فصل جدید تویوتا؛ شاسی‌بلندهای محبوب، چینی می‌شوند

فصل جدید تویوتا؛ شاسی‌بلندهای محبوب، چینی می‌شوند

وقتی خودروساز ژاپنی در سرزمین اژدها به سراغ نوآوری می‌رود، اتفاقات تازه‌ای برای شاسی‌بلندهای پرطرفدارش رقم می‌خورد.

کد خبر : ۲۴۶۵۷۸
بازدید : ۳۱

تویوتا با همکاری غول‌های فناوری چین ازجمله شیائومی، هواوی و مومنتا وارد مرحله‌ی جدیدی از بومی‌سازی محصولات خود در این کشور شد. این شرکت ژاپنی با گسترش همکاری‌های خود به برند هونگ‌چی از گروه FAW و کنار گذاشتن تمرکز صرف بر سری bZ، تصمیم دارد مدل‌های پرطرفدار خود مانند RAV4، هایلندر و سی‌ینا را نیز به‌طور ویژه برای بازار چین بازطراحی کند.

به‌نوشته‌ی ITHome، تغییرات تویوتا در قالب ساختار جدیدی به نام RCE (مهندس ارشد منطقه‌ای) اجرا شده‌اند که از آوریل ۲۰۲۵ (فروردین و اردیبهشت ۱۴۰۴) مسئولیت توسعه‌ی محصولات را به تیم‌های محلی در چین واگذار می‌کند. حاصل این سیاست، عرضه‌ی مدل‌های خاصی مانند bZ5 ،bZ3X و bZ7 بود که با مشارکت شرکت‌هایی مثل BYD و GAC توسعه یافته‌اند. تویوتا همچنین درحال آماده‌سازی مدل جدیدی با پلتفرم NEV هونگ‌چی است.

همزمان، نسخه‌های هیبریدی شارژی و افزایش‌بُردی از مدل‌های محبوبی چون هایلندر و سی‌ینا نیز در راه هستند تا پاسخگوی نیازهای خاص بازار چین باشند. افزون‌بر این، مشارکت با هواوی، شیائومی و مومنتا موجب شده است خودروهای جدید تویوتا به قابلیت‌هایی مثل سیستم‌عامل HarmonyOS 5.0، دستیار صوتی هوشمند و سیستم رانندگی پیشرفته مجهز شوند.

تویوتا با استراتژی جدیدش چرخه‌ی توسعه‌ی محصولات را کوتاه‌تر کرد و هزینه‌ها را کاهش داد و البته همچنان استانداردهای جهانی ایمنی خود را حفظ کرده است. استقبال بازار نیز موفقیت این سیاست را نشان می‌دهد، به‌طوری که bZ3X در کمتر از ۴۰ روز بیش از ۱۰ هزار دستگاه فروش داشت و جایگزین قدرتمندی برای مدل‌های قدیمی‌تر تویوتا در چین خواهد بود.

منبع: خبرآنلاین

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید