نگاهی به عجیبترین موتورسیکلت هوندا
هوندا در سیصدمین نمایشگاه موتور توکیو در سال ۱۹۹۹، چندین نمونه اولیه از موتورسیکلتهای مفهومی خود را به نمایش گذاشت؛ میتوان گفت این نمایشگاه چشمگیرترین نمایشگاه موتور سیکلت رنگارنگ و به همان اندازه عجیب بود.
هوندا تعداد زیادی موتورسیکلت عجیب و غیرمعمول تولید کرده است؛ برخی از این موتورسیکلتها ظاهری یا عملکردی متفاوت از سایر محصولات هوندا داشتهاند، درحالیکه برخی دیگر نمونههای اولیهای بودهاند که به دلایل مختلف هرگز به تولید انبوه نرسیدند.
هوندا در سیصدمین نمایشگاه موتور توکیو در سال ۱۹۹۹، چندین نمونه اولیه از موتورسیکلتهای مفهومی خود را به نمایش گذاشت؛ میتوان گفت این نمایشگاه چشمگیرترین نمایشگاه موتور سیکلت رنگارنگ و به همان اندازه عجیب بود.
دریم کیدز دوکیتو نیز که در این نمایشگاه خودنمایی میکرد، با ظاهری شبیه به اسباببازی در کنار خودروهای اسباببازی شرکت اسباببازیسازی فیشر پرایس (Fisher-Price) قرار داشت؛ اما این موتورسیکلت، وسیلهای کاملاً عملیاتی محسوب میشد که برای کودکان طراحی شده بود؛ بی جهت نیست که این موتور سیکلت در فهرست عجیب ترین موتورهای هوندا قرار دارد.
بر اساس توضیحات رسمی ارائهشده برای دریم کیدز دوکیتو، هوندا این موتورسیکلت را بهعنوان یک وسیله با سبک «خودت بساز» (DIY) طراحی کرده بود که کودکان میتوانستند آن را به کمک با والدین خود مونتاژ کنند. این وسیله قرار بود با یک موتور DC براشدار کار کند؛ البته بر اساس ادعای برخی از منابع، احتمالاً دارای یک موتور تک سیلندر چهارزمانه خنکشونده با هوا بوده است.
به نظر میرسد ظاهر اسباببازیمانند این موتور سیکلت و لزوم مونتاژ قطعات آن برای قابلاستفاده شدن، هوندا را راضی نکرده است؛ این شرکت قصد داشت دوکیتو را بهصورت ماژولار طراحی کند تا صاحبان آن بتوانند موتورسیکلتهای سفارشی خود را بسازند یا شاید شرکت به این طراحی ماژولار، به چشم روشی برای کاهش هزینهها نگاه میکرده است؛ زیرا دوکیتو همزمان با یک کانسپت دیگر هوندا یعنی «دریم کیدز واکوچو» (Dream Kids Wakuccho)، یک ماشین کارتینگ با ظاهر شبیه به اسباببازی، به نمایش درآمد.
هوندا مدلهایی از دوکیتو و واکوچو برای نمایش در نمایشگاه تولید کرد؛ اما این دو محصول هرگز از مرحله نمایش نمایشگاهی و طراحی کانسپت فراتر نرفتند.
منبع: خبرآنلاین