه فیس‌لیفت شده  GTI  ساخته شده، چراغ‌های به‌روزرسانی‌شده را از نسخه استاندارد  Grand Touring   Injection  به ارث برده است. این نسخه قدرتمندتر دارای سپر جلوی متفاوت و یک اسپویلر عقب بزرگ تر نسبت نسخه استاندارد است. همچنین مجهز به رینگ های ۱۸ اینچی بزرگ‌تر با طرح شبیه به مدل جدید  آلفارومئو  است، همچنین مشتریان می توانند به طور سفارشی رینگ های ۱۹ اینچی را بر روی این مدل سفارش دهند.

108

109

طراحی کابین فولکس واگن گلف GTI Clubsport

110

111

در بخش کابین  فولکس واگن گلف Clubsport 2025 ، از یک صفحه نمایش لمسی ۱۲.۹ اینچی بزرگ برای سیستم مالتی مدیا و ناوبری سیستم های کنترلی خودرو استفاده شده است، که به گفته  فولکس واگن  سیستم نرم افزاری در این نسل از سرعت بسیار خوبی برخودار است. نکته جالب دیگر در طراحی کابین خودرو، فرمان آن است که تمام کلیدهای کنترلی به طور فیزیکی به جای لمسی عمل می کنند.

مشخصات فنی فولکس واگن گلف GTI Clubsport

112

113

در حالی که  گلف GTI استاندارد  ۲۰ اسب‌بخار قدرت اضافی در نسخه جدید خود دریافت کرده و به ۲۶۱ اسب‌بخار رسیده است، اما پیشرانه  گلف جی تی آی Clubsport  همچنان مثل گذشته ۲۹۶ اسب‌بخار قدرت دارد. این اختلاف ۳۵ اسب‌بخاری همچنان قابل توجه است، علاوه بر آن، نسخه  گلف Clubsport ، سی نیوتن متر گشتاور بیش‌تر دارد. همانند گذشته،  Golf Clubsport  با ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور، مخصوص رانندگی در پیست های اتومبیل‌رانی است.

همانند نسخه قبلی،  گلف GTI Clubsport  بازطراحی‌شده سال ۲۰۲۵ به طوری انحصاری با گیربکس اتوماتیک دو کلاچه ۷ سرعته عرضه می‌شود. در  گلف GTI استاندارد جدید  نیز همین گیربکس  DSG  به کار گرفته است، زیرا  فولکس‌واگن  در این فیس‌لیفت میان‌نسلی، گزینه گیربکس دستی را حذف کرده است. جالب است بدانید که در نسل هفتم  گلف ، نسخه  Clubsport  تنها با گیربکس دستی عرضه می شد.

در حالی که نسخه ضعیف‌تر  GTI  در ۵.۹ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد، همتای قدرتمندتر آن این کار را در ۵.۶ ثانیه انجام می‌دهد. هر دو مدل محدود به حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت هستند، اما نسخه  Clubsport  با پکیج سفارشی  Race ، این محدودیت را به ۲۷۰ کیلومتر بر ساعت افزایش داده است. این پکیج همچنین با یک اگزوز قدرتمندتر از برند  Akrapovič  عرضه خواهد شد. همچنین برند  فولکس واگن  در نسخه قدرتمندتر  گلف GTI ، مجبور شده است از ترمزهای قدرتمندتری برای کنترل خودرو استفاده کند. علاوه بر این، یک حالت رانندگی اسپرت مخصوص رانندگی در پیست بر روی خودرو عرضه می شود، تا عملکرد آن را بیش از پیش بهتر کند.

115

114

هر دو مدل به طور استاندارد با سیستم دیفرانسیل لغزش محدود و سیستم  progressive steering  ارائه می‌شوند، همچنین سیستم تعلیق تطبیقی  Dynamic Chassis Control  (DCC) به صورت استاندارد بر روی این خودرو عرضه خواهد شد.

نسخه جدید  فولکس واگن گلف جی تی آی Clubsport  این هفته در مسابقات ۲۴ ساعت  نوربرگ‌رینگ  رونمایی خواهد شد و سپس در اروپا به فروش خواهد رسید. همچنین سخن‌گوی برند  فولکس‌واگن  اعلام کرد که مانند نسخه قبلی  Clubsport ، نسخه جدید این خودرو همچنان در بازار آمریکا عرضه نخواهد شد.

منبع: اسب بخار

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید