(تصاویر) جادوی تبدیل دوو اسپرو به پاگانی هوایرا
رپلیکا (Replica) به خودروهای عمدتاً ارزانقیمتی گفته میشود که برای آنها بدنهای مشابه سوپر اسپرتها و خودروهای گرانقیمت ساخته میشود. بسیاری از افراد به دلیل کمبود امکانات، در ساخت اینگونه خودروها آنچنان موفق عمل نمیکنند و تعداد محدودی از آنها مانند فراری لا فراری آپرتا رپلیکا ساختهشده در مشهد، بسیار شبیه به نسخه واقعی ساخته میشوند. اخیراً یک پروژه جدید رپلیکا که باورنکردنی و بسیار جذاب ساختهشده، توجه بسیاری را به خود جلب کرده است.
دنیای ساخت خودروهای رپلیکا و تقلبی هرساله بزرگتر و محبوبتر میشود؛ خودروهایی که با نسخه واقعی بهاصطلاح مو نمیزنند. برخی از ایرانیان و افراد دیگر از سایر کشورها به دلیل عدم دسترسی به خودروهای خاص و کمیاب اقدام به ساخت چنین خودروهایی میکنند.
رپلیکا (Replica) به خودروهای عمدتاً ارزانقیمتی گفته میشود که برای آنها بدنهای مشابه سوپر اسپرتها و خودروهای گرانقیمت ساخته میشود. بسیاری از افراد به دلیل کمبود امکانات، در ساخت اینگونه خودروها آنچنان موفق عمل نمیکنند و تعداد محدودی از آنها مانند فراری لا فراری آپرتا رپلیکا ساختهشده در مشهد، بسیار شبیه به نسخه واقعی ساخته میشوند. اخیراً یک پروژه جدید رپلیکا که باورنکردنی و بسیار جذاب ساختهشده، توجه بسیاری را به خود جلب کرده است.
ساخته قابلتوجهی که شما به آن نگاه میکنید، یک پاگانی هوایرا واقعی نیست که از کارخانه بیرون آمده باشد، بلکه یک کپی پیچیده و بسیار دقیق است که در کارگاه یک یوتیوبر ویتنامی ساختهشده است.
این یوتیوبر خوشسابقه در ساخت خودروهای رپلیکا، روند طولانیمدتی را در ساخت این خودرو طی کرده است. ساخت این پاگانی رپلیکا با یک قاب فولادی سفارشی شروع شد که برای منعکسکننده شکل کلی هوایرا مونتاژ شده است.
خاک رس در تمام قسمت بیرونی ماشین اعمال و چسب روی آن ریخته شد و سپس فایبرگلاس روی آن قرار گرفت. هنگامی که قطعات فایبرگلاس چیده میشوند، میتوان آنها را از خودرو جدا کرد و تمام قطعات بیرونی لازم برای مونتاژ را به تیم واگذار کرد.
با تکمیل پنل های بدنه و تشکیل پوسته از فایبرگلاس، کار بر روی نهایی کردن شاسی فولادی و بخش زیرین خودرو آغاز شد. چیزی که کل فرآیند را بیش از پیش چشمگیر میکند این است که در طول ساخت این خودرو از هیچ ابزار پیشرفتهای استفاده نمیشود.
حتی فرمان خودرو نیز از چند قطعه فولادی منحنی تشکیل شده است که به یکدیگر جوش داده شده و دایرهای را تشکیل میدهند. داخل این پاگانی هوایرا نیز کاملاً سفارشی است و از قطعاتی استفاده میشود که از جنس فایبرگلاس قوی هستند.
حتی خود صندلیها نیز از خاک رس تراشیده شده و سپس از فایبرگلاس ساختهشدهاند. چراغهای جلو و عقب نیز از ابتدا ساختهشده بودند. از سوی دیگر، ویدئوی منتشر شده از این سازنده یک دوو اسپرو را نشان میدهد که موتور و احتمالاً برخی از قطعات فنی دیگر مانند فرمان را به این رپلیکا قرض داده است.
پس از اتمام ساخت نمای بیرونی و داخلی، بدنه خودرو با رنگ روشن قرمز و شاسی و سایر عناصر به رنگ مشکی براق رنگآمیزی شدند. چیزی که در مورد کل خودرو بسیار چشمگیر است این است که چقدر همه نسبتها دقیق به نظر میرسند.
منبع: خبرآنلاین