(تصاویر) بی ام و iX 2026؛ جدیدترین شاسی بلند برقی باواریا معرفی شد

(تصاویر) بی ام و iX 2026؛ جدیدترین شاسی بلند برقی باواریا معرفی شد

آیا نسخه جدید کراس‌اوور خانوادگی برقی iX با برطرف کردن مشکلات گذشته به محصولی ایده‌آل تبدیل شده است؟

کد خبر : ۲۲۶۳۶۱
بازدید : ۹

چه بخواهیم و چه نخواهیم، برند آلمانی بی‌ام‌و که زمانی تولیدکننده برخی از زیباترین محصولات اسپرت بازار خودروی جهان بود، حال اصراری عجیب بر خطا و آزمایش در دپارتمان طراحی خود دارد و راه تولید خودروهایی با جلوپنجره‌های عظیم را در پیش گرفته است؛ حتی اگر این محصولات مانند iX برقی باشند و عملا نیازی به جلوپنجره نداشته باشند. سال ۲۰۲۵ آمد، نوبت به محصولات ۲۰۲۶ بی‌ام‌و رسید و همچنان شاهد استفاده از این اِلمان هستیم؛ تنها خبر خوب این است سبک طراحی کنونی بی‌ام‌و کمی پخته‌تر شده و می‌تواند زوایای تیز و نتراشیده «کیدنی» را در خود حل کند.

72_11zon

هر چند که فیس‌لیفت ۲۰۲۶ کراس‌اوور سایز متوسط iX هم به ویژگی کودکانه روشن‌کردن جلوپنجره مجهز شده است اما عملکردی بزرگسالانه دارد و می‌تواند ۶۶۰ اسب بخار قدرت و ۱,۱۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند که برای خودرویی در این کلاس خیره‌کننده به شمار می‌رود. به این ترتیب، بی‌ام‌و iX تنها با تکیه بر نیروی داخلی خود می‌تواند در عرض ۳.۸ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند و شتابگیری را تا رسیدن به سرعت محدودشده ۲۴۸ کیلومتر بر ساعت ادامه دهد؛ ارقامی که چند سال پیش تنها به سوپراسپرت‌ها تعلق داشت.

73_11zon

البته نمونه‌های ضعیف‌تر این خودرو که با پسوندهای xDrive45 و xDrive60 M Sport شناخته می‎‌شوند به‌ترتیب امکان دسترسی به ۴۰۷ و ۵۴۴ اسب بخار قدرت را برای راننده ممکن می‌کنند و نهایتا به سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسند؛ مانند یک ولوو! سخنگوی برند بی‌ام‌و درباره فیس‌لیفت تازه iX اعلام کرده که افزایش قدرت نه با تغییر اجزا بلکه ازطریق بهبود سیستم راندمان خودرو امکان‌پذیر شده است.

74_11zon

بی‌ام‌و iX 2026 به‌لطف بهره‌مندی از فناوری‌های تازه در زمینه باتری در زمینه مصرف انرژی و راندمان حرکتی هم به بهبود مناسبی دست یافته است؛ هدررفت نیرو در ین کراس‌اوور به‌روزرسانی‌شده کمتر شده و حال طبق تحقیقات چرخه رانندگی اروپا، WLTP، تا ۸ درصد عملکرد بهتری را ارائه می‌کند.

75_11zon

نیروی حرکتی نمونه پایه این شاسی‌بلند چهار چرخ محرک از طریق یک بسته باتری ۹۴.۸ کیلووات ساعتی تامین می‌شود که با تکیه‌بر شارژ سریع ۱۷۵ واتی، گستره پیمایشی ۶۰۰ کیلومتری در اختیار راننده قرار می‌دهد. نسخه‌های بالارده‌تر این شاسی‌بلند از باتری‌های ۱۰۹ و ۱۹۵ کیلووات ساعتی استفاده می‌کنند.

76_11zon

بی‌ام‌و به خوبی می‌دانسته که استفاده از باتری‌های بزرگ باعث افزایش وزن خودرو می‌شود پس برای خنثی ‌سازی اثر آن، محور عقب را به بلبرینگ‌های هیدرولیکی جدید مجهز کرده است. نسخه پرچمدار M70 از فنربندی بادی تطبیقی و کنترل ارتفاع خودرو هم سود می‌برد که درکنار ضربه‌گیرهای با کنترل الکترونیکی، میل ضدلغزش جدید، سیستم ترمز قدرتمندتر و فرمان‌پذیری چرخ‌های عقب، پکیج iX را کامل می‌کنند.

77_11zon

بی‌ام‌و برای راضی نگه داشتن خیل بیشتری از مشتریان خود، بسته M اسپرت را هم در اختیار آن‎‌ها قرار داده است تا با خرید آن، از رینگ‌های آلیاژی بزرگ‌تر ۲۲ یا ۲۳ اینچی، سپر جلو و عقب اسپرت، رنگ‌بندی سیاه، هواکش‌های بزرگ‌تر، صندلی‌های اسپرت سری M، فرمان مزین به چرم، پدال گاز و ترمز سری M و کنسول مرکزی به رنگ سیاه براق بهره‌مند خواهند شد. باقی بخش‌های کابین در تمام مدل‌ها یکسان خواهد بود و همگی از امکانات پایه این خودرو مانند سیستم ناوبری، نمایشگرهای لمسی و دستیارهای صوتی و ایمنی بهره‌مند خواهند شد.

 
 
 
81_11zon 80_11zon 79_11zon 78_11zon

سیستم اطلاعات سرگرمی این خودرو هم به نسخه ۸.۵ ارتقا پیدا کرده است؛ یعنی بی‌ام‌و iX 20267 از همان سیستم‌عاملی استفاده می‌کند که نسل بعدی خودروهای بی‌ام‌و موسوم به نئوکلاس از ان بهره‌مند خواهند شد. بی‌ام‌و در نظر دارد تا نسخه‌های مختلف iX را در گستره قیمتی ۷۶ تا ۱۱۲ هزار دلار به دست مشتریان برساند. نظر شما درباره این شاسی‌بلند چیست؟ آیا این مدل می‌تواند کاستی‌های نسل گذشته را جبران کند؟

منبع: خبرآنلاین

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید