نقد و بررسی کاپرا U؛ پیکاپ 1.5 میلیاردیِ بهمن موتور ارزش خرید دارد یا نه؟

نقد و بررسی کاپرا U؛ پیکاپ 1.5 میلیاردیِ بهمن موتور ارزش خرید دارد یا نه؟

در واقع کاپرا U با موتور میتسوبیشی و قابلیت آفرود متوسط، بیشتر می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای مصارف کاری و سفرهای آفرودی سبک باشد. از طرف دیگر، این خودرو از ظرفیت بار 870 کیلوگرمی و شاسی نسبتا مقاومی برخودار است که آن را برای حمل بار در جاده‌های ناهموار کاربردی می‌کند.

کد خبر : ۲۴۶۲۷۵
بازدید : ۲۰۰

فرادید| کاپرا U که یکی از محصولات شرکت ZX Auto چین است، در بازارهای جهانی با نام گرند تایگر شناخته شده و به فروش می‌رسد. نسخه اولیه این خودرو برای نخستین بار در سال 1380 وارد ایران شد و پس از آن نسخه‌های جدیدتر این پیکاپ چینی هم راه شان را به جاده‌های ایران باز کردند.

به گزارش فرادید، گروه بهمن موتور نیز از اواخر 1389 مونتاژ کاپرا را آغاز کرد. اما پس از توقف مدل‌های تک‌کابین در سال 1391، بهمن‌موتور، تمرکز خود را روی نسخه‌های دوکابین و دو دیفرانسیل گذاشت. در نهایت نیز کاپرا 2 در سال 1396 معرفی شد و حالا نیز، از کاپرا U جدید رونمایی شده است.

10-3-767x299

مشخصات فنی کاپرا U

کاپرا U، پیکاپ جدید گروه بهمن موتور، مجهز به پیشرانه 2.4 لیتری تنفس طبیعی ساخت میتسوبیشی با کد 4K22D4M است که 160 اسب بخار قدرت و 220 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. این موتور با گیربکس 5 سرعته دستی جفت شده و در حالت‌های 2H (دیفرانسیل عقب)، 4H (چهار چرخ سبک)، و 4L (چهار چرخ سنگین) قابل استفاده است.

12-3

مشخصات ظاهری کاپرا U

در مجموع باید گفت که کاپرا U همان طراحی ساده کاپرا 2 را ادامه داده است و به همین دلیل نمی‌توان آن را نسخه فیس‌لیفت کاپرا 2 دانست. در این مورد تنها به تغییراتی جزئی، شامل جلوپنجره جدید و تغییر در دی‌لایت‌ها کفایت شده است. همچنین، رکاب‌های جانبی نیز برای سوار و پیاده شدن راحت‌تر اضافه شده‌اند، اما نمای عقب با چراغ‌های کشیده، هویت پیشین این پیکاپ را حفظ کرده است.

20-1-767x300

امکانات رفاهی و ایمنی کاپرا U

این پیکاپ با امکانات رفاهی و ایمنی محدودی مثل دو کیسه هوا، ترمزهای ABS، EBD، EBA، BAS، و سیستم کنترل پایداری (ESC) عرضه می‌شود. از تجهیزات رفاهی آن می‌توان به شیشه‌بالابر برقی، تنظیم برقی آینه‌ها، دوربین دید عقب، و سیستم مالتی‌مدیا با نویگیشن اشاره کرد. با این حال، فقدان آپشن‌های پیشرفته مثل اتوپارک یا رادارهای مدرن، آن را در مقایسه با رقبای جدیدتر ضعیف نشان می‌دهد.

17-1-767x299

نقد و بررسی کاپرا U؛ آیا این خودرو ارزش خرید دارد؟

در ابتدا باید گفت که ارزشمندبودن یا نبودن این خودرو بیشتر از هر چیز بستگی به مورد مصرف و همچنین هدف‌گذاری‌های شما برای خرید یک پیکاپ مرتبط می‌شود. چنانچه هدف شما برای خرید پیکاپ، مسافرت‌های آفرودی سنگین باشد، باید بدانید که دست روی خودروی مناسبی نگذاشته‌اید.

در واقع کاپرا U با موتور میتسوبیشی و قابلیت آفرود متوسط، بیشتر می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای مصارف کاری و سفرهای آفرودی سبک باشد. از طرف دیگر، این خودرو از ظرفیت بار 870 کیلوگرمی و شاسی نسبتا مقاومی برخودار است که آن را برای حمل بار در جاده‌های ناهموار کاربردی می‌کند.

اما شتاب کم، مصرف سوخت نسبتاً بالا، و کیفیت ساخت متوسط، نقاط ضعفی هستند که نمی‌توان به آسانی از کنارشان گذشت.

از نظر قیمت هم کاپرا U در مقایسه با رقبایی مثل نیسان پیکاپ کارکرده یا فوتون تونلند، قرار می‌گیرد که مشخص است که بهمن‌موتور تلاش کرده تا قیمت این خودرو را برای رقابت، منطقی اعلام کند. اما خدمات پس از فروش ضعیف بهمن موتور و استهلاک قطعات در شرایط سخت، ریسک‌هایی برای اعتماد به این پیکاپ ایجاد می‌کند.

در مجموع کاپرا U برای کسانی که به دنبال پیکاپی اقتصادی با توانایی آفرود محدود هستند، ارزش خرید دارد. اما برای استفاده سنگین یا انتظار ایمنی و رفاه بالا، گزینه‌های بهتری نیز در بازار موجود است.

قیمت کاپرا U

بهمن‌موتور در آخرین اعلام قیمت خود، بهای این پیکاپ مونتاژی را 1 میلیارد و 491 میلیون تومان اعلام کرده است. این در حالی است که طبق اعلام بهمن‌موتور در اردیبهشت‌ماه، بهای کاپرا U یک میلیارد و 430 میلیون تومان بود و حالا و در فاصله کمتر از 1 ماه، این خودرو با افزایش قیمتی 60 میلیون تومانی رو به رو شده است.

نمایشگاه کاپرا (1)

نمایشگاه کاپرا

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید