(تصاویر) بی ام و XM تیونینگ منصوری، یک شاسی بلند اسپرت بی‌مثل و مانند است

(تصاویر) بی ام و XM تیونینگ منصوری، یک شاسی بلند اسپرت بی‌مثل و مانند است

تیونر مشهور منصوری از نسخه ویژه تیون شده بی ام و XM رونمایی کرد. اگر فکر می‌کردید BMW XM خاص‌تر از این نمی‌شود، سخت در اشتباه بودید.

کد خبر : ۱۹۲۲۳۸
بازدید : ۲۲

بی ام و XM، شاسی بلند فول سایز جدید این خودروساز آلمانی که از سال 2022 وارد خط تولید شد، از همان ابتدا با طراحی متفاوت و جسورانه خود زمینه بحث‌های فراوانی را فراهم کرد. حالا نسخه ویژه این خودرو از شرکت تیونینگ معروف منصوری طراحی آن را حتی خاص‌تر می‌کند و فرمی مکعبی‌تر از قبل به آن می‌دهد. منصوری اولین بار اوایل سال 2024 با انتشار رندرهایی، از ساخت این نسخه ویژه خبر داده بود و جدیدترین اخبار خودرو حکایت از این دارند که به­‌تازگی آن را به‌صورت کامل به نمایش گذاشت.

معرفی بی ام و XM تیون شده توسط منصوری

392_11zon (1)

سپر جلو بی ام و ایکس ام نسبت به قبل دست‌نخورده مانده، ولی المان‌های تزئینی و آیرودینامیکی متعددی به آن اضافه شده است. همچنین تغییراتی در حواشی جلوپنجره و کاپوت به چشم می‌خورند. همه این‌ها در کنار هم نمای جلو را حتی تهاجمی‌تر از قبل کرده‌اند. فیبر کربن هم همان‌طور که انتظار می‌رود، به وفور در قسمت‌هایی نظیر کاپوت و سپر استفاده شده است.

393_11zon

در نمای عقب BMW XM تیونینگ منصوری هم تغییرات محسوس‌تری قابل مشاهده‌اند. حالا پنل‌های جدیدی به گلگیرها و قسمت پایینی دو طرف خودرو اضافه شده است. همچنین چهار خروجی اگزوز این اس یو وی آلمانی که به نوبه خود طراحی و جاگیری منحصر به فردی دارند سر جای خود باقی‌اند، ولی زیر آن‌ها دیفیوزر فیبر کربنی قرار گرفته است. اسپویلر نصب شده روی درب صندوق عقب و سقف هم در این بین توجه را به خود جلب می‌کنند. نتیجه تمام این‌ها هرچه اسپرت‌تر شدن نمای عقب این خودرو است.

394_11zon

این شاسی بلند بی ام و سوار بر رینگ‌های فورج‌شده‌ای است که طراحی کاملاً متفاوتی نسبت به رینگ‌های نسخه معمولی آن دارند. به نظر می‌رسد این رینگ‌ها ۲۳ اینچی یا حتی بزرگ‌تر باشند. منصوری همچنین اعلام کرد که کابین این اس یو وی لوکس را برای مشتریان سفارشی‌سازی می‌کند. با وجود این، هیچ تصویری منتشر نکرد که دست کم برخی از المان‌های پیشنهادی آن‌ها برای فضای داخلی این خودرو را به نمایش بگذارد.

مشخص نیست که قوای محرکه بی ام و XM نسخه ویژه منصوری ارتقا پیدا کرده است یا خیر. با همین حال، باید اشاره کرد که نسخه معمولی این خودرو با اتکا به یک موتور 4.4 لیتری V8 توئین توربو می‌تواند 644 اسب بخار قدرت تولید کند و نسخه Label آن توانایی تولید قدرت 738 اسب بخار را دارد. حتی در برخی از کشورها با درصد مالیات بالا برای موتورهای حجیم، نسخه‌ای از این شاسی بلند آلمانی با موتور 3 لیتری 6 سیلندر 469 اسب بخاری عرضه می‌شود. در هر صورت، خروجی نسخه معمولی XM در حد و اندازه‌ای است که نیازی به تیونینگ منصوری ندارد.

منبع:خبرآنلاین

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید