(ویدئو) جمرا؛ سریع‌ترین خودروی خانوادگی دنیا

(ویدئو) جمرا؛ سریع‌ترین خودروی خانوادگی دنیا

در آزمایش ها؛ جمرا موفق شده است طی 1.9 ثانیه از حالت توقف به سرعت 100 کیلومتر برساعت دست یابد که البته این رقم مربوط به پیشرانه 3 سیلندر می شود که اکنون با توجه به تغییرات باید منتظر رکوردهای جدیدتری باشیم.

کد خبر : ۱۹۲۳۸۵
بازدید : ۴۷

جمِرا اولین خودروی 4 نفره  کونیگزگ  است که وارد فاز تولید اقتصادی می شود.

در زمام معرفی مشخصات پیشرانه جمرا به این شکل اعلام شد: این محصول  کوپه  از یک موتور 3 سیلندر 2 لیتری توربودوقلو استفاده می کند که شاید برای این برند کمی عجیب و غیر قابل باور باشد! اما فرمول سوئدی ها در نوع خود کاملا اختصاصی محسوب می شود زیرا بخش متعارف پیشرانه در هماهنگی با 3 موتور الکتریکی قرار گرفته و مجموع خروجی جمرا به 1677 اسب بخار رسیده است! موتورهای الکتریکی نیز جانمایی جالبی دارند به نحوی که روی هر چرخ عقب یک موتور مجزا و در محور جلو نیز یک موتور نصب شده است. گشتاور این مجموعه نیز برابر با 2581 پوندفوت معادل 3500 نیوتن متر محاسبه شده است.

در آن زمان اعلام شد که خریداران جمرا می‌­توانند این خودرو را به همراه پیشرانه 5 لیتری توربو دوقلو 8 سیلندر و سه موتور برقی نیز سفارش دهند.

اما ظاهرا تغییراتی در برنامه فنی رخ داده و یک موتور برقی به نام Dark Matter با 800 اسب‌­بخار قدرت و 1250 نیوتن متر گشتاور، جایگزین سه موتور الکتریکی خواهد شد. خروجی این مجموعه 1400 اسب‌­بخار قدرت و 1850 نیوتن‌متر گشتاور اعلام شده است، که به هر چهار چرخ انتقال می‌­یابد.

همچنین اعلام شده است که مشتریان جمرا HV8، پیشرانه 8 سیلندر را همراه با پیشرانه Dark Matter دریافت خواهند کرد، که با استفاده از سوخت ئی85، خروجی 2300 اسب­‌بخار قدرت و 2750 نیوتن‌متر گشتاور را در همراهی گیربکس 9 سرعته لایت اسپید به آن‌ها تقدیم می­‌کند. این سفارش ویژه برای پیشرانه عدد قیمت خودرو را اندازه 4 خودرو 100 هزار دلاری تغییر می دهد!

74

75

76

77

79

منبع: عصر ایران

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید