(تصاویر) خاص ترین ژیان جهان محدود به 693 دستگاه؛ سلطان آفرود وقتی آفرود مد نبود!

(تصاویر) خاص ترین ژیان جهان محدود به 693 دستگاه؛ سلطان آفرود وقتی آفرود مد نبود!

در سال 1961، سیتروئن با تولید 2CV صحرا، خودرویی با دو موتور مجزا و سیستم چهار چرخ محرک، تحولی عظیم در صنعت خودروسازی ایجاد کرد. این خودرو که برای ماجراجویی در مستعمرات دورافتاده فرانسه طراحی شده بود، توانست به یکی از شاهکارهای مهندسی این شرکت تبدیل شود.

کد خبر : ۲۳۱۴۰۲
بازدید : ۳۷

سیتروئن 2CV،  خودروی نمادین فرانسوی که در اواخر دهه 1940 معرفی شد، همواره به عنوان یک خودروی اقتصادی و مقاوم شناخته می‌شود. اما نسخه‌ای ویژه و فوق‌العاده از آن، با نام 2CV صحرا، پا به عرصه گذاشت که فراتر از تصورات بود.

این خودرو که برای ماجراجویی‌های آفرود در مستعمرات دورافتاده فرانسه طراحی شده بود، با دو موتور مجزا، یکی در جلو و دیگری در عقب، و سیستم چهار چرخ محرک واقعی، تحولی عظیم در این مدل ایجاد کرد.

 مهندسان  سیتروئن  با نصب موتور دوم 425 سی‌سی مرتبط به محور عقب، که مجموعاً 26 اسب بخار قدرت تولید می‌کرد، توانایی حرکت در سخت‌ترین مسیرها را به این خودرو بخشیدند. این خودرو همچنین دارای دو گیربکس بود که امکان استفاده از یک یا هر دو موتور را فراهم می‌کرد و آن را به یک شاهکار مهندسی تبدیل نمود.

نمونه‌ای که اخیراً به نمایش گذاشته شده، مدل 1961 سیتروئن 2CV صحرا، یکی از تنها 693 دستگاه تولید شده است.

28

29

30

31

32

34

35

36

37

38

39

40

41

42

43

منبع: عصر ایران

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید